Toon posts:

[Kabelinternet @home] verbinding maken lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus gisteren bij een gast om zn internet te fixen in zn studentenhuis.
De man heeft een modem met daarop aangesloten een router en dan drie vier computers.
De andere drie computers daar werkt het internet op maar de zijne (windows 98) niet.
Wel heeft het ooit gewerkt.
Ik heb een ander vakje gebruikt in de router, hielp niet, netwerkkaart half duplex gezet en gepielt aan de linkspeed (10 en 100), hielp niet, kabel achterin de pc in en uitgestoken, hielp niet, gekeken of er in de internet opties van IE alles goed zat (geen verbinding kiezen) en bij de LAN niks aanvinken, dat stond goed. Wel is het zo als de UTP kabel achter in de netwerk kaart zit er een groen lampje gaat branden. Verder weet ik niet of er bepaalde IP adressen ingevoerd moeten worden daar ik ADSl heb op mn computer. Wel staat er onder netwerkverbindingen een tekentje van een globe met daarnaast de tekst Entire Network. Als hierop wordt geklikt krijgen we een foutmelding. Bij mij staat daar een LAN verbinding.
Het internet heeft vroeger gewoon gewerkt...
Zou het kunnen dat er drivers voor deze netwerkkaart geinstalleerd moeten worden?
Help me out people want zelfs ik met mn scala aan computerkennis wist deze knaap niet uit de spreekwoordelijke branding te helpen...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 18:17 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04
Kan je de router pingen?

Overigens, weet je zeker dat de router functioneerd als router? Vroeger had @home de mogelijkheid om meerdere ip's per adres te bezitten, met een maximum van 3. Dat zou theoretisch gezien hier dus het geval kunnen zijn, waar hij de 4e is en dus geen ip van @home krijgt.

Als de router gewoon als router functioneerd gaat dat verhaal natuurlijk niet op.. Wat gebeurt er als je hem een vast ip adres geeft in de dhcp range van de router..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Probeer ook eens een andere netwerkkaart (niets zo frustrerend als een semi-brakke NIC :P).
Check idd goed de routersettings, je weet nooit wat voor kromme dingen er soms staan.

Probeer iig heel systematisch het probleem op te zoeken. Dus router testen, kabel testen, nic testen en alles stuk voor stuk. Zo kom je er vanzelf achter waar het fout gaat en kun je aan de hand daarvan wat actie ondernemen om het op te lossen.

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-02 12:48
Als de router goed de hostname heeft ingesteld, en als DHCP server is ingesteld, dan ligt het probleem in ieder geval niet aan de router. Want op de andere pc's werkt het wel.

Iets anders als de hostname hoef je bij @home niet in te stellen. Weet je dat ook weer.
Reset de router anders, stel het cp, cc, cm.... nummer in. En DHCP. Werkt het alleen bij die andere drie pc's dan zou ik het probleem zoeken bij die vierde pc.
Mijn oplossing als het niet gaat werken: herinstallatie van windows :P

[ Voor 10% gewijzigd door Ascathon op 22-02-2005 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Herinstallatie van Windows is gebeurd.
Spijtig genoeg kan ik niet die router resseten en die modem ook niet want ik weet echt niks van kabel internet. En ik kan niet alles loshalen want andere mensen in dat huis hebben wel gewoon internet en willen dat blijven gebruiken.
Router pingen is een optie natuurlijk...moeten we alleen effe het adres van die router fixen.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Ik ben het eens met IceStorm: probeer als het kan een andere NIC, liefst met een andere chipset.
Vercder kan het resetten van het kabelmodem echt geen kwaad, de verbinding is hooguit voor een paar minuten weg.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Ascathon
Precies, reset van modem is geen probleem. Die zoekt zijn instellingen zelf wel weer. Zoekt eigenlijk alleen naar de beste frequentie/signaal. Verder kun je zelf ook niks instellen.
Maar hoezo kun je de router niet resetten?

Verwijderd

Idd, ik reset m'n router ook wel eens (het is bijna nooit nodig trouwens). Simpel te doen door gewoon ff de stroom er af te halen er weer op te zetten toch? Werkt bij mij altijd!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-02 15:57

Mark_640

In my memory

psy schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 10:32:
Vercder kan het resetten van het kabelmodem echt geen kwaad, de verbinding is hooguit voor een paar minuten weg.
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:46:
En ik kan niet alles loshalen want andere mensen in dat huis hebben wel gewoon internet en willen dat blijven gebruiken.
Het ligt dus niet aan het modem, want andere gebruikers achter de router kunnen wel gewoon internetten, resetten van het modem heeft dus geen enkel nut...

Wat is je IP-adres??

post hier eens wat er uit winipcfg.exe tevoorschijn komt?

En wat is het merk/type van de router, ook wel handig om te weten...

• Ascathon
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:57:
Idd, ik reset m'n router ook wel eens (het is bijna nooit nodig trouwens). Simpel te doen door gewoon ff de stroom er af te halen er weer op te zetten toch? Werkt bij mij altijd!
Meestal moet je toch n resetknop gebruiken.
Pagina: 1