Toon posts:

[VB.NET] XML middels HTTP-POST versturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben redelijk nieuwe met VB.NET.. ik ben nu een Windows Forms applicatie aan het maken waarin ik vanuit een Access database met een query een XML bestand bouw die vervolgens via HTTP-POST verstuurd moet worden.

Ik kan wel met de applicatiede XML eruit poepen dus. Alleen nu moet ik het nog handmatig via een HTML formpje in de webbrowser de fle submitten. Kan dit ook op een of andere manier via een windows forms vb.net ?

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 19:47
Zou je het misschien nog een keer kunnen uitleggen? Vanuit je db genereer je xml die via een form gesubmit moet worden? Ik snap het niet helemaal

stp - PSN ID: stp_4

Verwijderd

misschien:
http://abstractvb.com/code.asp?A=1050

Is het niet handiger om webservices te gebruiken, ipv. data door te sturen via een post (indien mogelijk)?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 17:51 . Reden: typo ]

Verwijderd

c# : System.Web.HttpWebRequest
succes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:58:
c# : System.Web.HttpWebRequest
succes
eens even kijken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
stp_4 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:42:
Zou je het misschien nog een keer kunnen uitleggen? Vanuit je db genereer je xml die via een form gesubmit moet worden? Ik snap het niet helemaal
Voor de duidelijkheid:

Ik ben bezig een applicatie te bouwen die vanuit een Access database orders ophaald die doorbesteld moeten worden bij een leverancier. Deze leverancier wil graag een XML bestand (welke dan via een webformulier gepost kan worden)

Het uitlezen van de orders uit Access en plaatsen in een XML is geen probleem. Maar deze file wil ik graag met mijn Windows Forms app automatisch laten posten. Dit zodat de gebruiker de XML file niet via IE(of andere browser) nog eens via een formuliertje moet verzenden.

Verwijderd

start je MS Application Test Center, maak een recording van het uploaden van je xml en herhaal dat compleet met die WebRequest-classe van mij. Zo hebben wij het gedaan voor het invoeren in een lead systeem waar geen webservice bij geinstalleerd kon worden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:42:
start je MS Application Test Center, maak een recording van het uploaden van je xml en herhaal dat compleet met die WebRequest-classe van mij. Zo hebben wij het gedaan voor het invoeren in een lead systeem waar geen webservice bij geinstalleerd kon worden
Heb even gekeken in die tool. Maak je daar gebruik van die Form Data test? En als dat goed werkt bouw je die code om naar VB.net ? (met die klasse die je in een eerdere reactie gaf)
Pagina: 1