[XP] Drag and Drop werkt niet. Ook niet na clean-install

Pagina: 1
Acties:

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Misschien dat iemand mij kan helpen, want alleen kom ik er niet meer uit.

Ik heb mijn systeem vandaag geformatteerd en heb Windows XP SP2 er opnieuw opgezet. Dit omdat het na 1.5 jaar toch wel weer eens tijd begon te worden om een re-install te doen. Tevens merkte ik op dat sinds enige tijd de drag&drop functie het niet meer deed. Sinds wanneer dat precies is weet ik niet meer... ook geen idee of het na installatie van bepaalde software is gekomen.

Na de schone install blijkt het echter nog steeds niet te werken. Systeem is nu vrijwel kaal. De enige software die erop staat is:

- Windows XP Pro NL SP2 (duh)
- Microsoft Office 2003 Pro NL
- Mozilla Firefox

Verder nog niets geïnstalleerd.

Wat is er aan de hand?

Het slepen van bestanden lijkt op het eerste gezicht te werken, maar het droppen lukt niet.

Voorbeelden:

- het slepen van een bestand naar de desktop werkt niet.
- het wijzigen van de volgorde van de iconen in de snelstart balk lukt niet (Taakbalk vergrendelen staat uit)
- Het slepen van een mp3 bestand naar Windows MP lukt niet
- Het slepen naar een andere map in verkenner werkt niet.
- Ook het geven van kudos (FTD anyone :D ) werkt hierdoor niet.

Het gekke is dat het slepen van items vanuit het menu start wel werkt. Ik kan dan dus wel items naar het snelstart menu of buroblad slepen.

Erg vaag allemaal, maar goed.

Wat heb ik zelf gedaan
Ik heb in de knowledgebase van MS gezocht en kwm op dit artikel uit. Helaas was het aanpassen van de accesspermissions in Dcomcnfg.exe geen oplossing voor mij.

Verder heb ik het volgende gedaan naar aanleiding van een topic op een ander forum:

Re-register some DLLs.

Start, Run, and either type CMD and paste the below as a box into the CMD session, or enter each line one-by-one:

regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 Shdocvw.dll
regsvr32 Msjava.dll
regsvr32 Actxprxy.dll
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Mshtml.dll
regsvr32 Browseui.dll
regsvr32 Shell32.dll
regsvr32 riched20.dll

Iemand dit al eerder tegen gekomen? Misschien heeft iemand nog wat suggesties? Mijn dank zal groot zijn, want het is echt vervelend.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Woei... gevonden, dankzij de geniale ingeving van 1 van mijn collega's. Ik moest volgens hem dus de drivers van mijn Logitech Mouseman Cordless Optical installeren. En inderdaad... het werkt weer. Zo simpel |:(

Verwijderd

jagermeister1 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:01:
Woei... gevonden, dankzij de geniale ingeving van 1 van mijn collega's. Ik moest volgens hem dus de drivers van mijn Logitech Mouseman Cordless Optical installeren. En inderdaad... het werkt weer. Zo simpel |:(
Okee, het werkt weer. maar wel vreemd. Ook zonder drivers zou de drag en drop functie moeten werken. :?

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Ja inderdaad raar. Ik heb het nog nooit eerder geconstateerd eigenlijk. Het is iets van de laatste maand ofzo. Ik dacht dat het met een clean-install wel verholpen zou zijn.