Toon posts:

router brute forcen

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op kot en hier hebben we draadloos internet maar het internet valt hier regelmatig uit en de jongen die het passwoord heeft is het verloren en de kotbaas is al weken niet te bereiken want die zit constant in het buitenland.Ik vroeg me nu af met welk tootltje ik die kon brute-forcen ik proberde reeds hydra maar ik raak er niet wijs uit. Weet er iemand een oplossing? Op de router staat geen merk en mijn operating system is windows xp sp2. Als er nog informatie nodig is vraag gerust. Ik hoop dat iemand raad weet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

brute force-en doen we niet op twekaers (lees de policy er maar eens op na)

Wat is het probleem met een fabrieks reset te doen? (meestal knopjeinduwen tijdens het aanzetten)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
leuk_he schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:35:
brute force-en doen we niet op twekaers (lees de policy er maar eens op na)

Wat is het probleem met een fabrieks reset te doen? (meestal knopjeinduwen tijdens het aanzetten)
Waarschijnlijk is het een gecombineerd router / modem, als je die reset ben je ook je ISP login gegevens kwijt, dat lijkt me niet handig als je "kotbaas" (:?) in het buitenland zit ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Beetje raar verhaal. Voor hetzelfde geld, ben je gewoon een n00b scriptkiddie die andermans spullen probeert te hacken :?

Als je er gewoon bij kan (fysiek) dan reset je gewoon de modem/router en dan configureer je dat ding weer opnieuw. En anders stuur je een SMS naar die personen.

[ Voor 41% gewijzigd door n00bs op 22-02-2005 17:40 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
XanderH schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:37:
[...]

Waarschijnlijk is het een gecombineerd router / modem, als je die reset ben je ook je ISP login gegevens kwijt, dat lijkt me niet handig als je "kotbaas" (:?) in het buitenland zit ;)
Bij ADSL via MPoA maakt dat niet zo gek veel uit, aangezien je alleen een VPI/VCI in moet vullen en die zijn specifiek voor bijv bbned en BabyXL en niet voor je ISP :) Verder geen wachtwoord nodig :)
Enige rottige zou een eventuele MAC-address-clone zijn ofzo.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Misschien kun je het boekje vinden en daarin kijken of er sprake is van een standaard wachtwoord. Veel mensen nemen niet eens de moeite om dat even te wijzigen. Leg btw nog ff uit wat een kot is want daar ben ik wel heel benieuwd naar.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Osiris schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:44:
[...]

Bij ADSL via MPoA maakt dat niet zo gek veel uit, aangezien je alleen een VPI/VCI in moet vullen en die zijn specifiek voor bijv bbned en BabyXL en niet voor je ISP :) Verder geen wachtwoord nodig :)
Enige rottige zou een eventuele MAC-address-clone zijn ofzo.
En bij KPN ADSL heb je dus wel degelijk een username en password nodig...?

En ik zie nergens staan wat voor verbinding het is, iig lijkt het me als het een KPN lijn is dus niet verstandig om je modem te resetten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:22

Sick Nick

Drop the top!

Lijkt me meer een telenet verbinding ofzo aangezien een nederlander niet snel 'kot' zou gebruiken, iets zegt me dat de TS een belg is ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
XanderH schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:47:
[...]

En bij KPN ADSL heb je dus wel degelijk een username en password nodig...?

En ik zie nergens staan wat voor verbinding het is, iig lijkt het me als het een KPN lijn is dus niet verstandig om je modem te resetten?
Mjah, maar ook KPN is geloof ik afgestapt van dat inbel-gezeik toch? Dat durf ik iig niet met zekerheid te zeggen, maar grote kans dat die ISPs ook via DHCP enzo een IP-tje krijgen zonder wachtwoorden etc.
Sick Nick schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:48:
Lijkt me meer een telenet verbinding ofzo aangezien een nederlander niet snel 'kot' zou gebruiken, iets zegt me dat de TS een belg is ;)
Sterker nog, 1 blik in de TS zn profiel en je weet zeker dat ie telenet heeft :+ Verder gebruik ik "kot" ook wel es hoor, als Nederlander :P "Studentenkot" :P [/offtopic]

[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 22-02-2005 17:51 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04 20:01

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

[off-topic]
under-world schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:46:
Leg btw nog ff uit wat een kot is want daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Volgens mij is op kot gaan of op kot wonen hetzelfde als in nederland op kamers wonen.

correct me if i'm wrong!!

[/off-topic]

Ik zou inderdaad ook gewoon de handleiding van dat ding op inet opzoeken en hem dan naar fabrieksinstellingen resetten.

edit:

Spuit 11...

[ Voor 5% gewijzigd door Kluk-Kluk op 22-02-2005 17:55 ]