Overclock vragen 6800GT

Pagina: 1
Acties:

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
ik heb een 6800GT maar ik kan hem niet verder overklokken dan 425mhz om 1125mhz, als ik net ge3Dmarkt heb is de kaart iets van 75 graden, ik zal zometeen als ik eten ga 3Dmark 05 langer laten draaien zo dat ik dan de max temp kan zien.
nu vraag ik me af, zou het komen dat ik niet (nog) verder kan overklokken door dat de core/mem tekort stroom krijgt of omdat hij te heet word (heb nu een kaart met reference koeler).

ik zal zo als ik eten ga ook kijken of mijn kaart zichzelf trottled, maar ik heb in iedergeval de vraag wat is de allerbest koelende fan die op een 6800GT pci-e past? zelf dacht ik dat dat de Thermaltake Giant III is maar ik weet niet of die op een 6800GT past http://www.thermaltake.com/coolers/chipset/a1919.htm

ps. exusses voor het krukige nederlands maar ik ben dislectisch en kan nederlands absolut niet goed...

-edit- mijn kaart heeft idle een core tempratuur van 55 grade en een ambient temp van 40 wat bedoellen ze met die abient temperatuur?

nu heb ik een kleine 20 minuten ge3D markt (3dmark 05) en zie ik met rivatuner log dat de core bijna de heletijd 83 graden is met een uitschieter naar 84 en de ambient temperatuur is 60 graden.
De core VID (wat is dit) is stabiel op 6, de kaart heeft niet getrottled

[ Voor 20% gewijzigd door GoldenSample op 22-02-2005 17:54 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 22:33
Je tempratuur is hoog waardoor je overclock wordt tegengehouden. Die tempratuur is normaal, maar met een andere koeler (die beter koelt) haal je vast en zeker nog een hogere core/mem

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hij zal zeker niet terug clocken bij de 75 graden dit is pas bij 120-30 graden naar mijn weten.
Overigens moet je misschien ook naar geluidsproductie kijken want je wilt natuurlijk niet naast een windtunnel zitten.. Tenzij jouw voorkeur vooral naar overclocken uit gaat. :)

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik vind die temperatuur hoog! Ik heb zelf ook een 6800GT van MSI ook overgeklokt naar dezelfde waardes als die van de topicstarter en mijn temp gaat bij full load naar 48 graden ongeveer. Standaard koeler.

Die-hard Brexiteer

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-05 00:10
Same here! Mijn MSI 6800GT draait op 1250 mhz en wordt inderdaad ook maar 48 graden.
Ik heb een Antec 3500BQE kast (ofzo) met een goede airflow, en verder alleen maar standaard fans :?
Post eens wat meer specs.

Toch?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
tja verder, ik heb een dell kast (dimension 8400) er zit een klein fannetje redelijk dicht bij me grafische kaart die de lucht naar buiten blaast, het is een fannetje dat lijkt op zo een die ook boven op die thermaltake giant III zit verder heb ik denk ik weinig airflow, alleen me processorkoeler, die werkt op heat pipes en blaast de lucht direct naar buiten, en me voeding blaast naar buiten.

ps. officieel is mijn kaart een 6800GTo (een dell GT met maar 12 pipes en 5 vertex eenheden maar heb de overige pipes en vertex units opengezet) en de core liep standaard 350 en het mem dacht ik 900mhz (het is wel GDDR 3 ram)

-edit- over het geluid, dat maakt mij niets uit eigelijk ;)

-edit2- wat zijn eigelijk de snelste forceware drivers? ik heb nu 66.87

[ Voor 12% gewijzigd door GoldenSample op 22-02-2005 18:10 ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• STIMPPYYY
60 Ambient is inderdaad wel veel, maar te begrijpen met meer pipes open etc...

Ik zou gewoon even een zalman of iets dergelijks erop zetten, gaat je kaartje ook nog wat langer mee :). S6!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-04 18:59
KingNothing schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:44:
Ik vind die temperatuur hoog! Ik heb zelf ook een 6800GT van MSI ook overgeklokt naar dezelfde waardes als die van de topicstarter en mijn temp gaat bij full load naar 48 graden ongeveer. Standaard koeler.
Juist en wat voor een koeling heb je in je systeem last hangen? want core van 48 graden met standaard koeling, OC en fullload is wel erg overdreven. Heb zelf een een 6800GT van gainward op 420/1200 en die idd ook 48 graden, op idle.
verder heb ik denk ik weinig airflow, alleen me processorkoeler, die werkt op heat pipes en blaast de lucht direct naar buiten, en me voeding blaast naar buiten.
Extra casefan scheelt een hoop. Ik had eerst totaal geen case fans. Temp van de core liep in idle op tot 60 en in fullload zelfs tot 90. Twee casefans er bij en nu draait ie idle 48-50 en fullload op 60-65.

[ Voor 27% gewijzigd door TomSmit82 op 23-02-2005 09:58 ]

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

GoldenSample schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:01:
tja verder, ik heb een dell kast (dimension 8400) er zit een klein fannetje redelijk dicht bij me grafische kaart die de lucht naar buiten blaast, het is een fannetje dat lijkt op zo een die ook boven op die thermaltake giant III zit verder heb ik denk ik weinig airflow, alleen me processorkoeler, die werkt op heat pipes en blaast de lucht direct naar buiten, en me voeding blaast naar buiten.

ps. officieel is mijn kaart een 6800GTo (een dell GT met maar 12 pipes en 5 vertex eenheden maar heb de overige pipes en vertex units opengezet) en de core liep standaard 350 en het mem dacht ik 900mhz (het is wel GDDR 3 ram)

-edit- over het geluid, dat maakt mij niets uit eigelijk ;)

-edit2- wat zijn eigelijk de snelste forceware drivers? ik heb nu 66.87
als je extra pipes en shaders unlocked, zorgt dat ook voor een hele shitload extra warmte. Bovendien mag ik aannemen dat je een veel kleinere cooler op je vga kaart hebt zitten dan er op de standaard 6800 gt en ultra zit... die zijn volges mij vrij huge.

MSI GX660R for the win!

• KingNothing
TomSmit82 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:55:
[...]

Juist en wat voor een koeling heb je in je systeem last hangen? want core van 48 graden met standaard koeling, OC en fullload is wel erg overdreven. Heb zelf een een 6800GT van gainward op 420/1200 en die idd ook 48 graden, op idle.

[...]
Nee niks overdreven :|

De MSI 6800GT komt met een zeer goede koperen koeler en de rest van mijn pc koeling is ook dik in orde. De temps zijn dus eigenlijk vrij normaal en als je even op het MSI forum kijkt zul je zien dat de meesten wel zo rond die temp zitten :)

Die-hard Brexiteer

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
uberotto2086 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:59:
[...]

als je extra pipes en shaders unlocked, zorgt dat ook voor een hele shitload extra warmte. Bovendien mag ik aannemen dat je een veel kleinere cooler op je vga kaart hebt zitten dan er op de standaard 6800 gt en ultra zit... die zijn volges mij vrij huge.
uhh heb volgens mij de standaard 6800GT koeler, klik => http://img196.exs.cx/my.p...196&image=dsc007301zj.jpg

• KingNothing
Heb jij ook een fanspeed regelaar op je vidoekaart?

Die-hard Brexiteer

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
KingNothing schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:07:
Heb jij ook een fanspeed regelaar op je vidoekaart?
nee zit niet op mijn kaart volges mij...

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

ja klopt, maar dan blijf je met het probleem van de extra hitte die verwekt wordt door de extra pipelines en vertexshaders die je geunlocked hebt, de cooler is op stock berekent, niet op de kracht van een echte GT, je kan proberen een zalman zm80D-HP te kopen, of een artic ice cooler voor 6800 kaarten, dan hou je em op een fatsoenlijke temperatuur. Hoe koeler, hoe beter je em kan overclocken..duzz...

MSI GX660R for the win!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
uberotto2086 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:57:
[...]

ja klopt, maar dan blijf je met het probleem van de extra hitte die verwekt wordt door de extra pipelines en vertexshaders die je geunlocked hebt, de cooler is op stock berekent, niet op de kracht van een echte GT, je kan proberen een zalman zm80D-HP te kopen, of een artic ice cooler voor 6800 kaarten, dan hou je em op een fatsoenlijke temperatuur. Hoe koeler, hoe beter je em kan overclocken..duzz...
maakt het op een 6800GT geen verschil tussen pci - expresse of apg omdat hij voor apg is ontwikkeld en bij de 6600GT precies andersom en er daar een bridgechip in de weg zit, maar ik heb nog steeds geen andwoord welke koeler het beste koelt, en een wervelwind maakt mij inprinciepe niet uit ;)

• TomSmit82
  • Laatst online: 03-04 18:59
Koop dan eerst 2 paps casefans! Is een stuk minder gekloot en dingen maken totaal geen geluid. Je kan er wel een grotere koeling opgooien maar zolang de warme lucht blijft hangen rond de kaart heb je er nog niks aan. Kijk maar naar "mijn bakkie" moet je zien wat daar voor een koeling ophangt, en zonder casefans werd die als nog bloedjeheet.

Verwijderd

ik heb een 6800gt van leadtek, die doet ook best vreemd...ik kan makkelijk 13000+ scores halen maar na een tijdje word hij ineens een stuk langzamer, als ik dan naar de tab met clock snelheden ga in het driver menutje, en op optimaliseer kloksnelheden (of zoiets) druk, moet ik ff wachten, word het beeld ff zwart en geeft ie vaak waardes aan van 446/1190 en dan ramt ie weer naar de 13000+

iemand een idee?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:30:
ik heb een 6800gt van leadtek, die doet ook best vreemd...ik kan makkelijk 13000+ scores halen maar na een tijdje word hij ineens een stuk langzamer, als ik dan naar de tab met clock snelheden ga in het driver menutje, en op optimaliseer kloksnelheden (of zoiets) druk, moet ik ff wachten, word het beeld ff zwart en geeft ie vaak waardes aan van 446/1190 en dan ramt ie weer naar de 13000+

iemand een idee?
denk dat je kaart trotled (klok snelheid terug schroeft) moet je ff met rivatuner zo een balkje mee laten lopen, zit z'n functie in, kan je zien of je core terug word geschroeft (wel een minuut of 20 3d mark laten draaien)

en over die extra case fans, ik heb helaas geenplaats daarvoor in mijn kast, is er niet iets tekoop waarmee je in de zijkand van je kast (dat plastic) een gat kan snijden en daar een fan in monteren

• DesertShooter
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Ik heb een Vf700cu op mijn 6800le, met een 80mm fan ernaast. en nog 2 casefans. Hij staat op 410/860 (ddr1) en is net idle 39 Graden, stressed 48/49.

En ik weet (uit ervaring;)) dat de dell maar 1 casefan heeft, die alleen de CPU koelt. Hoog tijd dus voor een 80 of 120 mm case fan, en een nieuwe videokaartkoeler (vf700 is een aanrader!),

--EDIT: Ik zie net dat je geen casefans kunt plaatsen. Tja, niet veel aan te doen dan (behalve een vf700)... :'(

--EDIT2: Hoeveel 5,25" bays heb je nog? Want er kan precies 1 80mm fan in 2 5,25" bays. Als je daar netjes een gat in maakt..

[ Voor 29% gewijzigd door DesertShooter op 24-02-2005 19:43 ]

Verwijderd

GoldenSample schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 15:59:
[...]

denk dat je kaart trotled (klok snelheid terug schroeft) moet je ff met rivatuner zo een balkje mee laten lopen, zit z'n functie in, kan je zien of je core terug word geschroeft (wel een minuut of 20 3d mark laten draaien)

en over die extra case fans, ik heb helaas geenplaats daarvoor in mijn kast, is er niet iets tekoop waarmee je in de zijkand van je kast (dat plastic) een gat kan snijden en daar een fan in monteren
dat moet wel denk ik...maar waar zit dat balkje? het is echt naar want m`n leadtek kan veeeeel hoger

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
DesertShooter schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:40:
Ik heb een Vf700cu op mijn 6800le, met een 80mm fan ernaast. en nog 2 casefans. Hij staat op 410/860 (ddr1) en is net idle 39 Graden, stressed 48/49.

En ik weet (uit ervaring;)) dat de dell maar 1 casefan heeft, die alleen de CPU koelt. Hoog tijd dus voor een 80 of 120 mm case fan, en een nieuwe videokaartkoeler (vf700 is een aanrader!),

--EDIT: Ik zie net dat je geen casefans kunt plaatsen. Tja, niet veel aan te doen dan (behalve een vf700)... :'(

--EDIT2: Hoeveel 5,25" bays heb je nog? Want er kan precies 1 80mm fan in 2 5,25" bays. Als je daar netjes een gat in maakt..
heb maar 2 5.25 bays, in 1 zit al me brander en ik ga er nog een dvd speler bij zetten ook dus dat houd op, zelf had ik het idee, mijn pci sloten gebruik ik niet, dan haal ik die metale plaatjes die daar voor zitten er uit en hang ik daar een fan in, dan zit die slotten zitten natuurlijk vlak bij mijn 3d kaart, en ik heb daar ongeveer een centimetertje of 9 hoogte en ook 9 centimeter ongeveer in de breedte, daar kan een mooi 80mm fannetje denk ik ;)

Verwijderd

Hey, ik heb ook een 6800GT van club3d (jaja, kweet ut een Bmerk, maar rest was niet op voorraad en kheb dr al teringlang op gew8)

Maar ik heb ook de VF700-CU van Zalman als cooler + achter boven de vgakaart een casecooler.
en nog 4 andere casecoolers (kast: http://members.lycos.nl/dfsclan/caseing/18.jpg

Maar nu heb ik op een bepaalde chip die zit links van de cpu, Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/uewclan/uploads/burn.JPG vertonen zich brandplekken (niet op de afbeelding zichtbaar) Nou had ik hem nadat ik die VF700-cu erop had gezet overgeclocked naar: 400/1130. de gpu zelf was 40-50 graden ongv redelijk tempje. maar op die 2 chips ontstonden wat zwarte plekken, ik heb de kaart nu terug geclocked met nog steeds de zelfde cooling, ik ga hier nog 2 weken mee door gamen. en als de brandplekken erger zijn geworden ga ik terug naar stockcooling. komen deze 2 brandplekken doordat ik overgeclocked heb met een andere koeler? Of omdat het een club3d kaart is?

• STIMPPYYY
Dat komt door het overclocken (hitte) en Club3D is nou niet echt een B-merk te noemen :)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 23:09:
Hey, ik heb ook een 6800GT van club3d (jaja, kweet ut een Bmerk, maar rest was niet op voorraad en kheb dr al teringlang op gew8)

Maar ik heb ook de VF700-CU van Zalman als cooler + achter boven de vgakaart een casecooler.
en nog 4 andere casecoolers (kast: http://members.lycos.nl/dfsclan/caseing/18.jpg

Maar nu heb ik op een bepaalde chip die zit links van de cpu, [afbeelding] vertonen zich brandplekken (niet op de afbeelding zichtbaar) Nou had ik hem nadat ik die VF700-cu erop had gezet overgeclocked naar: 400/1130. de gpu zelf was 40-50 graden ongv redelijk tempje. maar op die 2 chips ontstonden wat zwarte plekken, ik heb de kaart nu terug geclocked met nog steeds de zelfde cooling, ik ga hier nog 2 weken mee door gamen. en als de brandplekken erger zijn geworden ga ik terug naar stockcooling. komen deze 2 brandplekken doordat ik overgeclocked heb met een andere koeler? Of omdat het een club3d kaart is?
uhh, lijkt me sterk dat het komt omdat het een club3d kaart is, dat is wel een goed merk opzich alleen de uitrusting is vaak nogal magertjes, en het zijn meestal standaard reference modellen...
en je kan beter denk ik zelf een topic openen, nu vervuil je mijn topic een beetje dat toch al dood is ;)

pic doet het by the way ook niet

Verwijderd

GoldenSample schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 09:39:
[...]

uhh, lijkt me sterk dat het komt omdat het een club3d kaart is, dat is wel een goed merk opzich alleen de uitrusting is vaak nogal magertjes, en het zijn meestal standaard reference modellen...
en je kan beter denk ik zelf een topic openen, nu vervuil je mijn topic een beetje dat toch al dood is ;)

pic doet het by the way ook niet
club3d is niet zo'n goed merk hur, de volgorde van chips etc zijn anders, en kan daardoor bij sommige applicaties minder goed draaien, anyway. m'n vgakaart kan beterdraaien als m'n cpu sneller gaat, want ik heb het gevoel dat ik nu niet alles uit m'n vgakaart trek, ik bedoel een 6800gt, draait doom3 op ultra high AA off, 1280x1024 niet eens goed:S 20-30 fps. als ik AA op 16x zet klap ik terug naar 4-8 frames.

M'n kameraad heeft amd 3200+ 64. en die draait doom3 met AA off, verder gelijk continu 60 fps!!
(met mijn kaart in zijn systeem, verder zelfde systeem hij heeft alleen amd64) dus het MOET gewoon aan m'n cpu liggen..

btw, pic gefixed :)

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 17:45:
[...]

club3d is niet zo'n goed merk hur, de volgorde van chips etc zijn anders, en kan daardoor bij sommige applicaties minder goed draaien, anyway. m'n vgakaart kan beterdraaien als m'n cpu sneller gaat, want ik heb het gevoel dat ik nu niet alles uit m'n vgakaart trek, ik bedoel een 6800gt, draait doom3 op ultra high AA off, 1280x1024 niet eens goed:S 20-30 fps. als ik AA op 16x zet klap ik terug naar 4-8 frames.

M'n kameraad heeft amd 3200+ 64. en die draait doom3 met AA off, verder gelijk continu 60 fps!!
(met mijn kaart in zijn systeem, verder zelfde systeem hij heeft alleen amd64) dus het MOET gewoon aan m'n cpu liggen..

btw, pic gefixed :)
tja, amd is beter in games, maare, heb je je drivers wel goed geinstald? en je ouwe verwijderd?

• N-Freak
  • Laatst online: 14:33
Ik zie in de bovenstaande posts staan dat er mensen zijn met 6800GT's van MSI. Ik heb er zelf ook één.

Nu las ik dat daniel_ev zijn Memory (neem ik aan, core zou wat hoog zijn :P) op 1250 heeft draaien. Ik keek hier van op. Ik heb verder wel begrepen dat de standaard koeler van de MSI erg goed is, maar zo goed?

Ik heb mijn kaart zelf nu op 425/1150 draaien. Dit zonder voltage verhogingen etc, want daar begin ik niet aan. Ik ben nog niet hoger gegaan. Dit draait allemaal goed en stabiel. Nu wil ik graag weten hoe ver andere mensen precies komen met een 6800 GT (ook andere merken). En dan niet hun record, maar hoe ze 24/7 stabiel draaien.
Pagina: 1