Toon posts:

Raid probleem ASUS K8V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het maken van een raid op mijn K8V asus met promise controller wil maar niet lukken.

Ik heb de twee schijven, Maxtor 160GB ata 133 (zelfde type) beide op master met de
IDE kabel op IDE 3 de raid poort (dus beide schijven hangen aan dezelfde kabel)
en de controller in de bios aan en op raid gezet

Ik start de raid config tool CTR+F
soms zegt hij raid gemaakt en laat hem de eerste boot ook zien maar xp kan de hd niet formatteren (f6 en de diskette met drivers is dan gebruikt)

soms geeft de raid tool aan dat er een fout is opgetreden met maken van een arry.

beide schijven een keer los eraan gehangen non raid, en een pri dos partitie gemaakt en geformatteerd help ook niet (voor beide schijven).

Iemand een oplossing????????

Verwijderd

Topicstarter
Het is me nu een paar keer gelukt auto setup te doen in de array maker en dan zegt hij array gemaakt, maar als dan de promise controler boot zou hij de array aan moeten geven, dit is niet het geval, ik alleen de array setup laten lopen of verder booten, maar dat heeft geen nut zonder herkende HD's

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:01
Zoals je al zelf zegt in je startpost : "Beide Schijven master op zelfde kabel" zet 1 schijf op slave en de ander op master ?????? Zou moeten werken.

Always bet on Huub

Verwijderd

Topicstarter
maar de manual zegt dat ze beide op master moeten is immers een raid, dus je maakt van twee schijven 1, raid 0, niet?????

Verwijderd

Volgens mij ligt het eraan als je je 1 grote schijf wilt hebben of alleen pure snelheid dat je van master of slave moet veranderen.

Ik denk dat master juist is alleen heb je hem in je bios ook goed ingesteld? als opstart schijf?

Wat gebeurt er als je hem beide op slave zet? kween niet heb wel dezelfde mobo maar heb geen raid functie!

doe ik wel als ik mijn 2de schijf koop 160gb SATA nu alleen nog 1 x 160gb sata

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus ff met de winkel gebeld een schijf moet op ide 1 en een op raid ide 3, dan beide schijven op master voor raid 0, is ook logisch raid 0 heeft twee signalen en een kabel kan maar een signaal aan dus twee poorten twee singnalen

kijken dus of het werkt

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:58

Shaggy

Misantroop pur sang

Was het niet zo dat op dit MoBo, je alleen maar een ata schijf in combinatie kunt gebruiken met een s-ata schijf voor de promise controler en een raid array?

Making an ass of myself since the 70's

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alles aan gesloten hij maakt een array, zonder fouten laat bij booten ook de array zien, maar geeft de fout NTLDR missing (ik weet wat het moet inhouden maar ik heb geen image terug gezet).

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees de manual en daar staat:

the mobo includes the promise Etc. controller chipset to support RAID. Usiing two sata hd's on sata_raid1/sararaid2 interfaces, and two utradma133 hd's on pri_raid interface, you may set up raid0, raid1, raid 0+1 bla bla bla

dus ze moeten toch op een poort en niet zoals de winkel zegt, maar dat werkte totaal niet, beide op een poort en kabel en beide op master :S
Pagina: 1