Toon posts:

beeldscherm gaat op standby met 6800LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK dit is het probleem. Ik heb een 6800LE, en als ik een spelletje speel, dan gaat het beeldscherm ineens op standby. Dit gebeurt in 3dmark05 maar ook in UT2004. Het scherm gaat dan alleen weer aan, als ik de pc uitzet en weer aan zet, als ik op de reset knop druk, gaat het scherm niet aan.

MSI K8N Neo2 Plat (bios 1.4)
AMD 64 3000+ winnie
XFX 6800LE
512 mb ram pc3200 Dane Elec
BEquite 400W 1.3ATX

Ik heb het beeldscherm op een andere pc gedraait, en het beeldscherm viel toen neit uit na 5 keer 3dmark.

De temps zijn 39 graden idle, 50 graden stressed.

Ik heb de molexconnector aangesloten.

mijn drivers zijn 71.81 WHQL

*edit* wat ik zelf heb geprobeerd: een molexconnector erop zetten waar geen andere apparaten aan deelfde kabel zaten, andere drivers

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 00:12 ]

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
Misschien toch de warmte, want als de videokaart druk bezigd wordt hij extra warm. Omdat je hem overgeclockt hebt wordt hij nog warmer. Als je hem weer terug zet wordt hij net zo warm en daarom doet hij het weer vaker. Misschien een extra cooler bij zetten. Anders de voeding denk ik.

[ Voor 53% gewijzigd door Justifier op 22-02-2005 16:44 ]

• LeXuS007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-06 07:53
Ik had precies hetzelfde probleem met mijn Epox 8KDA3+ (NForce3 250GB).
Als ik hem maar een klein beetje overclockte ging beeld standby.
Dit gebeurde voornamelijk in de 3DMark05 CPU Test 2, Far Cry en Colin Mcrae 2005.
Mijn moederbord was onlangs doodgegaan en is nu vervangen door een DFI Lanparty 250GB.
Hoewel de chipset hetzelfde is van de moederborden is mijn probleem helemaal weg.
Kaart draait nu zwaar overclocked en gaat nooit meer in standby. De oorzaak van dit probleem is nog steeds onbekend bij mij.

AMD Opteron 165 | Asus A8R-MVP | Twinmos 2x512MB BH5-UTT | Hitachi T7K250 250GB SATA-II | X800GTO²

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er al achter, bij de 71.81 en de 71.20 heeft ie dat :(, in mijn vorige systeempje waar de 6800LE toen ook in zat (op een enlight 300W) had hij dat niet, dus ik vond het ook al zo raar, nu zit ik op de 66.93, niet de snelste voor mijn pc maja :(

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor :(, hij ging weer net zo mooi in de standby een paar keer net. ik kom in een spel (6800LE gewoon @ stock). ik spec gewoon, kan, dan spawn ik, en dan poef, beeld zwart, en als ik met de muis beweeg, of op een toets druk, dan gaatie pas op standby. wie o wie herkent het probleem :'(

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Ik herken het probleem. In verschillende edities van het 6800LE topic heb ik er ook uitgebreid over gepost. Fuck XFX; terugbrengen die kaart.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:52

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik ken dit probleem ook, alleen had ik de ATi kaart uit mijn signature. Het schijnt dat de kaart gewoon gaar was. Ik weet het nog niet zeker, want de kaart is momenteel op weg naar sapphire om een nieuwe te mogen ontvangen. Ik weet wel dat ik met een radeon 9250 wél gewoon kan renderen zonder dit probleem. Alleen duurt het dan eeuwen, en ondersteunt het geen DirectX 9 :(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

ik had hetzelfde en het was mijn voeding, het was spontaan ontstaan eind december vorig jaar. zonder extra hardware bij te zetten. nu een enermax 600w, en alles loopt weer als een speer. Dus check je voeding even, veel kans dat het daar aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de vcore op 1.45 gezet, en ik heb al 5 keer 3dmakr05 gedraait @stock en het ging alle keren goed, ik krijg het meestal met UT2004, ik ga het nu testen in UT2004.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 00:13 ]

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Ik had het probleem met een 400W Zalman, en met een 470W Enermax. Het is niet de voeding, het is de gare vroege revisie van de LE. Bespaar jezelf nou maar de ellende, wat je ook doet, het probleem gaat nooit permanent weg.

edit: 1.45 op je grafische kaart? Alle verhalen niet gelezen over mensen die met 1.4 hun LE stuk maken? :/

[ Voor 22% gewijzigd door Meister op 22-02-2005 23:00 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Meister schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 21:09:
Ik herken het probleem. In verschillende edities van het 6800LE topic heb ik er ook uitgebreid over gepost. Fuck XFX; terugbrengen die kaart.
Ik kan dit alleen maar bevestigen, ik had namelijk ook één van de eerste revisies van de kaart. Deze heb ik weer teruggebracht en een nieuwere XFX terug gekregen. De rev met zo'n metalen strip aan de zijkant.

Probleem opgelost.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor, in UT2004 en Doom 3 en halflife, allemaal POEF! zo in de standby GRRRRR

sry ik bedopelde de vcore van mijn cpu, maar dat was het probleem niet, nu heb ik het nog steeds, ik heb er genoeg van, ik heb nu al een week zitten te prutsen :(, ik stuur wel een mailtje naar perfectsystems.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 00:14 ]

Verwijderd

Kheb precies hetzelfde. overgeklokt ofniet maakt niets uit. bij UT2000 of collin mc 2005 gaat ie gewoon uit. kheb er zon kopere zalman opgezet en temps komen niet boven de 58graden.

heb ik hiermee mn garantie verneukt? kweet ook niet of ik nog alle onderdelen (veertjes) nog heb van de stock cooler. (iemand anders een paar over?)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Altijd je oude koeler bewaren als je een Zalman/Silencer installeert. Je hebt je garantie niet verneukt, mits er geen fysieke schade of sporen zijn van je andere koeler.

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1