Kingston SD 1GB write protected in Sweex Card reader

Pagina: 1
Acties:

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:54
L.S.

Ik heb een Kingston SD 1GB Card die ik gebruik in mijn MDA Compact (PocketPC/GSM). Een paar dagen geleden bleek de helft van de files op de kaart corrupt, dus ik besloot de kaart opnieuw te formateren, via de MDA. Hierna is de kaart helaas write protected, in beide standen van het schuifje aan de zijkant (LOCK/UNLOCK), wat bestanden erop zetten erg moeilijk maakt. Heeft iemand een oplossing? Overigens is de kaart alleen write protected in mijn (Sweex)card reader, niet in de MDA.
bij voorbaat dank

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-02 10:45

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Als je de kaart in je cardreader stopt moet je eens dit proberen:

Start
run
attrib -R X:*.* /S /D

Waarbij je de X moet vervangen voor je stadionnummer.

Specs

• Kassad
bedankt voor je reactie, helaas krijg ik dan de melding "the disk cannot be written to beacause it is write protected"

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
je moet het witte clipje op je sd-kaart omhoogschuiven(is een protection) had ik zonet ook met mn digi cam!!

• Kassad
dat heb ik uiteraard geprobeerd, in beide standen krijg ik dezelfde write protected melding. In de 'juiste' stand werkt het overigens wel in de MDA Compact maar de data doorvoersnelheid tussen de MDA en mijn pc is zo laag dat ik toch graag van de card-reader gebruik wil maken.

Verwijderd

dan heb je het misschien in de verkeerde formaat geformatteerd ander type proberen misschien fat16

Verwijderd

Ik vrees dat die kaart z'n tijd heeft gehad. Hoe oud is hij, en hoe intensief is hij gebruikt? Flash geheugen ís beperkt!

• Kassad
de kaart kan wel worden uitgelezen door de card reader en werkt verder perfect in de MDA. De kaart is 2 maanden oud en geformateerd in de MDA.

bedankt voor de suggesties tot nu toe, keep em coming :)

Verwijderd

Hopelijk/waarschijnlijk zit er een pin vast in die Sweex, valt niet in het gat, en geeft dan Write Protected.
Als je pech hebt is die pin stuk (gebroken) en kun de Sweex alleen voor lees-acties gebruiken...

Oftewel, maak dat sweex readertje maar open

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 03:21 ]

Pagina: 1