Matrox Millenium G550 Dual Head storing op het beeld

Pagina: 1
Acties:

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:30
Ik gebruik een dergelijke kaart en ervaar immer na het opstarten een storend streepjes-patroon rond de muis cursor. Dat is wat het eerst opvalt: later leidt het gehele beeld op de monitor onder een vreemde verstoring van het mooie plaatje.

Ik kan eigenlijk geen oplossing vinden, wel soortgelijke ervaringen..... Iemand die wel de oorzaak kent? En een mogelijke oplossing? :)

• ParkOverall
Niemand die er iets over kan zeggen? Dank.

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Heb je de mogelijkheid een ander VGA kaartje in hetzelfde slot te plaatsen? Als je dat doet en deze heeft de storing niet dan moet het bijna wel aan je kaart (of drivers) liggen.

Powered By C8H10N4O2

• ParkOverall
Kluk-Kluk schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 20:18:
Heb je de mogelijkheid een ander VGA kaartje in hetzelfde slot te plaatsen? Als je dat doet en deze heeft de storing niet dan moet het bijna wel aan je kaart (of drivers) liggen.
Wat kun je doen als het, zo als in dit geval, aan de kaart ligt? (Nieuwste stuurprogramma geeft geen verbetering.) Het vreemde is dat het enkel bij een volledig koude start optreedt, een reboot hierna is voldoende om geen last te hebben. Waar kan dat in zitten? Kan het een hardware fout zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door ParkOverall op 23-02-2005 21:33 ]

• ParkOverall
Niemand?

Iedereen die deze kaart gebruikt werkt zonder dit probleem?

Verwijderd

Ik gebruik ook een G550 en heb dezelfde problemen.

Bij mij is het duidelijk een temperatuur probleem. Bij een temperatuur in de kast boven 30 graden ontstaat er rechts van de cursor een storing van streepjes en puntjes. Dit gebeurt met name wanneer ik de cursor boven tekst en plaatjes houdt. Bij lagere temperaturen is er niets aan de hand. Een extra fan op de koeler helpt maar ik ben eigenlijk op zoek naar een grotere passieve koeler voor de G550 (de PC staat in de huiskamer, dus hoe minder lawaai hoe beter), maar die heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Groet, Oscar.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:21
Na het opstarten? Ik kan me nml met bepaalde windows drivers herinneren dat het iig verstoord eruitzag, met linux weinig tot geen problemen, maar sinds ik merged mode (1 framebuffer met 2 viewports) gebruik ipv Xinerama (2 framebuffers), is 24bpp een no-go, met OpenGL loopt de boel vast en overlay is zwaar verstoord. Op 16bpp is het wel gewoon goed.

Verwijderd

Ik gebruik een G550 (laatste drivers) onder Win XP en heb nergens last van.

Verwijderd

Ergens misschien een losse soldeer verbinding?
Als de kaart warm word zet hij uit.
Als je precies kan bepalen welk punt het veroorzaak valt er misschien wat te solderen ;).

Suc6

• ParkOverall
Tot nu toe dus niemand met hetzelfde probleem.

(Temperatuur kwestie kan het niet zijn, binnen circa 2 minuten opnieuw herstarten van de pc en het verschijnsel is weg: dan is de hele zaak nog net zo koud als circa 2 minuten eerder.)

• ParkOverall
Als ik de pc een tijdje laat draaien zodat de storing goed zichtbaar is geworden en dan Windows laat afsluiten, zie ik opeens de storing verdwijnen met 'Windows is shutting down' nog in beeld. Waarop zou dit kunnen duiden; schakelt Windows bepaalde hardware uit die het veroorzaakt?

Ik heb dit probleem nu al in combinatie met 3 moederborden en deze kaart, maar als ik me niet vergis ook een tijdje niet gehad; kan het zitten in de combinatie met een andere pci-kaart? Zo ja, dan is een beroep doen op garantie een doodlopende weg.

Verwijderd

et kan dan zijn dat er een condensatortje niet helemaal fris meer is, die meot dan warmer worden om te werken

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
maw dit lijkt op een productiefout.

ik heb ook een g550 hier en die heeft dezelfde sympthomen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

32 bit z-buffering uitzetten in opties heeft geholpen bij mij .
greetz

• ParkOverall
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 20:31:
32 bit z-buffering uitzetten in opties heeft geholpen bij mij .
greetz
Bij mij niet. (Stond uit.) Overige opties zijn ook niet van invloed.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ooit heb ik hetzelfde gepost. ook toen was er geen oplossing. Ik had er destijds ook een screenshot bij gemaakt, die is inmiddels weer verwijderd. Ik gebruik deze kaart nog steeds met veel plezier. Met windowsXP had ik destijds hetzelfde probleem, kan inderdaad warmte zijn, want later heb ik 1 of 2 fans in mijn kast er bij gedaan. Nu draai ik linux en die heeft er helemaal geen moeite mee. De vraagt mij ook keurig bij installatie of ik 1 of 2 schermen wil gebruiken.

Vraag mij niet naar de oplossing die ik destijds heb gebruikt. Ik weet ook niet of het mogelijk is, maar misschien zou je kunnen kijken naar firmware? De drivers zijn meestal wel op bij Matrox..

[rml][ WinXP] Streepjescode naast de mouse pointer?[/rml] >>dat is het topic destijds door mij gestart...
Pagina: 1