Ik ga binnenkort mijn winXP-MCE 2005 pc (athlone xp 2800, 512 Mb RAM, 2x WD800JB, Ati R9200 (128 Mb), Hauppauge PVR350) verbouwen, zodat ie mooi onder mijn tv past (silverstone jasje eromheen, MS-remote erbij etc). Dit betekent dat ie niet meer aan mijn toetsenbord en muis komt te hangen. De pc wordt alleen voor het mce gedeelte gebruikt en dan zou de MS-remote moeten volstaan. De enige manier (volgens mij) om dit te doen lukken is je pc nooit uit te zetten maar in standby-modus (als mijn pc opstart, vraagt ie anders namelijk voor een toetsenbord) en geen wachtwoord te gebruiken om in te loggen (dan heb je weer je toetsenbord nodig).
Dan kom ik voor het volgende probleem te staan. Ik wil vanaf mijn normale pc via mijn huisnetwerk soms mediafiles toevoegen op of weghalen van mijn mediapc. Hoe ga ik dat doen?
-eenvoudig mappen delen op het netwerk, werkt volgens mij niet, omdat ik geen wachtwoord heb ingesteld om in te loggen. Kan ik wel een user aanmaken voor externe toegang met wachtwoord zonder dat de hoofdgebruiker een wachtwoord heeft ingesteld? Is dit mogelijk?
-ftp server draaien op mce pc, is dat haalbaar qua belasting?
-IIS of apache server als WebDaV server op mce pc, is dat haalbaar qua belasting?
Wat is de beste mogelijkheid? Zie ik toch iets verkeerd?
Dan kom ik voor het volgende probleem te staan. Ik wil vanaf mijn normale pc via mijn huisnetwerk soms mediafiles toevoegen op of weghalen van mijn mediapc. Hoe ga ik dat doen?
-eenvoudig mappen delen op het netwerk, werkt volgens mij niet, omdat ik geen wachtwoord heb ingesteld om in te loggen. Kan ik wel een user aanmaken voor externe toegang met wachtwoord zonder dat de hoofdgebruiker een wachtwoord heeft ingesteld? Is dit mogelijk?
-ftp server draaien op mce pc, is dat haalbaar qua belasting?
-IIS of apache server als WebDaV server op mce pc, is dat haalbaar qua belasting?
Wat is de beste mogelijkheid? Zie ik toch iets verkeerd?