Toon posts:

Medion 40900: Port Forwarding slechts voor één poortnummer?!

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met Shareaza en daar moet ik Port Forwarding aanzetten in mijn router voor TCP én voor UDP. Het vreemde wil dat je in de Medion router maar één keuze kunt maken per poortnummer, dus voor TCP OF UDP.

Ik zou dus moeten invoeren:

Bronpoort 6345
Protocol ICP
BestemmingsIP 192.168.0.101
Bestemmingspoort: 6345

én

Bronpoort 6345
Protocol UDP
BestemmingsIP 192.168.0.101
Bestemmingspoort: 6345

... maar ik kan slechts een keuze maken, twee invoeren op 1 poortnummer wordt niet geaccepteerd! Als ik de shareaza connectietest draai, krijg ik nu groen licht op de TCP test, en de mededeling dat de client niet bereikt kon worden voor UDP.

Weet iemand hier iets op, om dit te omzeilen?
De firewall in de router heb ik uitstaan, omdat ik ZoneAlarm 5.5 Pro al gebruik...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Tsja, als die keuze niet in je router zit, kun je 2 dingen doen:
1) In Shareaza een andere poort toekennen voor TCP of voor UDP
2) Een andere router kopen ;)

Maar staat in de handleiding van de medion niks over 2 protocollen op 1 poort? Dat als je bijv voor TCP kiest, automatisch ook UDP meegemapt wordt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The thing is, dat je in Shareaza slechts één poortnummer kunt toekennen, en dit geldt dan voor TCP en UDP. In de connection test vul je ook dit poortnummer in, en vervolgens worden UDP en TCP op dat poortnummer getest.

Nee, in de handleiding staat niks over 2 protocollen op 1 poort. :(

Er zijn hier zoveel Medion gebruikers (zie het grote topic) -- heeft niemand anders hier last van dan?

Andere tips? Ik las in het grote topic iets over het kiezen van een andere 'buitenpoort', maar dat zegt me helemaal niks! Zou niet weten wat die persoon daarmee bedoelde!

Verwijderd

Een post is genoeg hoor.

Dit topic is gesloten.