Toon posts:

Wat is een betaalbare goede >10x zoomcamera?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit te twijfelen tussen een Minolta Dimage Z5 en de Panasonc Lumix DMC-FZ20.
Had vernomen dat de Z5 in het dsonker wat ruis vertoont in de fotos?

Iemand andere ideeen?

Verwijderd

Wat vind jij betaalbaar?? Ik zou zeggen een Canon S1 IS ! :+

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Staar je niet dood op het bla bla x zoom gehalte, het zegt alleen maar wat de verhouding is tussen de kleinste brandpuntsafstand en de grootste is. Of een camera een fatsoenlijke groothoeklens heeft kun je er niet uit afleiden..

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

een Z3 of een Canon Powershot S1 IS heb ik tussen getwijfeld en na er een paar foto's mee gemaakt te hebben ga ik voor de Canon. Betaalbaar en een goede zoom

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:36
De TS noemt twee camera's (Pana en KM) en voor je het weet begint men alweer Canon Canon Canon te roepen... Verbazingwekkend :)

De lens van de S1 IS is (imho altijd natuurlijk) minder dan die van de FZ20 (de prijs trouwens ook vergeet dat niet), de ruis van de Z3 is (wederom imho) erger dan de FZ20. Heb zelf een FZ20 en de ruis is behoorlijk aanwezig. Kom zelf niet boven de ISO100. Heb nog geen prints gemaakt, daarop schijnt het allemaal wel mee te vallen maar toch. Overigens vind ik de LCD van de S1 IS ook veel te klein. Het mag dan flip en twist zijn, maar het is echt postzegel formaat.

Wat de Z5 betreft: je vergelijking is lastig te maken omdat er nog geen (onafhankelijke) reviews en samplefoto's zijn van de Z5. Ik vond de ruis van de Z3 erger dan die van de Z2. Aangezien de Z5 nog weer een MPixel meer heeft verwacht ik niet veel goeds, maar samples zullen aantonen of die verwachting ongegrond is.

Wat pleit voor de FZ20 (of FZ3 als je in het Canon S1 IS prijssegment wilt blijven) is de lens: 12x gestabiliseerd en F2.8 door het hele bereik is echt netjes. Het is wel een enorm ding, maar ik houd persoonlijk wel van wat robuuste camera's. Als het een probleem voor je is dan is de KM Z-serie denk ik een goed alternatief. De opties voor filmpjes zijn bij de KM ook uitgebreider: het feit dat je bij de FZ20 bijvoorbeeld niet kan in- of uitzoomen bij filmpjes is best wel jammer.

Overigens vind ik zelf de FZ20 (en ws. ook de Z5) behoorlijk aan de prijs, maar als je een goedkoper alternatief wilt: ze hebben allemaal kleinere broertjes (Z5 -> Z3, Z2 , Z20, Z10 / FZ20 -> FZ10, FZ3 en binnenkort FZ4, FZ5), maar dat wist je waarschijnlijk ook al wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 22-02-2005 23:44 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Morrar schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:41:
Overigens vind ik de LCD van de S1 IS ook veel te klein. Het mag dan flip en twist zijn, maar het is echt postzegel formaat.
Ja daar heb je gelijk in. Maar na beide modellen (de Z3 en S1 IS) met elkaar te hebben vergeleken in real life, is die van de Z3 groter, maar die van de S1 helderder.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Fuji 5500
Olympus UZ-reeks (740,750,760,765,770,enz)
Canon S1
Panasonic FZ-serie
Konica Minolta Z-serie
kodak Z7590
Nikon Coolpix 5700 (8x)

Welke betaalbaar zijn moet jij maar uitzoeken. De meeste zijn behoorlijk degelijk. Ow de fuji en olympus camera's zijn behoorlijk goedkoop, maar ook degelijk.
Persoonlijk vind ik je topic BEHOORLIJK slecht. Welk bedrag is betaalbaar, wat wil je er mee gaan doen, welk geheugen type, hoeveel geheugen. Moet hij draagbaar zijn (Bv in broekzak/jaszak) of mag hij ook groter zijn.
Succes met zoeken

[ Voor 4% gewijzigd door Nimrod|IA op 23-02-2005 10:06 ]

>Systeemspecs<

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

BlondieNJ, je topicstart toont exact nul eigen inzet om uit te vinden wat er te krijgen is op dit gebied, en bovendien staan er totaal geen verdere eisen of wensen in. Vandaar dat deze dicht gaat. Ga er eerst zelf mee aan de gang, stel je eisen, wensen en budget vast, dan kom je heus wel tot een goeie keus.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.