Toon posts:

WinRoute Pro 4.1 en AOE2

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Crosspost; ik weet het, maar in de spielerij zitten alleen maar kleine kinderen NIET serieus te antwoorden. Excusues hiervoor. Als het niet belangrijk was had ik het nooit gedaan, okee.

Dames, heren,
even een vraaggje:

Ik probeer met mijn workstation via mijn NT4 server met Winroute Pro 4.1 te connecten aan een game (Age of Empires2) over het internet. Dit werkt voor geen meter. Doe ik het rechtstreeks dan werkt het wel. het ligt dus aan WinRoute. heeft er dus iemand ervaring met de instellingen van Winroute voor deze situatie?

Let het me ff knowen.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Ik heb dezelfde configuratie als jij en speel af en toe Quake 2 over internet zonder problemen. Wat ik me wel herinner is dat dit pas echt goed gaat vanaf een bepaalde build. ik draai nu met WinRoute Pro 4.1 build 22, maar er zijn al nieuwere versies.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je moet erachter komen welke poorten geforward moeten worden. Soms staat dit in de game FAQ, soms niet. Je kunt ook kijken in de WR log welke packets worden tegengehouden (denk ik). Die poorten moeten dan geforward worden naar de computer met AOE2.

Verwijderd

Topicstarter
thanks. ik zal ff me log aanzetten

• lckarssen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-06-2023
In de knowledgebase van microsoft kun je ook vinden welke poorten de verschillende spellen gebruiken (http://support.microsoft.com).

volgens mijn archiefje moet je de volgende poorten mappen:
28800-28912 UDP
en 47624 TCP dacht ik ook.

Succes!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Age of Empires II - 2 port mappings necessary

Protocol: TCP
Source IP: Unspecified
Source Port: 47624
Destination IP: IP address of the machine that is running the application
Destination Port: 47624

Protocol: TCP/UDP
Source IP: Unspecified
Source Port: Range 2300 - 2400
Destination IP: IP address of the machine that is running the application
Destination Port: Range 2300 - 2400

Verwijderd

die portmappings zijn alleen nodig als je zelf een server op wilt zetten of als je firewall zo staat dat de clients standaard geen rechten hebben... ik adviseer idd een nieuwe build

suc6!

Jasper

Verwijderd

om dit probleem op te lossen moet je toch NAT inschakelen en geen portmapping
via NAt kan je elk game spelen, werkt echt goed !
Pagina: 1