PC Anywhere en rest van netwerk blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
ik wil een PC die in het netwerk hangt, overnemen met PC Anywhere middels een inbelverbinding. Echter hoef/mag ik de rest van het netwerk niet op. Hoe kan ik dit instellen ?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

pkouwer schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:40:
ik wil een PC die in het netwerk hangt, overnemen met PC Anywhere middels een inbelverbinding. Echter hoef/mag ik de rest van het netwerk niet op. Hoe kan ik dit instellen ?
Als je het netwerk niet op mag kun je het vergeten.Of een sysadmin heel liev O+ aankijken.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• pkouwer
is dit niet in te stellen ?

Verwijderd

jah als je sysadmin bent :X

Verwijderd

Als je het zelf in kunt stellen, dan kun je er ook op :)

• pkouwer
ik wil dus bij een klant 1 PC overnemen zonder dat ik de rest van hun bedrijfsnetwerk kan benaderen.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Is het legaal als jij die pc overneemt om dat je bijv. onderhoud moet plegen of ben je niet netjes bezig als je dit doet?

Als alles legaal is kun je best even met de admin van dat bedrijf gaan praten en de firewall zo configureren dat jij wel die pc kunt overnemen en niets anders. Neemt niet weg dat wanneer je eenmaal die pc hebt overgenomen je vaak alsnog via die pc hun netwerk op kunt.

Bij firewall configureren moet je denken aan een bepaalde poort forwarden naar eht ip-adres van de betreffende pc. Jij connect met Remote Desktop naar ip:poort en kunt vrvolgens die pc overnemen.

Ben je niet legaal bezig......scheer je weg! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door max op 22-02-2005 23:02 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• pkouwer
ja ik ben legaal bezig ! Het gaat puur om het bieden van service op afstand. Als ik de PC overneem, kan ik in principe via Windows Verkenner de rest van het netwerk op. Systeembeheerders zijn hier meestal niet zo blij mee, wat ik me wel kan voorstellen. Is hier geen optie voor in de PCA-host applicatie ?

Verwijderd

De klant kan dit heel eenvoudig zelf regelen. Ik neem aan dat de klant aangeeft dat jij een PC moet overnemen, de klant kan dan ook heel eenvoudig de netwerkkabel er even uithalen, of de interface waar het netwerk op zit down halen, of een lokaal account zonder netwerkrechten in te loggen etc.

Ik vermoed toch een beetje een scheve actie, aangezien je verhaaltje een beetje nonsense is. Het klinkt mij meer in de oren alsof je een bestaande beveiliging wilt omzeilen, maar niet weet wat het is, sorry. De oplossing is namelijk zo simpel dat ik me niet kan voorstellen dat jij PC's bij bedrijven overneemt voor servicedoeleinden, als je dit al niet eens op kunt lossen, nofi..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 07:51 ]

Verwijderd

dubbel....

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 07:54 ]

Pagina: 1