[XP] Wachtwoord omzeilen, formatteren zonder floppy of cdrom

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134088

Topicstarter
Ik zit met iets waar ik echt geen raad mee weet. Heb een 2e hands Dell Optiplex sx270 Pentium 4 werkstation gekocht. Dit is een systeem zonder cd-rom en zonder floppy drive. Nu is het zo dat er nog een versie van Windows XP Pro opstaat, incl. standaard opstartmeuk mbt username en password. Die heb ik dus niet en kan ik ook niet meer aankomen.

Hoe kan ik nu dit systeem ooit formatteren? Kan dit eventueel m.b.v. een andere computer die ik nog tot mijn beschikking heb ? Door ze aan elkaar te verbinden mbv een kabel ofzo ??
Of is er misschien een manier om wachtwoord en username scherm te omzeilen?

Elke vorm van hulp of tips zijn zeer welkom..ik heb namelijk echt geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Erg grapping probleem:P

Probeer eens als je bij het wachtwoord scherm komt. (Tenmiste als je de "Family" aanmelding hebt) 2x CTRL+ALT+DEL

Als het goed is verschijnt er nu een netwerk aanmelding achtig scherm.

Typ hier "Administrator"

en hoop dat ze geen w8woord hebben ingesteld

Als dat "netwerk scherm" niet komt probeer dan te reboten en try again soms heeft het een beetje kuren.

Als je dr 1maal inzit voeg dat in C:\Autoexec.bat toe:
format C:\ /y
format D:\ /y
enzv
en sla dit op (letop! volgende x dat je opstart word je pc geformateerd!!)

Anders kan je alleen maar je hardddisk druit halen en formateren in een andere pc. Of pruts dr gewoon een cdromstatioin in. Of hang het druit als het niet past ofzo

maar WTF kan je ingodsnaam met een pc zonder floppy en/of cdrom

[ Voor 15% gewijzigd door Maxxi op 22-02-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107696

Je kunt bijvoorbeeld de harde schijf eruit halen en in een anders systeem zetten. Vanuit hier kun je hem dan formatteren, en ook nog software e.d. opzetten. Ik heb het zelf ook wel vaker zo gedaan. Nadeel is wel natuurlijk dat je een ander systeem tot je beschikking moet hebben, en de pc open moet maken. Als dit geen probleem voor je is, lijkt me dit wel een goede oplossing. Wat je trouwens ook zou kunnen proberen is om de pc in veilige modus op te starten. Het komt namelijk vaak zat voor dat er geen wachtwoord op het administrator account zit. Als dit er niet op zit, heb je gwoon weer volledige controle over de pc, en kun je andere accounts verwijderen en toevoegen. Wel is het moeilijk om windows te installeren zonder een cd-rom (of dvd uiteraard) drive.

EDIT: lol pcies hetzelfde als hierboven :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 107696 op 22-02-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Je kan natuurlijk gewoon even de harde schijf aan een ander systeem hangen?
Of een floppy/cdrom aan het systeem hangen. :)

Het wachtwoord omzeilen gaat niet echt makkelijk zonder floppy of cdrom
EDIT: lol pcies hetzelfde als hierboven :)
Ook ik was te traag. :Z

[ Voor 19% gewijzigd door -=bas=- op 22-02-2005 14:45 ]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm ja HD eruit halen kan ik idd wel proberen...niet aan gedacht :P
Zie alleen wel dat het een ander soort HD is dan ik ken..het is een hele compacte, zonder aparte voeding ingang (??)
Kan ik die gewoon in mijn andere systeem stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
heheh ;)

Als je wel een floppy of cdrom drin zet en je wil ut adminpassword veranderen:

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122000

Apart als in serial ata misschien???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maxxi schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:53:
heheh ;)

Als je wel een floppy of cdrom drin zet en je wil ut adminpassword veranderen:

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

succes
Bedankt! Ik ga eerst ff proberen of ik het voor elkaar krijg door de HD in mijn huidige systeem te proppen. Dat linkje had ik ook al gevonden hehe :D

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Even in je Bios checken of je kunt booten van USB.

Heb je meteen een aantal boot opties USB Key of Externe HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was idd ook al aan sata aan het denken, maar deze hebben meestal evengoed een normale voedingsaansluiting, samen met een sata aansluiting. Toen heb ik ff gegoogled, naar de optiplex.
http://www.dell.com/downl...ucts/optix/sx270_spec.pdf
dit geeft aan dat er geen sata schijf inzit, standaard tenminste. Misschien heeft de vorige eigenaar er een sata schijf ingezet. Maar dan nog, iedere schijf heeft een aparte voeding zover ik weet.

Maja, misschien is dit wel een hypermodern/onbekende pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Site van Hitachi zegt dattie ATA-5 is (?)
Sorry ben niet zo thuis in deze materie..kan ik hem wel op mijn huidige systeem (MSI KT4V MS-6712) aansluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het lijkt me erg stug dat er geen voedings aansluiting aan zit, weet je dat wel zeker eigenlijk? Hier heb ik nl. nog nooit van gehoord.

Zelf zou ik btw gewoon proberen om hem op je andere pc aan te sluiten, als ie het niet werkt zal ie niets mollen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129702

hoe ga je straks je os dan weer installen zonder cd-rom e.d. nadat je een format heb gedaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 18:30

No13

/me was here

Misschien laptop-hdd interface? die hebben ook voeding in de flat-cable zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
gewoon ff een cdrom speler in het systeem prikken? Lijkt me sterk dat het ding niet gewoon een ide interface heeft.
Als je je OS installeert terwijl de schijf in een andere compu zit, gaat het zowiezo niet werken...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
No13 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:16:
Misschien laptop-hdd interface? die hebben ook voeding in de flat-cable zitten
Volgens mij is dat het idd ! Tis een kleiner formaat HD (Hitachi Travelstar DK23FB-20) en de kabel waarmee hij bevestigd zit ziet er niet bepaald hetzelfde uit als een normale IDE kabel.

Maar dan kan ik hem dus waarschijnlijk niet draaiende krijgen op mijn huidige comp..lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:06
Jawel, werkt wel. Maar wordt een enorme zooi zodra je de eerste keer boot als je de HD terug hebt gezet...

O nee, XP had daar een beveiliging voor ofzo toch?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 18:30

No13

/me was here

Als je eenmaal de schijf in een andere pc krijgt kan je er wel weer een windows installatie opzetten, zo heb ik dat ook ooit gedaan op een laptop:

1: op een andere pc de HD leeg maken en 2 partities maken, 1e is totale grootte min ~700 mb, 2e is dus groot genoeg voor de installatie CD van windows
2: 1e en 2e partitie als fat32 formatteren
3: op de 1e partitie met bijv een bootdisk (sys a: c: oid) bootable maken (of formatteren met /s ?)
4: op de 2e partitie kopier je je installatie cdrom

Nu kan je de hd terug zetten in de orginele pc. Deze boot dan automagisch in dos waar je vanaf partitie 2 de installatie kan starten... die installatie laat je dan uiteraard de 1e partitie formatteren en als alles klaar is trek je partitie 2 bij 1 met bijvoorbeeld partition magic

Niet de makkelijkste manier misschien maar het werkt :9 (de boot van usb-stick methode zou iig veeeel makkelijker zijn)

Edit: als het een laptop HD is kan je wel ergens een convertor kopen waarmee je em op USB of gewone IDE kan hangen? kosten ongeveer 15-30 euro ofzow (http://www.computerland.n...beschrijving&prodid=12904)

[ Voor 11% gewijzigd door No13 op 22-02-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit probleem is al erg vaak voorbij gekomen :) Zou je zelf de volgende keer iets meer willen zoeken en proberen alvorens een vraag hier te stellen? Op GoT verwachten we dat namelijk wel van onze gasten.

Lees hierover Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19339

Anoniem: 134088 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:20:
Volgens mij is dat het idd ! Tis een kleiner formaat HD (Hitachi Travelstar DK23FB-20) en de kabel waarmee hij bevestigd zit ziet er niet bepaald hetzelfde uit als een normale IDE kabel.

Maar dan kan ik hem dus waarschijnlijk niet draaiende krijgen op mijn huidige comp..lijkt me?
Jawel, er zijn speciale verloopstukjes voor. Klein printplaatje met aan de ene kant pennetjes voor de laptop-harddisk, aan de andere kant een normale IDE-connector en voedings-molex. Verder geen electronica of zo, gewoon 1 op 1 doorverbonden.

Alleen geen idee waar ze te koop zijn en voor hoeveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 19339 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:36:
[...]

Jawel, er zijn speciale verloopstukjes voor. Klein printplaatje met aan de ene kant pennetjes voor de laptop-harddisk, aan de andere kant een normale IDE-connector en voedings-molex. Verder geen electronica of zo, gewoon 1 op 1 doorverbonden.

Alleen geen idee waar ze te koop zijn en voor hoeveel.
Zonder dat verloopstukje kan ik die HD dus in mijn normale comp (met IDE kabel) niet aan de praat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:31:
Dit probleem is al erg vaak voorbij gekomen :) Zou je zelf de volgende keer iets meer willen zoeken en proberen alvorens een vraag hier te stellen? Op GoT verwachten we dat namelijk wel van onze gasten.

Lees hierover Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even goed door :)
Sorry, ben nog niet zo bekend op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
No13 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:26:
Als je eenmaal de schijf in een andere pc krijgt kan je er wel weer een windows installatie opzetten, zo heb ik dat ook ooit gedaan op een laptop:

1: op een andere pc de HD leeg maken en 2 partities maken, 1e is totale grootte min ~700 mb, 2e is dus groot genoeg voor de installatie CD van windows
2: 1e en 2e partitie als fat32 formatteren
3: op de 1e partitie met bijv een bootdisk (sys a: c: oid) bootable maken (of formatteren met /s ?)
4: op de 2e partitie kopier je je installatie cdrom

Nu kan je de hd terug zetten in de orginele pc. Deze boot dan automagisch in dos waar je vanaf partitie 2 de installatie kan starten... die installatie laat je dan uiteraard de 1e partitie formatteren en als alles klaar is trek je partitie 2 bij 1 met bijvoorbeeld partition magic

Niet de makkelijkste manier misschien maar het werkt :9 (de boot van usb-stick methode zou iig veeeel makkelijker zijn)

Edit: als het een laptop HD is kan je wel ergens een convertor kopen waarmee je em op USB of gewone IDE kan hangen? kosten ongeveer 15-30 euro ofzow (http://www.computerland.n...beschrijving&prodid=12904)
Bedankt voor je linkje ! Ga meteen even langs hun winkel hier in de buurt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
sig69 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:23:
Jawel, werkt wel. Maar wordt een enorme zooi zodra je de eerste keer boot als je de HD terug hebt gezet...

O nee, XP had daar een beveiliging voor ofzo toch?
Daarvoor heeft MS ook sysprep gemaakt;)

google dat maar es

btw Als je XP installeert op een Intel en drukt daarna de schijf in een AMD gaat dat niet werken, het bekende BLAUWE SCHERM of een spontane reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

nul modem kabel ?
via printerpoort als er geen usb ide etc aan zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-07 21:10
Anoniem: 134088 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:08:
[...]
Zonder dat verloopstukje kan ik die HD dus in mijn normale comp (met IDE kabel) niet aan de praat krijgen?
Geen reclame dit maar ik mijn verloopstukje bij http://www.nowthatsit.nl/ gekocht. Let wel op dat je een wat oudere IDE kabel hebt zonder 'verstopte' aansluitingen. Dus alle openingen van de stekker moeten open zijn..
Pagina: 1