Toon posts:

Koolance PC3-720 :)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu eigenaar van een Thermaltake Lanfire (waar ik best tevreden over ben), maar kan hem goed verkopen en zou toch graag WC willen })
Maar goed toen kwam ik bij de Koolance PC2-650BK waar ik naar heb gezocht.
Daar kwam ik er dus achter dat hij iegenlijk helemaal niet zo super is !
Dus ik ben naar mijn "vertrouwde" pc zaak gegaan en heb dat gevraagd, waar hun als antw gaven :
Hij zal niet veel beter koelen als de kast die je NU hebt.
Dus ja dan schiet ik er helemaal niks mee op.

Dus ik ben weer met mijn zoektocht gestart,
Toen kwam ik de Koolance PC3-720SL tegen.
Die ik er ook super vind uitzien !
Dus ik naar mijn winkel gemail of hun deze kst kunnen leveren.
Kreeg ik een mailje terug dat hij 28-2 bij de distributeur word verwacht.
Dus dat zou heel mooi zijn :)
MAAR hij gaat wel EUR 359,- kosten :(
Nu is mijn vraag of deze kast dat wel waard is.

De reden dat ik telkens op de Koolance terug kom is omdat ik dit zo mooi vind :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/the_lion/pc3-720sl_p1.jpg

Maar goed hopelijk kan iemand me helpen :)
Alvast bedankt !

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:54

Exigence

dnkroz

Of het het waard is moet je zelf bepalen, maar voor mijzelf zou ik zeggen: nee. Voor die prijs kun je een beter presterende set kopen dan deze Koolance. Maar als je geen zin hebt om zelf te gaan kloten met onderdelen dan is dit opzich wel een mooie oplossing.
Maar je kunt nog behoorlijk wat geld besparen, en toch hogere prestaties halen. It's up to you to decide....

Verwijderd

Topicstarter
maar kan ik net zon soort kast krijgen met zon temp meter erboven op enz enz ??
die vind ik namelijk zo super wreed !

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-02 07:52
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:33:
maar kan ik net zon soort kast krijgen met zon temp meter erboven op enz enz ??
die vind ik namelijk zo super wreed !
Ik denk niet dat je zo'n zelfde kast zult vinden.

Die Koolance is niet slecht geloof ik, maar ook ik vind dat je het zelf beter/mooier/etc. kunt maken als je zelf onderdelen koopt en samenstelt.

(wat is er trouwens zo super wreed aan een schermpje met 23 graden erop? :?)

[ Voor 10% gewijzigd door Freaky Maus op 22-02-2005 14:43 ]

Specs

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Tja ik vind het gebrabbel over dat alles zelf kopen, goedkoper is, een beetje onzin.. Voor dat geld kan je moeilijk een betere waterkoelingsset INCL kast kopen hoor. Er komt altijd nog vanalles bij kijken, slangen, slangpilaren, rubberen ringetjes, teflon tape, water etc etc. Tuurlijk kan je een reservoir gaan maken van 1 of andere appelmoespot en een radiator van de sloop halen, maar dat is allemaal extra veel werk en extra risico op lekken en vuil in je water.

Bij een complete set zit alles er al in zeker voor degene die beginnen met waterkoeling is het heel makkelijk, geen geklooi met uitzoeken hoe groot je slangpilaren moeten zijn, dat is allemaal al op elkaar afgestemd.

Ikzelf heb overigens gewoon zelfbouw, alles inbouw, maar incl kast was ik zeker meer dan 500 euro kwijt. Tuurlijk zal dat iets beter koelen, maar als je geen die-hard overklokker bent, dan is het zeker een mooie kast. Dat schermpje bovenin zal overigens lastig te maken zijn, of je moet wel heeeeeel handig zijn.

Als de nieuwe serie minder problemen heeft dan de eerdere koolannce kasten dan zou ik er zeker voor gaan!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet niet wat ik er zo wreed aan vind (vind het er gewoon tof uitzien:))
en ja kwa koeling tja waarom zou hij dan minder presteren als een zelfbouw ???

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02
doe ffies normaal man! Voor dat geld heb je zat een nieuw systeem. kast kost je es een 100 euro (met voeding) en voor 200 euro heb je wel een goed setupje hoor

Daarbij koelen koolance kasten ook niet bijzonder goed. Ik zou het alleen kopen als je niet zelf kan klussen. Na een weekje is de lol van zo'n schermpje ook wel weg, geloof me

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 22-02-2005 21:18 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
De kast is wel super netjes afgewerkt moet ik zeggen.

Ik heb ervaren dat H2O Best veel gedonder kan leveren als je het zelf maakt. Zelf maken leer je meer van heb je ook meer prezier aan ( als je van knutselen houd ) en je eigen setup zal goedkoper zijn + betere prestaties hebben. Alleen je krijg em natuurlijk niet zo mooi en strak als zo'n coolance. Ik moet zeggen dat het er wel prachtig uit ziet.

Wat betreft de prijs tis maar wat je er voor over hebt... Er zijn ook mensen die voor 300 euro een lian li kast kochten ( alleen een kast verders niets ) Tis dus echt wat de gek er voor geeft en of je wel zin hebt om het zelf te bouwen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Die kast ziet er idd gelikt uit :o
Maar zelf bouwen vind ik leuker om te doen, maar zo mooi als dit krijg je het niet nee.
Zelf bouwen is meestal (niet natuurlijk altijd) goedkoper + betere prestaties...
Het is jouw keuze .

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 19:56
Het ligt er maar net aan wat je wil:

Ik wil rust: dan kan je die koolance goed gebruiken

Ik wil performance: zou je kunnen gaan voor een waterchill waterkoelings setje.

Ik heb zelf een waterchill water setje waar ik zeer tevreden over ben

amd 2800+ @ 3600+ @ 42 idle en 45 load

What we do in life echo`s in eternity

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Goh, wil dan iemand even een betere set voorstellen incl kast voor max 359 euro. Ben benieuwd!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:02
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1924-1935.gif
104,99 euro

dan koop je er een reserator bij en zit je op 300 euro (ietsie meer). Of je koopt er een setje bij, voor 250 euro kan je een heel mooi setje kopen hoor

Verwijderd

Die kast heb ik ook. Zat ruimte om WC in te bouwen en dan ook nog subtiel een harde schijf of 8 bij te hangen. Waarom zou je voor de Reserator gaan icm met zo'n kast. Daar bouw je gewoon WC in ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 14:04 ]

Pagina: 1