Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Privacy? informatie verzonden over mislukte registratie

Pagina: 1
Acties:

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb bij een stukje software registreren een foutmelding gekregen van het programma dat de sleutel illegaal zou zijn (wat het misschien ook was), met de melding dat de volgende informatie is verzonden:
- naam software
- gebruikte key
- tijd
- ip adres (interne ip adres was gelogd volgens het info scherm)
- uniek computer nummer (erg duidelijk waren ze daar niet over)

Nu is mijn vraag of er zomaar informatie verzonden mag worden zonder mijn toestemming. En zouden ze eventueel kunnen vervolgen op basis van 'het willen gebruiken' dus geen illegaal gebruik hebt gemaakt.

Ja, software moet je kopen, en nee dit is niet omdat ik denk dat ze aan de deur komen kloppen. Dus svp reageren op de privacy en juridische kant reageren....(de flame's kan ik ook wel verzinnen... jammergenoeg :X |:( )

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 10:52

elTigro

Es un Gringo!

guanche schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:11:

Nu is mijn vraag of er zomaar informatie verzonden mag worden zonder mijn toestemming. En zouden ze eventueel kunnen vervolgen op basis van 'het willen gebruiken' dus geen illegaal gebruik hebt gemaakt.
Er moet wel eerst een strafbaar feit gepleegd zijn natuurlijk. De intentie hebben een strafbaar feit te plegen is niet strafbaar ( het vervolgens uitvoeren wel natuurlijk)
Ik denk dat er anders heel wat meer mensen bij ons in de verschillende gevangenisbooten bewaard kunnen worden. Denk maar eens aan wat je wel niet zou willen doen met die ene heel iritante collega die de hele tijd (in mijn mening dan) flauwe grapjes maakt over mij en mijn bedenksels....

[ Voor 2% gewijzigd door elTigro op 22-02-2005 14:23 . Reden: typo ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• guanche
Dat is ook mijn gedachte.. maar volgens mij werkt amerika toch anders.. hoe anders weet ik niet..

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Nog even verder gezocht, aangezien ik liever niet op grond van mijn gedachten opgepakt wil worden :p
Pas als de rechter vindt dat iemand iets heeft gedaan wat niet mag, spreken we over een dader.
afkomstig van http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafrecht_-_Nederland (let vooral op heeft GEDAAN wat niet mag...)
Dit kan ook niet anders,lijkt me. Wie heeft er nooit eens over gefantaseerd er een harem op na te gaan houden? En aangezien polygamie in nederland (net als de VS/amerika overigens) verboden is, is zo'n fatasie meteen al voldoende voor een veroordeling. Dat kan natuurlijk niet kloppen

[ Voor 5% gewijzigd door elTigro op 22-02-2005 14:43 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• guanche
ok, ondanks je enigsinds bedenkelijke voorbeeld :P klopt je punt..

Maar hoe zit het nu verder?
Mag een applicatie zonder toestemming informatie versturen naar zijn bedrijf? Ik heb iig niet op een "I accept the privicy policy" knop geklikt, of "ja je mag gebruikers info versturen'.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:04

Sherlock

No Shit

Hoho, wat denk je van ontvoerders/bankovervallers die hun plannen tot in de puntjes hebben uitgewerkt? Als deze mensen worden opgepakt voordat ze iets strafbaars gedaan hebben dan worden ze (voor zover ik weet althans) wel vervolgd.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Sherlock schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:26:
Hoho, wat denk je van ontvoerders/bankovervallers die hun plannen tot in de puntjes hebben uitgewerkt? Als deze mensen worden opgepakt voordat ze iets strafbaars gedaan hebben dan worden ze (voor zover ik weet althans) wel vervolgd.
Wat ik er van denk? Ja, strafbaar, maar mijn mening doet er helaas niet zo toe. Maar ik meen dat dat soort lieden GEvolgd worden tot ze 'op heterdaad' kunnen worden betrapt. >:)

Hoe het met software zit, en wat je wel en wat je niet mag verzamelen aan informatie als bedrijf zijnde weet ik niet precies. Het lijkt me dat alwetende google daar ook wel wat over kan vertellen :7

[ Voor 5% gewijzigd door elTigro op 22-02-2005 15:40 . Reden: enige nuancering ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Voor zover ik weet is de EULA in Nederland (/Europa) nog niet geldig verklaart. Echter kan een bedrijf je wel vragen of ze informatie mogen submitten over je product (incl. wat systeem informatie). Ook kan het bedrijf zo controleren of je key wel legaal is, door deze bijv. door een database daar te laten scannen. :)

Signature

Pagina: 1