[CSS] Table buiten <html> verstoppen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 10:30

Glewellyn

is er ook weer.

Topicstarter
Ik ben met een php projectje begonnen en heb ergens op het web een gratis php provider gevonden. Het nadeel daarvan is dat die automatisch code prepend en append om advertenties te tonen. Op zich vind ik dat niet onredelijk, het is immers gratis.

Toch ben ik op zoek naar een manier om via een CSS deze (tijdelijk) uit te schakelen, zodat ik kan laten zien hoe de paginas eruit zien in een correcte opmaak. Ik ben echt op zoek naar een CSS oplossing, op die manier kan ik als de pagina's ooit verhuizen de CSS leeg maken en zonder aanpassingen overgaan.

Het javascript insert een iframe, maar die is al weg te toveren. Het probleem zit hem in de tabel onderop. Op de een of andere manier blijft hij zichtbaar ookal specificeer ik body table {display: none;}

Voor de duidelijkheid, alle code buiten <html> en </html> wordt automatisch toegevoed.

Ideeen?

Hier dus de HTML
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
</div></span></ilayer></layer></iframe></noframes></style></noscript></script></applet>
<center>
<script type="text/javascript"><!--
  bla bla javascript
//--></script>
<script type="text/javascript"
  bla bla javascript
</script>
</center><html>
<head>
<title>Hello world</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="cob.css" />
</head>
<body>
Hello world
<table>
    <tr>
        <td>One cell</td>
        <td>Two cells</td>
    </tr>
</table>
</body>
</html><p>&nbsp;
<table border="0" align="center" cellSpacing="0" cellPadding="1" bgColor="#cccccc">
  <tr>
    <td>
    <table cellSpacing="0" cellPadding="1" width="100%" border="0">
      <tr>
        <td align="right" bgColor="#ffffff"><div style="FONT: 9px geneva, verdana, arial, sans-serif; COLOR: #cccccc"> bla bla </div></td>

<td noWrap align="right" bgColor="#cccccc"><div style="FONT: 9px geneva, verdana, arial, sans-serif; COLOR: #ffffff"> &nbsp; &nbsp; <a style="color: #ffffff; text-decoration: none" href="http://xxxxxxxxxxxxxxx.com">bla bla</a> &nbsp; &nbsp; </div></td>
      </tr>
    </table>
    </td>
  </tr>

</table>

En hier de voorlopige CSS
code:
1
2
iframe {display: none;}
body table {display: none;}

edit:
nieuwe CSS: [rml]Glewellyn in "[ CSS] Table buiten <html> verstoppen"[/rml]

[ Voor 42% gewijzigd door Glewellyn op 22-02-2005 14:09 ]

*zucht*

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als ze het buiten de <html> tags toevoegen is het zowieso nogal ranzig. Maar ik zou de voorwaarden nog maar eens goed nalezen hierover, want wat je wil mag waarschijnlijk keihard niet. En daar word je hier dan ook niet mee gehlopen.

En waarom laat je die pagina's dan niet gewoon zien / testen op een lokale bak voordat je ze daar live gooit?

Overigens gaat body table dan zowieso niet werken, de table zit namelijk niet in je body ;)

code:
1
</div></span></ilayer></layer></iframe></noframes></style></noscript></script></applet>

:X WTF?

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 22-02-2005 14:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Correct Me If I'm Wrong... maar volgens mij heeft de code in de pagina altijd voorrang op de code in de CSS. Dus ik ben bang dat het met CSS niet gaat lukken...

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Fox-Web schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:02:
Correct Me If I'm Wrong... maar volgens mij heeft de code in de pagina altijd voorrang op de code in de CSS. Dus ik ben bang dat het met CSS niet gaat lukken...
En waar staat dan in de HTML de style op die table? Ik zie 't niet hoor :? Waar wordt die CSS dan overruled?

@Woudloper hieronder:
Le-zen :P De "zut" wordt door de hoster toegevoegd...

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 22-02-2005 14:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ik denk dat je beter je PHP script kan aanpassen en daar ervoor zorgen dat er geen tabellen buiten de </body> of buiten de </html> worden aangemaakt...

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 10:30

Glewellyn

is er ook weer.

Topicstarter
Het is inderdaad HEEEEL ranzig, maar ja :)

Dat het niet mag is mij ook wel duidelijk, en daarom wil ik het ook gewoon aan laten staan. Behalve af en toe voor een paar minuten. En op een lokale bak is niet echt een optie, ik zit achter een firewall en de persoon aan de andere kant is een heel eind weg.

Wellicht ten overvloede, maar ik ben niet op zoek naar een ethische discussie. Ik ben op zoek naar een oplossing voor deze puzzel.

edit:
DUH!

CSS:
code:
1
2
3
iframe {display: none;}
table {display: none;}
body table {display: table;}

[ Voor 13% gewijzigd door Glewellyn op 22-02-2005 14:08 ]

*zucht*

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Glewellyn schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:05:
Dat het niet mag is mij ook wel duidelijk, en daarom wil ik het ook gewoon aan laten staan. Behalve af en toe voor een paar minuten.
Uhhuh O-) :+
En op een lokale bak is niet echt een optie, ik zit achter een firewall en de persoon aan de andere kant is een heel eind weg.
Sinds wanneer maakt het uit hoe ver weg iemand zit? En sinds wanneer houdt een firewall je tegen om websites te hosten op een lokale bak?
Wellicht ten overvloede, maar ik ben niet op zoek naar een ethische discussie. Ik ben op zoek naar een oplossing voor deze puzzel.
Dat je geen discussie wil maar een oplossing is wiedes. Ik zeg je alleen dat het hier niet mag en dat je er dus waarschijnlijk 0 hulp mee krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 22-02-2005 14:09 ]

Over mij

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 10:16

Zoefff

❤ 

De oplossing is gewoon je PHP pagina laten genereren, en die vervolgens opslaan als HTM en die troep-code er uit slopen. Als het alleen is om de layout aan iemand anders te laten zien lijkt me dat geen probleem.

En etische discussie of niet, ik verwacht wel een slotje. Wat je vraagt is gewoon niet de bedoeling, hoe goed je bedoelingen er achter ook zijn.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoefff schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:09:
De oplossing is gewoon je PHP pagina laten genereren, en die vervolgens opslaan als HTM en die troep-code er uit slopen. Als het alleen is om de layout aan iemand anders te laten zien lijkt me dat geen probleem.

En etische discussie of niet, ik verwacht wel een slotje. Wat je vraagt is gewoon niet de bedoeling, hoe goed je bedoelingen er achter ook zijn.
Die code wordt echt wel door die provider ervoor en erachter geplakt. Of je het nou opslaat als HTM of whatever. Op het moment dat de bytes op de lijn worden gezet (PHP of HTM, whatever) wordt die code gewoon ge-pre/ap-pend.
jeanj schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:11:
Ik zit ook te wachten op een slotje zodat we kunnen gaan koffie drinken
Zeg dan niks :|

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 22-02-2005 14:13 ]

Over mij

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik zit ook te wachten op een slotje zodat we kunnen gaan koffie drinken

Everything is better with Bluetooth

• Zoefff

Zoefff

❤ 

RobIII schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:11:
[...]

Die code wordt echt wel door die provider erachter geplakt. Of je het nou opslaat als HTM of whatever. Op het moment dat de bytes op de lijn worden gezet (PHP of HTM, whatever) wordt die code gewoon ge-pre/ap-pend.
Ja, maar zodra het HTM is kan je het ook ergens anders hosten, zonder reclame ;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zoefff schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:11:
[...]

Ja, maar zodra het HTM is kan je het ook ergens anders hosten, zonder reclame ;)
...en hoeveel HTM bestanden denk je dan wel niet te krijgen? Als het een forum is in PHP dan heb je toch een boel HTM-etjes niet? :P Of als die PHP een berekening uitvoert (zeg a * b), hoeveel HTM-etjes krijg je dan met uitvoer? Alle mogelijke combinaties :?
Het is niet voor niks PHP denk ik....

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 22-02-2005 14:15 ]

Over mij

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, maar het gaat hem toch alleen om het laten zien van de layout ;) Nouja, whatever :Y)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 22:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

1. HTML hoort niet in Programming & Webscripting
2. We helpen hier geen mensen met het omzeilen van reclame content. Sowieso vind ik het nogal krenterig aangezien je tegenworodig al voor E50 een php/mysql hoster hebt incl domeinnaam en zonder banner.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.