Toon posts:

Problemen met Packard Bell Notebook BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik word momenteel compleet gek...

Het zit zo, gister zat ik eens te kijken op packard bell en zag bij de drivers een BIOS update, ik weet dat het een riskant iets is maar het staat gewoon bij de downloads en het is tenslotte een update dus het lijkt me alleen maar beter.

Dus ik download het , start het programmatje op en dan moet je er een lege cd indoen, dus die plaats ik in de laptop...
Daarna gaat hij automatisch branden en dan de laptop opnieuw opstarten..
Toen kreeg je zo'n dos scherm en gaat hij het automatisch instaleren.
Maar ineens valt hij weg ofzo en als ik de laptop nu aanzet zie je niks meer.

Bios geflasht dus...

Vandaag de helpdesk gebelt want het is tenslotte de schuld van packard bell , hun zetten zo'n automatisch programma op de site en ik heb niks fout gedaan of zelfs maar fout kunnen doen !
Geven ze er geen garantie op en als ik het laat repareren door hun ben ik bijna de prijs van een nieuwe laptop kwijt. Dus ik werd geadviseerd om bij een computerbedrijfje het te laten fixen want dat was goedkoper (600e - 700e)....nouja dit is belachelijk gewoon , heb gvd 200e extra aan garanties betaald en nog wordt het niet gedekt.

Nu mijn vraag , MOET er aboluut een nieuw moederboard in of kan het ook anders gemaakt worden..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even een aanvulling;

Ik hoorde dat het bij sommige moederboards mogelijk is om een andere Flashchip in te bouwen...
Nou ben ik een complete debiel op het gebied van hardware maar ik begrijp de bedoeling.

Kan dit ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 14:31 ]

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-08 15:26
http://www.flashbios.org/

deze jongen (uit nl) kan je wel verder helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Vind het er een beetje vreemd uitzien allemaal op die site.

Verwijderd

omg . . . Wat een reactie. Heb je door wat die man voor je kan doen of niet?

Daarbij, het lijkt me nogal zeer stug dat het vervangen van een corrupte BIOS-chip je
Dus ik werd geadviseerd om bij een computerbedrijfje het te laten fixen want dat was goedkoper (600e - 700e)
€600-€700,- gaat kosten?

Als je maar amper begrijpt wat je gaat doen met zo'n flash lijkt het me ook niet bepaald slim om het ook daadwerkelijk te gaan doen, tenzij je denkt dat het een probleem gaat verhelpen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 14:38 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07 07:47

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:33:
Vind het er een beetje vreemd uitzien allemaal op die site.
Ik hoop dat dat je er niet van weerhoud deze dude een e-mailtje te sturen want 1.) Hij heeft een reputatie die goed is, en 2.) een chippie (of een herprogrammering ervan) van een tientje is in mijn ogen ALTIJD de moeite waard alvorens een reparatie uit te laten voeren van ettelijke honderden euro's.

Maargoed het is jouw laptop.... 8)7

[edit] Spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Kluk-Kluk op 22-02-2005 14:40 ]

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp echt wel wat die man kan doen hoor , alleen de site ziet er nogal onproffessioneel uit daardoor komt het een beetje cheap over. Plus dat ik dat opsturen liever niet doe.
Zal hem wel eens mailen om een afspraak te maken ofzo.

Dat ik dat van die flash niet begrijp kan wel zo zijn, maar dan moeten ze het niet zo bij de drivers neerzetten..
omg . . . Wat een reactie. Heb je door wat die man voor je kan doen of niet?

Daarbij, het lijkt me nogal zeer stug dat het vervangen van een corrupte BIOS-chip je
€600-€700,- gaat kosten?
Dat ging over een nieuw moederboard.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kluk-Kluk schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:40:
[...]

Ik hoop dat dat je er niet van weerhoud deze dude een e-mailtje te sturen want 1.) Hij heeft een reputatie die goed is, en 2.) een chippie (of een herprogrammering ervan) van een tientje is in mijn ogen ALTIJD de moeite waard alvorens een reparatie uit te laten voeren van ettelijke honderden euro's.

Maargoed het is jouw laptop.... 8)7

[edit] Spuit 11
Haha, dat is mooi te horen dat hij een goede reputatie heeft.

Ik zit hier nooit op dit forum en ben dus niet zo in het wereldje thuis dus dat kon ik ook niet weten.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 22:39
Ik zou gewoon terug gaan naar de winkel en zeggen: "hij doet het niet meer." Zij sturen hem op naar PB. Als alles nog binnen de garantie is dan wordt het gewoon hersteld.
Lees de voorwaarden er nog eens op na of je iets kan vinden over het flashen van de bios met een PB bios. Op zich kan ik mij zo voorstellen dat PB moet bewijzen dat jij iets verkeerd hebt gedaan. Dus nogmaals die instrukties lezen en daarmee PB bellen.

Emos

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je notebook nog geen 2 jaar oud is dan kan je hem gewoon terugbrengen naar de winkel.
Ook als je nog 'verlengde garantie' hebt (of via www.staiksterk.nl) kan je gewoon je garantie claimen.
Natuurlijk niet zeggen dat je hem geflashed hebt of zeggen dat je problemen had en de bios-update deze op zouden moeten hebben lossen (wel even kijken wat de nieuwe BIOS op zou lossen).

Als je bios los op je moerderbord van je notebook hebt zitten, dan heb je geluk, maar meestal zit hij vastgesoldeerd.
Ook het verhaaltje dat er notebooks zijn waar je een bios bij kunt prikken zijn fabeltjes.
Tot zover de teleurstellingen....

Sommige biossen (ik weet niet meer of het Ami of Award was, heeft een soort failsafe mode. Daarbij moet je een bepaalde toets indrukken en dan laad hij een bios van floppy en flashed hij vanzelf deze in de bios rom. Ik weet alleen niet of dit ook voor notebooks het geval is. Bij een moederbord heb ik het zo eens moeten doen.

Je kan je oude BIOS er ook gewoon weer inflashen als hij lang genoeg werkt.
Die staat meestal ook nog wel op de website van de fabrikant. Meestal wordt van je huidige bios opok wel een backup gemaakt op floppy/harde schijf. Maar bij een hardschijf moet je hem dan weer via een ander PC afhalen (zijn verloopjes voor of een 2.5inch USB ide externe behuizing)
Je kan het beste even de batterij eruit halen en enkel op de voeding werken.
Verder kan je het beste ook even alle uitbreidingskaarten (PCMCIA indien aanwezig) en USB zaken er even af/uit halen.

// edit
PB kan haast niet bewijzen dat je er een nieuwe BIOS in geflashed hebt en je kan altijd zeggen dat die nieuwe BIOS juist je problemen op had moeten lossen.

[ Voor 9% gewijzigd door -=bas=- op 22-02-2005 15:00 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helemaal niet meer werken, want als ik de laptop aan zet zie je niks..
Maargoed, heb dat bedrijf gemailt en ik ga nog even met PB aan de gang, want dit kan niet natuurlijk.

Verder is de laptop pas 2 weken oud..
Pagina: 1