Toon posts:

Ene PC wel direct verbinding met ST510, andere PCs niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgende probleem:

* Een planetinternet verbinding, adsl-standard.
* Een speedtouch 510 modem(/router?)

Als ik pc A rechtstreeks op de Speedtouch zet, dan krijg ik via DHCP ip-adres en kan fijn internetten.

Als ik pc B (of pc C, of pc D) rechtstreeks op die speedtouch zet krijg ik GEEN ipadres via DHCP. Handmatig het ip-adres instellen op de 10.0.0.x-reeks heeft geen invloed: geen internet.

Als ik de speedtouch op een sweex-routertje zet in een willekeurige port (dus niet in de WAN) en DHCP uitschakel op de Sweex, krijg ik op zowel PC-A als PC-B een ipadres in de 10.0.0.x reeks en bovendien kan ik het internet op, maar dan wel met ongeveer 2 kb/s (maximaal) en heel veel packetloss.

Nu, zo'n slordige 30 uur verder en weinig haren meer op mijn hoofd, vraag ik bij deze om hulp of raad.

*** de kabel lijkt goed te zijn; als ik direct de kabel aansluit op de PC dan haal ik bijna de maximale snelheid.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 14:22 ]

Verwijderd

Titelfix

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

rotte kabel?

1 pc onderstuend auto-mdi-x , detecteerd automatisch de crosscable. (tussen modem en pc hoort een straight cable)

tussen een swtich en modem hoort een crosscable dus dit klopt met dit verhaal.

De heel langzame verbinding komt overeen met een slechte kabel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.