Het probleem
In me Windows applicatie maak ik gebruik van één main form. Vanuit dit main form worden er meerderen forms geladen en getoont.
Zodra ik de form FrmAddAction laad en open kan ik me applicatie niet meer afsluiten door rechtsboven op kruisje te drukken of op welke manier dan ook.
Dit gebeurt alleen als er in het Load event van FrmAddAction een MessageBox word getoont en ik in de event method het form ook gelijk weer sluit.
De code ziet er als volgt uit:
Omgeving
WinForms
.NET Framework 1.1
Windows XP Pro
Maar wat heb je dan al geprobeerd?
Alles in de ctor gooien, dit werkt prima, maar ik wil het niet in me ctor hebben. Want dit is weggelecht voor het Load event.
Ook de method Dispose aanroepen voor het sluiten leverd ook geen positief resultaat op. Verder heb ik nog wat met de code geschoven etc, maar niets wil helpen.
Ook www.deja.com helpt deze keer niet evenals de /14-search.
In me Windows applicatie maak ik gebruik van één main form. Vanuit dit main form worden er meerderen forms geladen en getoont.
Zodra ik de form FrmAddAction laad en open kan ik me applicatie niet meer afsluiten door rechtsboven op kruisje te drukken of op welke manier dan ook.
Dit gebeurt alleen als er in het Load event van FrmAddAction een MessageBox word getoont en ik in de event method het form ook gelijk weer sluit.
De code ziet er als volgt uit:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| private void FrmAddAction_Load(object sender, System.EventArgs e) { _isDirty = false; Text += _organisatie.ToString(); _factory = Factorys.GetOrganisatieFactory(); ContactPersoonCollection contactPersonen = _factory.GetContactPersonenFromOrganisatie(_organisatie); if(contactPersonen.Count == 0) { MessageBox.Show(this, "De geselecteerde organisatie heeft geen contact persoon. Er is "+ "minimaal 1 contact persoon nodig om een actie te kunnen toevoegen.", Application.ProductName, MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning); Close(); return; } foreach(ContactPersoon contactPersoon in contactPersonen) { cboContactPersoon.Items.Add( contactPersoon ); } } |
Omgeving
WinForms
.NET Framework 1.1
Windows XP Pro
Maar wat heb je dan al geprobeerd?
Alles in de ctor gooien, dit werkt prima, maar ik wil het niet in me ctor hebben. Want dit is weggelecht voor het Load event.
Ook de method Dispose aanroepen voor het sluiten leverd ook geen positief resultaat op. Verder heb ik nog wat met de code geschoven etc, maar niets wil helpen.
Ook www.deja.com helpt deze keer niet evenals de /14-search.