[Flash] afmetingen in te laden swf lezen

Pagina: 1
Acties:

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Ik wil in een basis-swf allerlei andere swfjes inladen. Nou komt het wel es voor dat deze losse swfjes iets groter zijn dan het doel en dan moet er geresized worden. Helemaal geen probleem, maar Flash meet niet de waardes die ik graag wil weten!

Ik wil namelijk in feite de stage-size van de in te laden swf weten maar het lijkt wel alsof ie alleen maar de afmetingen van de items die op de stage staan meet. Dat is niet handig als er in frame 10 veel meer staat qua afmetingen dan op frame 1....

Is er een manier zoals Stage.height om de exacte grootte te meten?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Volgens mij niet. :) Maar wat heb je zelf al gevonden dan?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tis lang geleden dat ik me bezig hield met AS dus ik hou me niet verantwoordelijk voor syntaxfouten

Stage.height meet in principe de ruimte die hij gekregen heeft van het venster of browser waar hij in geplaatst word. je zou in principe gewoon het volgende scriptje kunnen toepassen.

on (load){
de-in-te-laden-movieclip-swf._x = _level0.movieclip-waar-je-mc-inlaad-swf._x;
de-in-te-laden-movieclip-swf._y = _level0.movieclip-waar-je-mc-inlaad-swf._y;
}

Wat het script aangeeft is dat wanneer de in te laden MC ingeladen word (on load) hij automatisch resized word naar de maten van de MC waar in hij geladen word. Wat ook kan is:

on (load){
de-in-te-laden-movieclip-swf._x = 400;
de-in-te-laden-movieclip-swf._y = 500;
}

Daarmee zou je de exacte maten van diezelfde mc kunnen opgeven.

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
matiasjansen schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:00:

...

on (load){
de-in-te-laden-movieclip-swf._x = _level0.movieclip-waar-je-mc-inlaad-swf._x;
de-in-te-laden-movieclip-swf._y = _level0.movieclip-waar-je-mc-inlaad-swf._y;
}

Wat het script aangeeft is dat wanneer de in te laden MC ingeladen word (on load) hij automatisch resized word naar de maten van de MC waar in hij geladen word. Wat ook kan is:

on (load){
de-in-te-laden-movieclip-swf._x = 400;
de-in-te-laden-movieclip-swf._y = 500;
}

Daarmee zou je de exacte maten van diezelfde mc kunnen opgeven.
Euh het bovenste scriptje zet alleen maar de posities gelijk, niet de groottes, syntaxfoutje? ;)

Maar het is bij mij dus niet de bedoeling dat ik de waardes set maar juist dat ik ze goed get...

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

variabelenaamenzo = de-in-te-laden-movieclip-swf._x???

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Kayshin schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:13:
variabelenaamenzo = de-in-te-laden-movieclip-swf._x???
Nogmaals: niet de _x maar de _width :)

• Matias
  • Niet online
Murphy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:16:
[...]

Nogmaals: niet de _x maar de _width :)
Dan vraag je toch gewoon de width op? 8)7 volgens mij formuleer je iets niet helemaal ok?

Stage.width is in principe een aanduiding van de beschikbare ruimte zoals ik al eerder uitlegde. Stage.width is een property die je op meerdere manieren kan aanspreken en uitlezen, zie flash library voor meer uitleg B)

[ Voor 35% gewijzigd door Matias op 22-02-2005 16:20 ]

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Als je de _width opvraagt dan krijg je de breedte van de inhoud van de SWF...niet de breedte van de SWF :P.

• Matias
  • Niet online
Is inderdaad waar, als oplossing kan je in elke swf een mc plaatsen met de properties _this.width = Stage.width en dan de breedte van die mc uitlezen.

[ Voor 20% gewijzigd door Matias op 22-02-2005 16:24 ]

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Dat is een oplossing. Een andere oplossing is in elke in-te-laden-swf een onzichtbaar vlak te mieteren met dezelfde dimensies als de stage...maar is er niet een andere manier? De losse swfjes worden door derden gemaakt (en het zijn er heel wat) en ik kan moeilijk aan iedereen gaan vragen om een vlak in hun filmpjes te gaan mieteren...

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
Ik begin te vrezen dat het echt niet mogelijk is ... hoop dat ze dat fixen bij Flash 8! :|

• Matias
  • Niet online
Murphy schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:35:
Dat is een oplossing. Een andere oplossing is in elke in-te-laden-swf een onzichtbaar vlak te mieteren met dezelfde dimensies als de stage...maar is er niet een andere manier? De losse swfjes worden door derden gemaakt (en het zijn er heel wat) en ik kan moeilijk aan iedereen gaan vragen om een vlak in hun filmpjes te gaan mieteren...
Precies wat ik vertelde.. een mc die zich naar de uitersten van de swf rekt en die je dan kan peilen :Y)

Flash 8... :9

• Murphy

Murphy

(2B||!2B)?

Topicstarter
jaha ik wil ook een T-shirt met "Ik w8 ... op Flash 8" :|
Pagina: 1