[ADSL] Postcode checks geven verschillende uitkomsten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14261

Topicstarter
Ben al jaren chello (en priority (=bellen)) gebruiker, heb nu voor het eerst een afgeknepen lijn wegens overschrijding 40 Gig. Baal hier van en wil eigenlijk ook van telefonie af omdat ik als ik al bel mobiel bel.

Nou heb ik bij verschillende ADSL providers de postcodecheck gedaan (5627JT, huisnummer in de 400-500 reeks) om te kijken of een overstap mogelijk is.

Nou zegt de ene provider dat de afstand naar de centrale te groot is (iets van 4 km) voor een abbo, de anders zegt dat alleen een lite versie mogelijk is, weer een ander meldt gewoon dat alle mogelijke abbo's mogelijk zijn.

Checken ze allemaal de zelfde centrale of hebben de verschillende providers verschillende centrales? Dacht van niet iig.

Nou weet ik dus niet of ik daadwerkelijk over kan stappen, ik wil graag een 2048/1024 abbo zonder (of met een hoge) datalimiet. Bovendien moet ik omdat ik nu geen KPN lijn heb die weer een hebben (hoef dus geen telefonie!) en wil graag een ISP die dit voor mij regelt. Iemand een idee? Scarletone wellicht?

Oh ja, en hoe zeg je bij chello op (ja, schriftelijk)? Standaardbrief ergens te downloaden of schrijf je zelf iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132008

Voor chello moet je zelf een brief schijven (heb ik zelf iig wel gedaan)

TweakDSL rekent 1 maalig 75 euro voor kpn lijn aanleggen, daarna niks meer! (behalve abbo kosten natuurlijk) TweakDSL heeft ook geen datalimiet, ik gebruik nu ook tweakdsl! Werkt perfect!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 132008 op 22-02-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 12:02
Je zegt dat je van telefonie af wil. Bij adsl van KPN, moet je ook een telefoonabbonement hebben.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 16:32
Bij welke providers doe je een check?
Zo willen verschillende NSP (Network Service Provider, zoals BBned, KPN en Versatel) nog wel eens tot andere conclusies komen.

http://www.kpn.nl/ - Doe hier alle tests voor KPN pakketten
http://versatel.nl/ - Idem, voor Versatel
http://pcdb.bbned.nl/ of http://www.bbned.nl/ - Idem, voor BBned.

En ga hier dan maar van uit. :)

Bij sommige BBned providers (Demon bijvoorbeeld) heb je de mogelijkheid om ADSL op een "dode lijn" te bestellen. *
Hiervoor wordt echter wel 9 EUR per maand meer gerekent.
En raad eens wat het goedkoopste KPN telefonie pakket is? Juist! 9,50 EUR per maand. :o (KPN BelBudget)

Deze 9EUR die je namelijk meer zou betalen per maand, gaat direct door naar de kas van KPN.
Dit omdat deze zgn. last-mile die je altijd gebruikt nog steeds van KPN is.

Daarom zou ik je aanraden om gewoon een BelBudget aan te schaffen, zodat je eventueel nog op een vast nummer te bereiken bent, mocht je mobiel een keer niet werken of wat dan ook.

* Eigenlijk weet ik niet 100% zeker of het mogelijk is om ADSL op een "dode lijn" te bestellen.
(Telefoonnummer is vaak c.q. altijd benodigd bij aansluiting)
Wat ik wel weet, is dat je het bij sommige ISP's later af kan schaffen (telefonie) en dat je dan 9EUR per maand extra aan je ISP gaat betalen, maar of dat ook vanaf het begin kan :?

[ Voor 67% gewijzigd door Sparta op 22-02-2005 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van bbned site :
Tot welke afstand van mijn huis tot de wijkcentrale levert BBned?
Tot een afstand van 5 kilometer kunt u bij BBned DSL aanvragen. Vanaf 3 kilometer is de maximale snelheid 512/256 om de kwaliteit van de lijn te waarborgen.
Via postcodecheck bbned :
Uw regio is beschikbaar

Gefeliciteerd!

ADSL is beschikbaar in uw regio.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Ehv-Vkh
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 3699 meter.
Dezelfde afstand werd via KPN ook al aangegeven.

Ik concludeer hieruit dat het voor mij onmogelijk is een ADSL verbinding te nemen >512/256 !! :-(

Dan zit ik dus opgescheept met chello....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 15:45
Bij www.tweakdsl.nl heb je nix met kpn te maken, krijg je ook nog Voice over DSL erbij.
Zou daar eens naar kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The-Force schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:35:
Bij www.tweakdsl.nl heb je nix met kpn te maken, krijg je ook nog Voice over DSL erbij.
Nee, niet met KPN maar ze gebruiken wel het bbned netwerk en die gebruiken weer die centrale die 3,7 km ver weg staat waardoor snelheid 512/256 max is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is ook nog versatel en tiscali, kijk eens bij tiscali wat zij willen leveren? Waarschijnlijk kan je wel sneller adsl hebben, maar omdat het bij hoge afstanden soms wat meer problemen oplevert, hanteren kpn en bbned dus van die afstands-limieten.

Je kan via tis misschien wel iets snellers bestellen omdat ze soepeler zijn met leveren, maar je moet er wel serieus rekening mee houden dat je telefoonlijn gewoon niet goed genoeg is om 2mbit overheen te gooien.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-05 14:55
The-Force schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:35:
Als er een nieuwe aansluiting gemaakt moet worden (dus als er geen bestaande lijn ligt, die alleen technisch afgesloten is) moet de KPN-monteur echt nog wel langskomen om de aansluiting te maken. ;)

BBNed levert over grotere afstanden dan KPN, maar juist die grote afstand bepaalt (het gebrek aan) snelheid. Grotere afstanden => lagere snelheden mogelijk, dus als BBNed 512/256 als maximum aangeeft, kun je er vrij zeker van zijn dat KPN zeker niet sneller wordt. Die kunnen mogelijk inderdaad domweg niet leveren.

Nog een "alternatief": wachten op de ontwikkelingen van ADSL2+; deze kunnen hogere snelheden EN langere afstanden aan.

En v.w.b. die telefoonlijn die nodig is voor ADSL, vanaf volgende maand (als ik goed geinformeerd ben) is dat ook bij KPN niet meer nodig (de fysieke lijn wel, de telefoonaansluiting erop niet).
Pagina: 1