Ik heb onderstaande code:
Deze ASP code stuurt 2 e-mails vanaf een ingevuld formulier op een website, 1 e-mail naar de ontvanger ter bevestiging en 1 naar het bedrijf waarvoor de e-mail bestemd is.
Het vreemde is dat dit prima werkte, een paar maanden geleden heb ik dit ontwikkeld en getest met het bedrijf, alles werkte toen prima.
Nu werkt het opeens niet meer, de code stuurt alleen nog de tweede e-mail, maar niet de eerste!
Ook het omdraaien van de code maakt niet uit.
De e-mail word via de IIS SMTP service via een smarthost lokaal door MDaemon verstuurd. In de log van MDaemon was alleen de eerste e-mail zichtbaar. De tweede niet!
Omdat ik eerst dacht dat het aan MDaemon lag heb ik ervoor gezorgd dat de IIS SMTP service direct de e-mails zelf verzend, ook dan word de eerste e-mail niet verstuurd en de tweede wel!
Alles draait onder Windows 2000 Server. Zowel op de live server als de ontwikkelserver (beide Win2k Server) gaat het niet goed.
Ook in de Windows Event Viewer is niks te zien hierover.
Heel vreemd dus allemaal, en dit lijkt wel op een bug.
Heeft iemand enig idee?
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| 'Send e-mail to company Set MyMail = Server.CreateObject("CDO.Message") MyMail.From = Request.Form("email") & " (" & Request.Form("name") & ")" MyMail.To = Application("emailaddress") MyMail.Subject = "E-mail from website" BodyText = "The message below was send from the website on " & Now() & " by " & Request.Form("name") & " (" & Request.Form("email") & ") from country " & Request.Form("country") & "." & vbCrlf & vbCrlf BodyText = BodyText & "--------------------------------------------------------------------------" & vbCrlf & vbCrlf BodyText = BodyText & Request.Form("message") MyMail.TextBody = BodyText Set MyMail = Nothing 'Send e-mail to recipient Set MyMail = Server.CreateObject("CDO.Message") MyMail.From = "info@domain.com (Bedrijfsnaam)" MyMail.To = Request.Form("email") MyMail.Subject = "Website e-mail form" BodyText = "Your message below was send to Bedrijfsnaam on " & Now() & "." & vbCrlf BodyText = BodyText & "Bedrijfsnaam will contact you soon regarding your message." & vbCrlf & vbCrlf BodyText = BodyText & "--------------------------------------------------------------------------" & vbCrlf & vbCrlf BodyText = BodyText & Request.Form("message") MyMail.TextBody = BodyText MyMail.Send() Set MyMail = Nothing |
Deze ASP code stuurt 2 e-mails vanaf een ingevuld formulier op een website, 1 e-mail naar de ontvanger ter bevestiging en 1 naar het bedrijf waarvoor de e-mail bestemd is.
Het vreemde is dat dit prima werkte, een paar maanden geleden heb ik dit ontwikkeld en getest met het bedrijf, alles werkte toen prima.
Nu werkt het opeens niet meer, de code stuurt alleen nog de tweede e-mail, maar niet de eerste!
Ook het omdraaien van de code maakt niet uit.
De e-mail word via de IIS SMTP service via een smarthost lokaal door MDaemon verstuurd. In de log van MDaemon was alleen de eerste e-mail zichtbaar. De tweede niet!
Omdat ik eerst dacht dat het aan MDaemon lag heb ik ervoor gezorgd dat de IIS SMTP service direct de e-mails zelf verzend, ook dan word de eerste e-mail niet verstuurd en de tweede wel!
Alles draait onder Windows 2000 Server. Zowel op de live server als de ontwikkelserver (beide Win2k Server) gaat het niet goed.
Ook in de Windows Event Viewer is niks te zien hierover.
Heel vreemd dus allemaal, en dit lijkt wel op een bug.
Heeft iemand enig idee?