[Pocket PC 2003] Aanmelden op active directory

Pagina: 1
Acties:

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Beste tweakers,

Ik ben hier op mijn stage bezig met een testomgeving van HP IPAQ hx2400 series PDA's icm met Pocket PC 2003 Premium. Nu willen wij ervoor kunnen zorgen dat je met die PDA jezelf aan moet melden op ons domein (active directory), dit zodat ze toegang kunnen krijgen tot bepaalde shares e.d.

Nu is mijn vraag, is dit mogelijk? Zo ja, hoe moet dit? Heb ik hier extra software voor nodig o.i.d.?

Alvast bedankt! :)

• Mishmash
Ik ben ondertussen ffies verder gaan zoeken en volgens mij is het wel mogelijk maar niet met deze versie... (premium draaien we atm). Klopt dit?

• Mishmash
Weet nou echt niemand hier antwoord op? :X meestal heb ik binnen een uurtje toch wel een paar antwoorden :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ga eerst de FAQ maar even doorlezen mbt het onnodige kicken van een topic..

A wise man's life is based around fuck you

• Mishmash
zwelgje schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:50:
ga eerst de FAQ maar even doorlezen mbt het onnodige kicken van een topic..
soz, nie mijn bedoeling om onnodig te kicken. Raakte alleen beetje geirriteerd dat het me niet wou lukken... Morgen weer verder proberen...

• Zwelgje
pda's hang je niet in een domain, er zijn wel 3rd party tools voor om op smb shares te komen (naam even kwijt)

• Mishmash
En hoe kan ik dan contact maken met mijn printers? Die worden allemaal geshared via een server hier in het netwerk...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
Mishmash schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:42:
En hoe kan ik dan contact maken met mijn printers? Die worden allemaal geshared via een server hier in het netwerk...
Je zou natuurlijk ook eens kunnen proberen aan te geven wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd en waarom dat niet werkt ?

Persoonlijk denk ik trouwens dat het zonder 3rd party meuk zowieso niet gaat werken, tenminste het benaderen van bestanden, omdat die bestanden eerst geconverteerd zullen moeten worden.

Lijkt mij veel logischer om je informatiesysteem zo in te richten dat alles wat op die PDA's nodig is, via bijvoorbeeld een web-interface of een dedicated app aangeboden wordt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Via bijvoorbeeld Resco Explorer is het geen probleem om op shares te komen die draaien op een AD server

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Mishmash
Ok wat ik precies wil:

- Aanmelden op het domein (vanwege rechten e.d.)
- Toegang tot shares op het netwerk (zowel mappings als printers)
- SAP gebruiken
- Intranet (speciale pda website word nog gemaakt)

SAP is een administratiesysteem voor ziekenhuizen (ik zit hier ook in een ziekenhuis omgeving), met dit programma kunnen de verplegers patientengegevens uitlezen en wijzigen. Dit vereist dus communicatie met een server.

Ik heb eigenlijk nog niet bijster veel geprobeert, ik heb beetje lopen zoeken in de iPAQ of er een mogelijkheid is om aan te melden op het domein, is er volgens mij niet. Als ik een mapping maak met m'n lokale pc krijg ik rustig venster dat ik gebruikersnaam en ww in moet vullen, maar zodra ik verbinding maak met een server hier in het netwerk krijg ik meteen een melding te zien dat ik geen toegang heb.

Tevens heb ik gemerkt dat Terminal services ook niet werkt. Als ik mijn iPAQ los in mijn hand heb werkt het niet, als ik hem in de cradle zet en ik probeer het nogmaals werkt het opeens wel... (draadloos krijg ik de melding dat de server niet gevonden is, terwijl hij er weldegerlijk is). PDA zit in hetzelfde netwerk, ping vanuit de server naar de PDA werkt wel gewoon.

Ik heb tevens bij microsoft en bij HP dezelfde vraag neergelegd, maarja antwoord van hun kan nog wel eventjes duren...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
Mishmash schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:24:
Ok wat ik precies wil:

- Aanmelden op het domein (vanwege rechten e.d.)
- Toegang tot shares op het netwerk (zowel mappings als printers)
- SAP gebruiken
- Intranet (speciale pda website word nog gemaakt)

SAP is een administratiesysteem voor ziekenhuizen (ik zit hier ook in een ziekenhuis omgeving), met dit programma kunnen de verplegers patientengegevens uitlezen en wijzigen. Dit vereist dus communicatie met een server.
SAP is wel meer dan dat :)
Ik heb eigenlijk nog niet bijster veel geprobeert,
Misschien dat ik nu wel iets heel doms roep, maar is het niet handiger om (zelf) wat gestructureerder te werk te gaan.

Je hebt je pakket van eisen, dan ga je daar mogelijke technieken bij zoeken en die ga je uitproberen / testen. Kom je daar problemen tegen, dan zijn er hier altijd wel mensen bereid mee te denken.

Na het testen evalueer je en maak je een keuze omtrent implementatie.

Lijkt mij overigens dat voor SAP de web-interface de aangewezen manier is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Mishmash
StevenK schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:32:
[...]

SAP is wel meer dan dat :)

[...]

Misschien dat ik nu wel iets heel doms roep, maar is het niet handiger om (zelf) wat gestructureerder te werk te gaan.

Je hebt je pakket van eisen, dan ga je daar mogelijke technieken bij zoeken en die ga je uitproberen / testen. Kom je daar problemen tegen, dan zijn er hier altijd wel mensen bereid mee te denken.

Na het testen evalueer je en maak je een keuze omtrent implementatie.

Lijkt mij overigens dat voor SAP de web-interface de aangewezen manier is.
Wat het probleem is, ik heb nauwelijks tot geen ervaring met iPAQ's. Ik ben ondertussen wel rond aan het zoeken op het internet naar oplossingen e.d. Tevens gaan we binnenkort met SAP even babbelen wat de mogelijkheden zijn voor dat softwarepakket...

*Edit*
Ik ben nu beetje aan het spelen met dat Resco Explorer maar dat wilt ook niet helemaal werken... Als ik nml een mapping probeer te maken naar een van de servers krijg ik de melding dat hij niet gevonden kan worden of dat ik geen rechten heb. Het probleem zit hem in die 2e... Netwerk is hier dusdanig goed beveiligd dat ik bijna wel domain logon nodig heb om ook maar ergens te komen... Iemand nog andere ideeën? Ik kan namelijk zelf niks vinden over domain logon o.i.d. op het internet. :X

*Edit2*
Voor het eerst in mijn leven een mailtje gestuurd naar de Microsoft helpdesk! }:O eens kijken of ze daar nog wat slimme mensen hebben zitten :)

[ Voor 29% gewijzigd door Mishmash op 23-02-2005 20:41 ]

• Mishmash
Heeft iemand nog ideeën of tips? Ik heb nu al contact gehad met HP (microsoft reageert niet, had ik kunnen verwachten) maar daar kwam ook niet veel uit... :'( ;(

• Zwelgje
die servers accepteren waarschijnlijk alleen pc's die ook aan smb signing doen (digitaly signed secure channel)

en jouw pocketpc doet dat niet :) maw: praten met de sysbeheerders

• Mishmash
zwelgje schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:04:
die servers accepteren waarschijnlijk alleen pc's die ook aan smb signing doen (digitaly signed secure channel)

en jouw pocketpc doet dat niet :) maw: praten met de sysbeheerders
Psst, ik ben systeembeheerder ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat Zwelgje dus bedoelt is dat je systeembeheerders dit (na de consequenties hiervan goed ingeschat te hebben) misschien zouden kunnen veranderen :)

• Zwelgje
Mishmash schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 15:33:
[...]

Psst, ik ben systeembeheerder ;)
een stagaire als sysbeheerder :? :D

• Mishmash
Erik schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:56:
[...]

een stagaire als sysbeheerder :? :D
Ik heb dezelfde taak als al deze andere systeembeheerders hier.

• Mishmash
Haha, HP support weet het ook niet meer. Ze hebben me doorverwezen naar m'n dealer.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Wedden dat die je doorstuurt naar Microsoft? En dat Microsoft je doorstuurt naar HP? :P

Maak er gewoon een web-app van, ben je overal vanaf. Wat is daar het bezwaar tegen?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Heeft SAP geen pda-module die middels wifi gegevens ophaalt van de server via een tcp-poort ?

• Zwelgje
die zijn er wel ja :)

sapgui for windows ce

http://davesipaq.com/news/003984/iPAQ_Synactive_SAPGUI_clone

Pagina: 1