Toon posts:

Vreemd ADSL probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds 15 februari weer bij Planet. (zij waren mijn eerste breedband providers dus uit goede eerste ervaringen maar terug gegaan). De hele installatie ging soepel. (Voor mij te soepel, was een beetje raar)
mijn snelheden zijn wisselvalliger dan het weer in Nederland (maar daar neem ik nu een genoegen mee tot 30 april)

Probleem 1:
Ik heb een vreemd probleem. Mijn ADSL verbinding timed om het uur out. Ik gebruik een Speedtouch 510. Met een advanced abbo van Planet ben ik verbonden (weer naar lange tijd) met (breedband) internet.
Dit probleem irriteerd mij uitermate gezien ik bij het surfen elk uur voor ca. 5 min nix kan doen.

Probleem 2:
Een ander vreemd probleem is dat in mijn webconfig het volgende staat.

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 928 / 6816 . Moet die niet Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 824 / 8012 zijn?

ALvast bedankt voor jullie input.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Is het misschien niet een beter idee om even de helpdesk van Planet op te bellen?

Die kunnen je vast beter helpen met provider-specifieke problemen dan wij hier op GoT :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 19:14

slaay

Natuurbeleven.com

Dich bis echt unne foëzen haas

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik heb wel een klein beetje het zeflde probleem qua snelheid

heb een ADSL Comfort pakket van Planet
Haal na de snelheidsverhoging +-360Kb\s maar alleen op sommige momenten:S S'middags werkte het gistern goed. Maar rond 6 uur was de snelheid ongeveer 50-70 Kb\s later op de avond rond 23:00 was het weer oke:S

Heb al cotact met plant gehad maar 1 of ander dom lul verhaal over drivers en me modem ofzo.
En toen ik zei dat ik een router had "Routers ondersteunen wij niet" Dus met andere woorden op f*cken jij:P

Heb nu alles direct aangesloten en de modem weer ff ingesteld zoals het hoort. Maar zelfde probleem dus vanavond maar weer ff bellen btw 0900-1905 (is bijna niet te vinden:P)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heb al cotact met plant gehad maar 1 of ander dom lul verhaal over drivers en me modem ofzo.
En toen ik zei dat ik een router had "Routers ondersteunen wij niet" Dus met andere woorden op f*cken jij:P
Lekker ongenuanceerd, uiteraard gaat planet je pas helpen als jij een configuratie hebt die niet bestaat uit apparatuur die zij niet kennen. Dus als je een probleem hebt, sluit je het aan op de manier die zij weer ondersteunen (dus zonder router).

Dit zal overigens geen adsl probleem zijn, eerdr een netwerk probleem

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 07:12
de lagere snelheid en wisselvalligheid akn ook aan de afstand van jouw huis tot de centrale zijn. hoe verder je zit hoe minder goed.

Verwijderd

Kun je je modem manual lager laten trainen?

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
[rml][ planet]Adsl-comfort[/rml]

Ik denk dat dit genoeg zegt?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

De afstand verklaart enkel en alleen de wat lagere snelheid dan het theoretische maximim van 8/1mbit. Die time outs van 5min elk uur komt echt niet door een koperdraadje, eerder door een modem of een router ofzo (van de topicastarter of van kpn).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1