Mijn stagecollega en ik zitten met een probleem:
We hebben een tabel in MSSQL in het volgende formaat:
ID: bigint
userID: bigint (FK)
Date : DateTime
... en meer
Het is een log tabel, dus als een gebruiker inlogt worden zijn gegevens heerlijk goed gelogd. Door de string te parsen naar het formaat van MSSQL wil, dus op deze manier:
Dus we kunnen in onze applicatie heerlijk alle userlogjes zien. Maar de viewer heeft ook een filter, waarmee je bijvoorbeeld tussen 2 datums kunt zoeken. Alleen nu onderstent de Windows.Forms.DateTimePicker geen formatting zoals DateTime dat wel doet. Hij selecteerd puur de string.
Om te vergelijken in de db moet wel het goede formaat worden aangeleverd. Als ik dit probeer, gaat hij alsnog over de zeik...
Dit is de query die we willen uitvoeren, plus nog wat meuk van de onze app erbij, daar moet je dan maar even overheen lezen...
Wie biedt soelaas....
We hebben een tabel in MSSQL in het volgende formaat:
ID: bigint
userID: bigint (FK)
Date : DateTime
... en meer
Het is een log tabel, dus als een gebruiker inlogt worden zijn gegevens heerlijk goed gelogd. Door de string te parsen naar het formaat van MSSQL wil, dus op deze manier:
C#:
1
| wUserLog.Time.ToString("MM'/'dd'/'yyyy HH':'mm':'ss") |
Dus we kunnen in onze applicatie heerlijk alle userlogjes zien. Maar de viewer heeft ook een filter, waarmee je bijvoorbeeld tussen 2 datums kunt zoeken. Alleen nu onderstent de Windows.Forms.DateTimePicker geen formatting zoals DateTime dat wel doet. Hij selecteerd puur de string.
Om te vergelijken in de db moet wel het goede formaat worden aangeleverd. Als ik dit probeer, gaat hij alsnog over de zeik...
Dit is de query die we willen uitvoeren, plus nog wat meuk van de onze app erbij, daar moet je dan maar even overheen lezen...
C#:
1
| WorkQuery wq = new WorkQuery(_wl.Identity, new QueryObject("select * from tblTaskLog WHERE DateTime >= '" + this.dateTimePicker1.Text + "' AND DateTime <= '" + this.dateTimePicker2.Text + "' AND Task = '" + this.comboBox2.SelectedItem.ToString() + "'"), "VIEWTASKLOG"); |
Wie biedt soelaas....
[ Voor 24% gewijzigd door Sebazztiaan op 22-02-2005 12:14 ]