Toon posts:

[XP Pro] Mappen buitengesloten voor mezelf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden wat zitten klooien in de rechten van gedeelde mappen hier thuis op het netwerk. Ik had eerst de hele partitie gedeeld maar dat werd me later afgeraden, dus ik had dit alles terugzetten en alleen een paar mappen delen. Dit had ik ingesteld (toen heb ik de simple file sharing uitgezet) en de mappen de rechten gegeven die ik wilde.

Vorige week heb ik die mappen weer niet gedeeld gemaakt zeg maar, dus nu kan er niemand meer vanaf het netwerk in mijn mappen komen. Tot zover geen problemen. Maar nu heb ik toch een probleem. Ik heb volgens mij alles in elke map gelijk staan, ik ben administrator, eigenaar en alles en toch kan ik 1 van mijn 3 mappen niet verwijderen, verplaatsen, iets in zetten. Kortom, ik kan er niets meer mee. Het lijkt mij dat share-instellingen en dergelijke geen invloed hebben op de rechten die ik zelf op mijn computer heb, maar dat is het enige wat zou kunnen zijn aangezien ik voor ik met rechten ging klooien totaal geen probleem had.

De melding die ik krijg als ik een lege map -die daar per ongeluk is aangemaakt- wil verwijderen:

"Access is denied

Make sure the disk is not full or write-protected and that the file is not currently in use"

Op zich wel een bekende, maar het is wel vreemd aangezien de schijf niet vol is en ook niet in gebruik. Alleen dat 'write-protected' zou het dan kunnen zijn is mijn redenatie. Maar ik ben administrator en enige gebruiker op deze computer. Hoe kan ik nu voor mezelf mappen hebben buitengesloten? En belangrijker: hoe krijg ik weer de volledige controle over deze mappen.

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

heb je al een take ownership geprobeerd ?

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2025
kijk in computer management naar aanwezige shares/sessies of er toevallig nog iets openstaat..

maak een nieuwe map aan op de drive, kijk of je die wel kan wijzigen/verwijderen, etc (neem aan van wel, maar je weet maar nooit)

zet je share uit

verwijder alle privileges, en via 'advanced' zet je 't vinkje aan waarbij je alle privileges van de parent overneemt, meteen dan andere vinkje aanzetten waarbij je de rechten van alle onderliggende objecten ook aanpast (tis lege map, maar goed, standaard actie die ik dan altijd doe).

ga naar dos-prompt en probeer daar te verwijderen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:54:
"Access is denied

Make sure the disk is not full or write-protected and that the file is not currently in use"
...

Hoe kan ik nu voor mezelf mappen hebben buitengesloten? En belangrijker: hoe krijg ik weer de volledige controle over deze mappen.
Heb je al eens gekeken in de mooie Windows Operating Systems FAQ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Force schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 13:04:
heb je al een take ownership geprobeerd ?
Ja, dat had ik in andere topics die op mijn probleem leken al gelezen, heb ik geprobeerd, maar had geen effect.

-----
maak een nieuwe map aan op de drive, kijk of je die wel kan wijzigen/verwijderen, etc (neem aan van wel, maar je weet maar nooit)
Ik heb dus die drie mappen, zeg maar even Map 1 Map 2 en Map 3. In map 1 en 2 kan ik alles doen. Verwijderen, mappen maken, wijzigen, gewoon alles wat normaal is. Alleen map 3 kan ik alleen openen en de bestanden openen. Er staan toevallig MP3tjes in, dus ik kan wel gewoon die muziek luisteren, maar ik kan in die map geen nieuwe map meer aanmaken, dan krijg ik weer een mooie Access is denied.

---
Heb je al eens gekeken in de mooie Windows Operating Systems FAQ?
Ja, maar dat is niet echt mijn probleem. Ik kan namelijk wel in die mappen komen, ik kan ze alleen niet verwijderen of wijzigen, terwijl ik dus die 'take ownership' al heb gedaan enzo.

Ik heb denk ik een fout gemaakt bij het instellen van de rechten. Maar voor zover ik zie heb ik niet minder rechten in Map 3 dan in Map 1 en 2.