ok mensen, ik heb op got search gekeken en er zijn dus al eerder van dit soort berichten de ronde gegaan.....
maar vanochtend kreeg ik en een paar andere gebruikers op mn werk, dit mailtje binnnen
Bijgaand zat een attachment met een zogenaamde vragen lijst in .txt formaat.....
Dit is dus een link naar een msdos programma, met andere woorden een virus
zosnel ik die andere heb bekeken bleef het daar alleen bij een HOAX en geen poging tot infectie....
dit is alleen een waarschuwing voor diegene die het nog niet zijn tegen gekomen en in paniek raken (zoals mjin gebruikers
)
edit: het adres dat gebruikt wordt in de mail van de FBI is wel het goede adres en het telefoonnummer van de FBI..... alleen is het niet helemaal compleet
dit is het complete:
Federal Bureau of Investigation
J. Edgar Hoover Building
935 Pennsylvania Avenue, NW
Washington, D.C. 20535-0001
het mailtje is zogezegd afkomstig van police@fbi.gov
maar vanuit de header:
X-Spam-Score: 80 [XXX]
Received: from [212.45.48.92] (HELO hugftksln.gov)
From: police@fbi.gov
Date: Mon, 21 Feb 2005 16:21:34 GMT
Subject: You visit illegal websites
Importance: Normal
X-Priority: 3 (Normal)
Message-ID: <af1e7c9eb4a6ed28d164@ywwvyqux.com>
klopt het dus al niet
maar vanochtend kreeg ik en een paar andere gebruikers op mn werk, dit mailtje binnnen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Dear Sir/Madam, we have logged your IP-address on more than 40 illegal Websites. Important: Please answer our questions! The list of questions are attached. Yours faithfully, M. John Stellford ++-++ Federal Bureau of Investigation -FBI- ++-++ 935 Pennsylvania Avenue, NW, Room 2130 ++-++ Washington, DC 20535 ++-++ (202) 324-3000 |
Bijgaand zat een attachment met een zogenaamde vragen lijst in .txt formaat.....
Dit is dus een link naar een msdos programma, met andere woorden een virus
zosnel ik die andere heb bekeken bleef het daar alleen bij een HOAX en geen poging tot infectie....
dit is alleen een waarschuwing voor diegene die het nog niet zijn tegen gekomen en in paniek raken (zoals mjin gebruikers
edit: het adres dat gebruikt wordt in de mail van de FBI is wel het goede adres en het telefoonnummer van de FBI..... alleen is het niet helemaal compleet
dit is het complete:
Federal Bureau of Investigation
J. Edgar Hoover Building
935 Pennsylvania Avenue, NW
Washington, D.C. 20535-0001
het mailtje is zogezegd afkomstig van police@fbi.gov
maar vanuit de header:
X-Spam-Score: 80 [XXX]
Received: from [212.45.48.92] (HELO hugftksln.gov)
From: police@fbi.gov
Date: Mon, 21 Feb 2005 16:21:34 GMT
Subject: You visit illegal websites
Importance: Normal
X-Priority: 3 (Normal)
Message-ID: <af1e7c9eb4a6ed28d164@ywwvyqux.com>
klopt het dus al niet
[ Voor 27% gewijzigd door WPN op 22-02-2005 11:49 ]
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum