[CSS] IFrame in absolute positioned div

Pagina: 1
Acties:

• MNeMoNiCS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
Ik heb een probleem (in IE6, firefox doet het prima) met de grootte van een iframe in een div (met position: absolute). Wanneer ik de width en height gelijk maak aan 100%, wordt blijkbaar de width en height van de body geinherit en niet die van de div. Doe ik nu iets fout?

Voorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">
<html>
<head>
<title></title>
<style type="text/css">

body {
  margin: 0;
  padding: 0;
}

#test {
  position: absolute;
  top: 1in;
  left: 2in;
  right: 2in;
  bottom: 1in;

border: thin solid #cf0;
}

#test iframe {
  width: 100%;
  height: 100%;
}

</style>
</head>
<body>

<div id="test">
    <iframe/>
  </div>

</body>
</html>

• JayVee
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

De specs zeggen dat height afhankelijk is van de "closest positioned parent" of zo. In dit geval dus de div#test. IE snapt dat niet helemaal volgens mij. Maar ik snap niet waarom.

Als je hem nou niet absoluut positioneerd, wat doet IE er dan mee?

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• MNeMoNiCS
  • Laatst online: 16-10-2012
JayVee schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:02:
De specs zeggen dat height afhankelijk is van de "closest positioned parent" of zo. In dit geval dus de div#test. IE snapt dat niet helemaal volgens mij. Maar ik snap niet waarom.

Als je hem nou niet absoluut positioneerd, wat doet IE er dan mee?
Ik neem aan dat het dan wel goed gaat; het gaat zelfs goed als ik aan div#test een vaste height/width meegeef (maar in dit geval wil ik alle overgebleven ruimte op de pagina toekennen aan div#test en kan ik er dus geen vaste hoogte/breedte aan geven).

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

MNeMoNiCS schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:28:
Ik neem aan dat het dan wel goed gaat; het gaat zelfs goed als ik aan div#test een vaste height/width meegeef (maar in dit geval wil ik alle overgebleven ruimte op de pagina toekennen aan div#test en kan ik er dus geen vaste hoogte/breedte aan geven).
Je zegt het dus zelf al, de iframe inherit de hoogte en breedte van de div alleen als die waarden absoluut zijn. In jouw geval zijn ze niet absoluut, dus inherit het iframe van de div en de div inherit van de body. Resultaat is dus dat iframe de waarden inherit van je body.,

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:40
Rowanov schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:27:
[...]

Je zegt het dus zelf al, de iframe inherit de hoogte en breedte van de div alleen als die waarden absoluut zijn. In jouw geval zijn ze niet absoluut, dus inherit het iframe van de div en de div inherit van de body. Resultaat is dus dat iframe de waarden inherit van je body.,
De body heeft toch ook geen vaste hoogte en breedte? Maar goed gewoon een BUG in IE dus...

Regeren is vooruitschuiven

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

T-MOB schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:46:
De body heeft toch ook geen vaste hoogte en breedte? Maar goed gewoon een BUG in IE dus...
Had ff het zinnetje "Firefox doet het prima" gemist.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:40
Het punt is trouwens dat IE de hele constructie niet ondersteund met absoluut positioneren en het alleen opgeven van afstanden tot rand van de parent. De div #test wordt in dit geval gewoon tov van top en left gepositioneerd zonder width en height...

Regeren is vooruitschuiven

Pagina: 1