PC post/boot niet meer na schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 10:00
Hier een probleem van een maat, hij kan helaas niet zelf wat posten hier.

Helleu,

ik besloot net mijn PC* eens stofvrij te maken van binnen, was namelijk enorm stoffig. Hiervoor heeft hij 4 jaar PRIMA zn werk gedaan.

Toen alles aangesloten (heb geen onderdelen uit elkaar gehad, alleen maar geblazen en vervolgens opgezogen met stofzuiger) maar ding doet HELEMAAL niks meer op stroom geven na... de fans gaan wel draaien etc maar de debugger op mijn mobo laat ook helemaal geen post-codes zien.. alleen maar FF (Boot attempt)

Toen had ik even mn videokaart eruit gehaald en toen geprobeerd, toen kreeg ik wel een paar codes te zien.. hmm.. videokaart erin en toen postte hij wel, ik kreeg CMOS Checksum Error te zien. Maar ik had mn keyboard niet aangesloten dus ik kon niet naar de bios toe, pc toen uitgetzet, keyboard aangesloten (P/S2), pc weer aan en je raad het wel.. WEER niks.. behalve fans aan en debugger op FF.
Ook heb ik een PCI videokaart getest, helaas ook zonder resultaat

Heb ook al de CMOS gereset dmv de jumper op het mobo maar tevergeefs...

*
-Epox EP-8KHA+
-AMD XP 1600+ Palomino 266mhz
-512MB (2 reepjes, 1@PC2600 en 1@PC2100)
-Ati Radeon 9600Pro

De rest is niet echt relevant denk ik...

Verwijderd

Ik heb zoiets ook weleens gehad. Heb het toen opgelost door geheugen, cpu, kabels en alle pci/agp kaarten te verwijderen en vervolgens weer netjes terug te plaatsen. Blijkbaar was er toch ergens iets losgeraakt, want na het terugplaatsen werkte alles weer als een zonnetje :*)

Verwijderd

naar mijn weten mag je ook nooit dicht in de buurt bij een pc komen met een stofzuiger, dit omdat die stofzuiger statisch geladen is/kan zijn....

Enfin, als je dus opstart zonder toetsenbord geeft ie beeld maar een checksum error (wat niets met een toetsenbord te maken heeft naar mijn weten), start je op met toetsenbord dan geeft hij helemaal geen beeld....

Hmm, en als je via usb toetsenbord (toevallig in de buurt?) op start?
Zou natuurlijk kunnen dat die ps2 defect is, dat hoor je wel vaker op oudere bordjes....

Verwijderd

Hoi, ik kan nu zelf posten, ik ben dus die knakker met het probleem. Ben vandaag weer hele dag bezig geweest en het mobo lijkt nu echt dood te zijn.

Heb een andere videokaart geprobeerd, namelijk een AGP Leadtek GF2 Titanium, maar de debugger blijft op FF staan... checked helemaal niks meer, alleen de fans gaan draaien. Ook als ik de CPU eruit haalt gebeurd er niks, geen piepjes of wat dan ook, maar dat komt ook volgens mij omdat ik een debugger heb ipv piepjes. Aan de CPU kan ik niks zien, maar daar heb ik ook niet aan gezeten, de core ziet er nog helemaal mooi uit. Ik denk dus dat het mobo gewoon kaduuk is...

Enne, met die PS2 poort heeft het niks te maken, je hebt het verkeerd gelezen denk ik.

Ik denk nu aan de volgende setup, is dit wat?

-Asus A7N8X-X met Nforce 2 400 chipset

-AMD Sempron 2500+ (1.75 GHz)

-Kingstom 512MB PC3200 ValueRam

Nu is dit bordje is al wat ouder dus ik vraag me af of er al een nieuw model uit is met de Nforce 4 chipset?

Verder behoud ik wel gewoon mijn Club3D Ati Radeon 9600Pro

Alvast bedeankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 19:47 ]

Verwijderd

Dit is mijn CPU:

Klik!

Later had ik hem nog beter schoon gemaakt met alcohol.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 09:57 ]

Verwijderd

Heb nog meer slecht nieuws, ik dacht ik probeer die voeding van mn pa is, misschien is mijn eigen voeding wel kapot. Dus ik die voeding aansluiten... ik doe hem en hoppa... hij post, checked alles en alles is goed. Maar omdat ik de heatsink niet had vast gemaakt besloot ik om effe de heatsink vast te maken met het clipje, dus ik sluit weer de voeding aan, zet hem aan, en wat denk je... doet weer HELEMAAL niks meer, debugger begint gelijk met de code FF (boot attempt, dat krijg je na alle POST codes te zien als alles goed is, maar nu begint ie dus gelijk op FF).

Conclusie: mobo 99% zeker kapot of misschien de CPU.
Pagina: 1