Problemen met DVD speler/brander

Pagina: 1
Acties:

• DJ-FreSh
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
We hebben thuis een heel raar probleem.

We hebben een mooie NEC 2500 DVd brander die mijn DVD'tjes altijd netjes weg fikte. Op een gegeven moment kreeg ik klachten van mijn vader dat DVD's die hij brandde haperde en bleven hangen in zijn DVD speler. In mijn goedkope Cyberhome flut DVD spelertje speelden ze echter vlekkeloos af. Na dit een aantal keer gehad te hebben besloot mijn pa om een nieuwe DVD speler te kopen, maar je raad het al. Ook hiermee waren er problemen. Uiteindelijk dacht hij dat het aan de DVD brander zou liggen. Ik was het hier niet mee eens, omdat ze het bij mij wel goed deden. Toch heeftie nu een nieuwe brnader gekocht, een Lite-On 16x. Deze lite-on heeft problemen met het branden van merkloze DVDtjes, maar ook op een goede merk DVD geeft hij nu weer dezelfde fouten.

Hoe kan het zijn dat sommige DVD's op sommige DVDs speler het wel goed doen en op andere niet?
zijn dit soort problemen bekent?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja hoor, dit is een bekend probleem. Die noname spelertjes zijn veel soepeler in het afspelen van DVD's die niet helemaal conform de DVD indeling gefikt zijn, als echte merkspelers. (Soort van dat IE ook meer fouten vergeeft dan FireFox. ;) )

Het e.e.a. is ook afhankelijk welk programma er gebruikt wordt om de DVD te fikken, het ene programma houd zich meer aan de stricte indeling dan het andere. Zo heb ik al meerdere keren meegemaakt als ik met vage progjes DVD"s brandde, dat deze op mijn Philips 963SA minder goed afspeelden (semi blijven hangen, aan het eind klapperen enzo) dan als ik bijvoorbeeld dezelfde film met CloneDVD fikte,, die zich netjes aan de standaard houd. :) (Dit is dan in de situatie dat ik zelf een DVD ripte met DVD-decrypter en deze dan transcoden.)

Het e.e.a. wordt natuurlijk lastiger bij "download DVD's" omdat je dan afhankelijk bent van de software die de ripper heeft gebruikt. Bij eigen "backups" gaat het bij mij iig altijd goed met de combinatie DVD-Decrypter + CloneDVD. :)

Aannames zijn fataal.