Dynamisch naar statisch ip

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 19:45
Sinds kort heb ik een Chello kabel aansluiting die met Dynamische ip adressenw erkt. Nu heb ik echter om thuis te kunnen werken toegang tot de server op de zaak nodig. Dit kan alleen hard worden vastgelegt in Apache.
Is er een progje of een manier om dit te faken en je ip adres het zelfde te houden.

Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
tnx

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Nee, je DHCP lease verloopt op een gegeven moment en dan krijg je gewoon een andere van de DHCP server van Chello. Wat je wel kunt doen is kijken naar diensten als no-ip en dyn-dns.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

proxyserver lijkt me, maar hoe die pac files precies werken weet ik ook niet
want volgens mij kan je beter je eigen verbinding zoveel mogelijk gebruiken, en door een pac file alleen bepaalde hosts doorverwijzen...

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:43

lier

MikroTik nerd

Kan je in Apache in plaats van een IP adres ook een naam opgeven ?
Hier zou je je systeemnaam (indien dit gebruikt wordt) kunnen gebruiken, of anders gebruik maken van een DynDNS oplossing inderdaad.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 16:17
Bied chello niet hetzelfde als wat xs4all aanbied, een soort van subdomein? Ik heb icey.xs4all.nl welke altijd naar mijn ipadres (80.126.53.70) verwijst :).

• Niek_
Icey schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:38:
Bied chello niet hetzelfde als wat xs4all aanbied, een soort van subdomein? Ik heb icey.xs4all.nl welke altijd naar mijn ipadres (80.126.53.70) verwijst :).
Voor zover ik weet niet. Maar ik ga het iig ff nazoeken.
En om een systeemnaam ipv een ip vast te leggen in Apache kan wel binnen een netwerk, maar geloof niet er buiten, daar was teminste iets mee.

• Niek_
Het gaat weer lekker :S

[ Voor 89% gewijzigd door Niek_ op 22-02-2005 11:46 ]

• Niek_
Icey schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:38:
Voor zo ver ik weet heeft Chello dit niet, maar ik ga het iig ff nazoeken.
En een systeemnaam vastleggen ipv een IP adres werkte geloof ik niet buiten je lan netwerk.
Pagina: 1