Helloes,
Ons ERP pakket maakt gebruik van Terminal Server en maakt gebruik van 2 Windows 2000 applicatie servers en 1 Windows 2000 database server. Voorheen hingen deze servers in een oud NT 4.0 domein, maar zij werkten naar behoren.
Nu hebben we hier vorige week 2 nieuwe windows 2003 servers geïmenplenteerd waarvan 1 als PDC fungeert en de ander als BDC en mail server. Nadat we de servers in het nieuwe domein hebben gehangen, van velsen naar vf.local, hebben we te maken met het probleem dat de Terminal Services Licensing niet meer kan worden gestart
Wanneer ik de service wil starten in het Services menu in Administrative Tools, krijg ik de volgende melding:
Verder lijkt het me als ik de server hard in een werkgroep ga hangen dat hij de netwerk verbinding verliest waardoor men op 2 vestigingen geen gebruik meer kunnen maken van het ERP pakket.
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar als je een tijdje aan een probleem zit ga je een beetje in een tunnel denken. Vandaar dat ik hier even om jullie hulp vraag
Ons ERP pakket maakt gebruik van Terminal Server en maakt gebruik van 2 Windows 2000 applicatie servers en 1 Windows 2000 database server. Voorheen hingen deze servers in een oud NT 4.0 domein, maar zij werkten naar behoren.
Nu hebben we hier vorige week 2 nieuwe windows 2003 servers geïmenplenteerd waarvan 1 als PDC fungeert en de ander als BDC en mail server. Nadat we de servers in het nieuwe domein hebben gehangen, van velsen naar vf.local, hebben we te maken met het probleem dat de Terminal Services Licensing niet meer kan worden gestart
Wanneer ik de service wil starten in het Services menu in Administrative Tools, krijg ik de volgende melding:
Na deze melding verplaats ik mijzelf even naar de Event Viewer en daar is het volgende te lezen:Windows could not start the Terminal Services Licensing on Local Computer. For more information, review the System Event Log. If this is a non-Microsoft service, contact the service vendor, and refer to service-specific error code 29.
Volgens de eerste foutmelding moet de server dus een Domain Controller zijn, maar dat is hij nooit geweest terwijl hij voorheen wel goed draaide. In een Workgroup lijkt me ook niet echt relevant, want wanneer je hem aanmeld op een domein maakt hij toch automatisch gebruik van de werkgroep die hetzelfde heet als het domein?!?!Event Type: Error
Event Source: TermServLicensing
Event Category: None
Event ID: 29
Date: 22-2-2005
Time: 10:45:59
User: N/A
Computer: NTVELSEN01
Description:
Terminal Services Licensing can only be run on Domain Controllers or Server in a Workgroup. See Terminal Server Licensing help topic for more information.
Event Type: Error
Event Source: Service Control Manager
Event Category: None
Event ID: 7024
Date: 22-2-2005
Time: 10:45:59
User: N/A
Computer: NTVELSEN01
Description:
The Terminal Services Licensing service terminated with service-specific error 29.
Verder lijkt het me als ik de server hard in een werkgroep ga hangen dat hij de netwerk verbinding verliest waardoor men op 2 vestigingen geen gebruik meer kunnen maken van het ERP pakket.
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar als je een tijdje aan een probleem zit ga je een beetje in een tunnel denken. Vandaar dat ik hier even om jullie hulp vraag