Toon posts:

(originele) DVD speelt niet alles af, ook niet na omruilen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo af en toe krijg ik een technische vraag van mijn pa, nooit een probleem, maar nu moet ik het antwoord schuldig blijven:
Misschien heb jij al eens eerder van het probleem gehoord of weet je het zelf, alle DVD,s die wij nu hebben doen het prima wat afspelen betreft. Nu heeft je moeder met haar verjaardag 2 DVD,s van Tineke Schouten gekregen 1 DVD speelt prima de 2e start je op en dan krijg je niet te zien dat je hem alleen maar mag afspelen in huiselijke kring etc etc., daarna krijg je de inhoud te zien van wat er allemaal op de DVD staat. De inhoud bestaat uit 1. de show zelf 2. scenes 3. voorproefje van de nieuwe show van haar op DVD. Nu kan je alleen maar naar het voorproefje kijken, speelt prima af, wil je naar de show kijken of de scenes dan zegt de DVD dat doe ik niet. E.e.a aan je zus vertelt, die is teruggegaan met de DVD naar de winkel probleem uitgelegd, man gekeken en zegt DVD doet het wel. Lang verhaal kort te maken je zus heeft DVD bij haar vriend afgespeeld en doet het inderdaad. Nog een keer thuis geprobeerd, doet het niet bij ons. Doet het wel op de computer echter zonder geluid kan dat Dus je zus weer terug naar de winkel, DVD teruggebracht, wij een nieuwe DVD gekocht van Tineke Schouten en je raad het al op de computer zonder geluid op de TV beneden alleen het voorfilmpje. Heb jij dit al eens eerder gehoord wat het probleem kan zijn?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Wat voor hardware doet hij het niet op? Als in, is het een merk standalone speler (Philips, Pioneer, Sony, etc) of een of ander blokker/kruidvat/makro apparaat?

Dit vraag ik, omdat die goedkope dingen vaak over een normaal DVD-Rom loopwerk beschikken, en vaak ook omzeilingen hebben om "disc restricties" op te heffen. (Als in, bij sommige films mag je -tijdens- het spelen opeens niet meer de soundtrack of subtitles vervangen, dit zijn disc-restricties.)

Misschien dat deze DVD het niet slikt als die in een apparaat gestopt wordt die disc-restricties negeert. (Geen idee hoe dat in zijn werk zou moeten gaan, maar goed, misschien is daar een check op mogelijk.)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

ik heb dit zelf ook wel vaker met een dvdtje.
Maar da's alleen als ik een backup op dvd heb gezet ;)

Wat je kan doen is via scene selectie de dvd starten.
Het kan ook dat je gewoon vanuit het hoofdmenu druk op het knopje volgende scene.
Dat werkt iig bij mij prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een merk standalone speler, maar niet een hele dure.

Het lijkt me niet een probleem dat het DVD-tje niet goed is, dan zou het na omruilen opgelost moeten zijn.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:13

samo

yo/wassup

Ik heb het thuis ook met een 'backup' dvdtje...
Speelt trouwens wel helemaal met VLC player: http://www.videolan.org/vlc/

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana