Toon posts:

UNC verwijzingen office uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

wij zitten hier met een probleem. Op dit moment staat al onze user data op een aantal Novell servers. Deze servers gaan weg en worden vervangen door één nieuwe server. Dit levert echter een probleem op met sommige office documenten. .

Als je binnen Word of Excel naar een ander document linkt met een hyperlink dan zet Office zelf je relatieve padverwijzing (bijvoorbeeld M:\ voor homedir) om naar UNC paden. Al de padverwijzingen moeten worden veranderd. En over een paar maanden weer als de storage van de Novell naar de MS omgeving over gaat en de servernamen dus weer wijzigen ...

Kan dat uitgeschakeld worden? Liefts op een zodanige manier dat de gebruikers helemaal niets hoeven te doen. Ik las in een ander topic bijvoorbeeld dat iemand de UNC verwijzingen voor Office had uitgeschakeld. Weet iemand hoe dat moet? Dat zou al een oplossing zijn.

Maar goed, in het slechtste geval moeten ze het dan één keer doen. En niet twee keer in een half jaar, zoals het er nu naar uit ziet.

Bij Microsoft hebben ze het er telkens over dat UNC paden veel veiliger zijn, want die wijzigen niet. Helaas is in een omgeving als de onze het omgekeerde het geval. UNC paden wijzigen en zullen blijven wijzigen. De relatieve verwijzingen (mappings) zullen tot het einde der tijden (nou ja, bijna dan) hetzelfde blijven.

Bedankt alvast!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen ontdekt dat je met de registry entry DontUseUNC=1 het gebruik van UNC paden in Word zou moeten kunnen uitschakelen.

Maar werken ho maar. Word gebruikt nog steeds UNC paden. Grrrr.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand een idee?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DontUseUNC geldt alleen voor Word97. Als je wat beter gezocht had, had je http://support.microsoft.com/?id=323013 gevonden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:38

PromoX

Flying solo

Brahiewahiewa schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 10:10:
DontUseUNC geldt alleen voor Word97. Als je wat beter gezocht had, had je http://support.microsoft.com/?id=323013 gevonden
En voor de 97 versie moet je dan moet je ook nog 's SR1 of hoger hebben, wat je kunt controleren via: Help -> Info.

[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 24-02-2005 10:15 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx. Ik ben er ook achter dat DontUseUNC alleen op twee heelspecifieke punten binnen Word 97 slaat. Verwijzingen naar plaatjes en nog iets. Niks met koppelingen tussen bestanden dus.

Overigens gebruiken we hier nog Word 97 dus dat andere document over Word 2002 had ik niet veel aan.

Sja, ik ga er maar van uit dat je er niets aan kunt instellen.

Ik ben er wel achter dat zolang je met snelkoppelingen op dezelfde drive blijft dan gaat het wel goed. Hij geeft in de link wel UNC paden aan maar hij slaat relatieve verwijzingen op. Iets in de geest van ..\..\..\..\map1\map2\map3\document.doc. En dat gaat met migreren dus gewoon goed.

Zodra je links naar andere drives legt, legt Word (en Excel en ...) wel hard de UNC paden vast. En dan loopt het dus in de soep.

Thanx anyway.
Pagina: 1