Toon posts:

Problemen met draaien foto in windows-viewer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem ?

Ik heb een foto op het netwerk staan, wanneer ik windows-viewer open en de foto een kwartslag draai dan draait hij netjes mee, maar als ik de foto opnieuw open dan staat de foto weer in zijn oude positie.

Zet ik deze foto lokaal neer dan bewaart hij de instellingen netjes.
Ik heb volledige rechten op het bestand en op de folders bovenliggend.

Mvgr,

Michael

Verwijderd

Topicstarter
nog niemand die hier wat informatie over heeft ?

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

- Is het bestand niet per ongeluk read-only?
- Kan je een kopie van het bestand (met een andere naam) in dezelfde map zetten op het netwerk, en kan het daar ook niet mee?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welke versie, welk OS?
Trouwens is het niet zo netjes om te snel te kicken: je reply is een kick binnen 24 uur, gelieve dit niet meer te doen. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) #not-done. Heb even wat meer geduld, je topic wordt vanzelf wel gezien. Ga niet zo snel schoppen.

Even voor mijn beeld (ik heb dan ding bijna nooit bewust gebruikt): hij hoort de foto aan te passen en over te schrijven? Dat kan ik me namelijk zo moeilijk voorstellen. Of wordt er een kopie gemaakt met bijv. de naam 'Gedraaide versie van...'?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hij zou de wijzigingen gelijk moeten opslaan. Is best handig als je camera niet automatisch de orientatie van foto's goed zet. Je klikt de foto aan, goed roteren en door naar de volgende foto.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
Boss schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:21:
Hij zou de wijzigingen gelijk moeten opslaan. Is best handig als je camera niet automatisch de orientatie van foto's goed zet. Je klikt de foto aan, goed roteren en door naar de volgende foto.
Helaas, we hebben de foto niet meer op de camera staan.
Boss schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:17:
- Is het bestand niet per ongeluk read-only?
- Kan je een kopie van het bestand (met een andere naam) in dezelfde map zetten op het netwerk, en kan het daar ook niet mee?
Het bestand is niet read only, de administrator van het netwerk ( ik dus ) mag de foto wel openen draaien en dan staat het wel goed.
De rechten van de gebruikers heb ik gelijk gezet als die van het account administrator

als de gebruiker het bestand op lokale schijf zet worden de wijzigingen wel bewaard

Michael

Verwijderd

Heb je de rechten van de share ook aangepast?

Verwijderd

Topicstarter
Ja alle rechten zijn gelijk aan die van de administrator op die netwerk share en alle folders die er onder staan
het rare is dat er een word document staat in dezelfde folder, en deze kan wel gewoon aagepast worden zonder enige problemen

mvgr,

Michael

PS. Als iemand nog een mogelijke oplossing heeft voor dit probleem dan hoor ik het graag

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:01
Hoioi

een tip: draai foto's niet om met windowsviewer... dit gaat tenkoste van de kwaliteit! dit omdat de foto, na de bewerking opnieuw opgeslagen wordt en daarbij de jpeg compressie opnieuw wordt toegepast....

Gebruik een fotobrowser zoals Xnview (www.xnview.com)... deze biedt "verliesloze transformatie" en daarmee kun je (zelfs meerdere tegelijk) foto's draaien zonder kwaliteitsverlies.
(volgens mij kan Irfanview dat ook)

BTW: de kwaliteit van een foto kan je niet op een beeldscherm beoordelen want dpi van een scherm is 72 of 96 dpi... het kwaliteitsverschil zal dan ook zeker niet waarneembaar zijn! WEL als je de foto afdrukt.

Ik gebruik Xnview (met de Phoenity skin voor de mooie knopjes) en daarmee kan ik ook gewoon foto's op het netwerk omdraaien.
Pagina: 1