Toon posts:

Mappen delen via VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,
na uitbundig hier rond te hebben gezocht kan ik geen direct antwoord vinden op mijn vraag, die me niet al te moeilijk lijkt. ik zit met het volgende:

ik heb een werkende vpn verbinding tussen mijn pc op mn werk en thuis. ik verbind vanaf mijn werk met mijn thuis pc. ik kan dus inloggen, maar daar blijft het bij. ik kom er net achter dat ik ook niet kan pingen naar thuis.
mijn ipconfig thuis is: ip:10.0.0.1 sn:255.0.0.0 en deelt inkomende verbindingen een ip uit in de range 10.0.0.50 tot 60
mijn vpn subnet is 255.255.255.255 zit daar de fout?

wat ik wil is dus mijn shares die ik thuis heb, kunnen zien op deze pc.

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Waarschijnlijk is idd je iprange en subnet verkeert. Heb je je Speedtouch modem gehackt? Zodat het een router wordt?

Probeer in te stellen dat je een IP range 10.0.0.1 hebt met subnet 255.255.255.0 (op je MODEM! DCHP server)

En bij het uitdelen van een ip voor de VPN verbinding zelfde range alleen bv vanaf 10.0.0.50 - 75 subnet 255.255.255.0

En check XP firewall's of die wel uitstaan:P

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Volgens mij is het niet zo eenvoudig om een VPN verbindng te routeren door een speedtouch naar je eigen VPN server. Je moet protocollen als GRE (47) mappen, wat niet al te eenvoudig gaat.
Tenzij je een goede VPN router wilt aanschaffen, ben je misschien wel beter uit met een freeware tool als Hamachi. Zie meuktracker.
Is net zo transparant als VPN....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 17:40

Surkow

$µr|{0w

BN schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:13:
Volgens mij is het niet zo eenvoudig om een VPN verbindng te routeren door een speedtouch naar je eigen VPN server. Je moet protocollen als GRE (47) mappen, wat niet al te eenvoudig gaat.
Tenzij je een goede VPN router wilt aanschaffen, ben je misschien wel beter uit met een freeware tool als Hamachi. Zie meuktracker.
Is net zo transparant als VPN....
Hamachi is inderdaad een aanrader. Het programma maakt een extra netwerkverbinding aan op je computer, zodat het lijkt als of je rechtstreeks op een ander netwerk bent aangesloten. En het belangrijkste is natuurlijk dat je bij dit programma helemaal niet aan poort forwarding hoeft te doen (dus ook geen firewalls omzijlen).

edit: http://hamachi.cc/

[ Voor 3% gewijzigd door Surkow op 22-02-2005 10:25 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• Maxxi
Maar dat is toch zijn vraag niet?

Idd misschien wel een aanraden, maar het is na mijn id een beetje onzin om te zeggend at het veel te moeilijk is met een Speedtouch modem. Idd gewoon de goede poort mappen

Iemand die een VPN verbinding kan opzetten kan ook wel een poort mappen op zn modem neem ik aan?

Tevens als je alleen maar files wil sharen lijkt het me bester dat je gewoon VPN gebruikt. Werkt prima

Verwijderd

Topicstarter
na wat klooien is het me gelukt :)
wat ik heb gedaan:
eigenschappen van inbelverbinding naar huis toe>netwerk>tcp/ip>eigenschappen>geavanceerd>default gateway uitgezet!
nu kon ik ineens wel pingen naar thuis. toen heb ik een drive mapping gemaakt (\\naam van thuis pc\share map) werkt nu.
thanx

je moet op het speedtouch modem (thuis) bij advanced>napt>default server instellen op het ip van je pc.
thuis heb ik dus 10.0.0.1 die stel ik daar ook in, daarna op save all klikken. meestal staat dta ip er al, maar je moet dan gewoon op save all klikken. dan werkt t

• BN

BN

Hoop wel dat jeje firewall op je PC goed hebt geconfigt, want alle verkeer wordt nu dus aan je PC aangeboden. Draai eens een shieldsup op www.grc.com of een andere port checker om dit te controleren...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen enkele poort geforward op mijn speedtouch.

• Maxxi
Voor een freeware goed maar simpel Port map progie voor je Speedtouch download: http://www.delamitri.soho...catel%20Port%20Mapper.exe

• BN

BN

Maxxi schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:10:
Voor een freeware goed maar simpel Port map progie voor je Speedtouch download: http://www.delamitri.soho...catel%20Port%20Mapper.exe
Is dat niet die tool waarbij je geen wachtwoord op je modem mag hebben? Niet echt fantastisch...
Kijjk dan liever naar Nubz Alcatool:
http://www.nubz.org/alcatool/Home.html

[ Voor 6% gewijzigd door BN op 22-02-2005 11:44 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Maxxi schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:04:
Waarschijnlijk is idd je iprange en subnet verkeert.
Probeer in te stellen dat je een IP range 10.0.0.1 hebt met subnet 255.255.255.0 (op je MODEM! DCHP server)
Is niets verkeerds aan die range met dat subnet. Is een wat erg groot netwerk voor thuis, maar het klopt wel.
En bij het uitdelen van een ip voor de VPN verbinding zelfde range alleen bv vanaf 10.0.0.50 - 75 subnet 255.255.255.0
Dan heb je alleen je netwerk kleiner gemaakt wat aantal mogelijke pc's betreft.

Abort, Retry, Quake ???

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Met een telnet verbinding naar je router kan je wel GRE routen.

Verwijderd

Topicstarter
het wekt als een speer... zonder port mapping en gedoe. subnet hoeft niet hetzelfde te zijn.
Pagina: 1