Ik heb een klein probleempje met hosts.allow op mijn REDHAT machine.
Het probleem is dat iedereen gewoon via ftp kan connecten terwijl ik dat niet heb aangegeven in mijn hosts.allow en iedereen geweigerd zou moeten worden omdat iedereen op deny staat in hosts.deny.
Tot zover werkt hosts.allow goed als ik het voor SSH gebruik, zodra ik iemand toevoeg zoals staat aangegevenin mijn hosts.allow voor ssh heeft hij toegang, zodra ik hem weghaal heeft hij dat niet, maar dit gaat niet op voor mijn ftp en iedereen kan gewoon connecten.
Mijn hosts.deny ziet er als volgt uit
mijn hosts.allow ziet er als volgt uit
Iemand enig idee wat dit kan zijn, ik draai PROFTPD.
Het probleem is dat iedereen gewoon via ftp kan connecten terwijl ik dat niet heb aangegeven in mijn hosts.allow en iedereen geweigerd zou moeten worden omdat iedereen op deny staat in hosts.deny.
Tot zover werkt hosts.allow goed als ik het voor SSH gebruik, zodra ik iemand toevoeg zoals staat aangegevenin mijn hosts.allow voor ssh heeft hij toegang, zodra ik hem weghaal heeft hij dat niet, maar dit gaat niet op voor mijn ftp en iedereen kan gewoon connecten.
Mijn hosts.deny ziet er als volgt uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # # hosts.deny This file describes the names of the hosts which are # *not* allowed to use the local INET services, as decided # by the '/usr/sbin/tcpd' server. # # The portmap line is redundant, but it is left to remind you that # the new secure portmap uses hosts.deny and hosts.allow. In particular # you should know that NFS uses portmap! ALL: ALL |
mijn hosts.allow ziet er als volgt uit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| # # hosts.allow This file describes the names of the hosts which are # allowed to use the local INET services, as decided # by the '/usr/sbin/tcpd' server. # SSHD: xxx.xxx..xxx.76 SSHD: xxx.xxx..xxx.107 SSHD: xxx.xxx..xxx.106 |
Iemand enig idee wat dit kan zijn, ik draai PROFTPD.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 12:25 ]