Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[fedora] wachtwoord root werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Fedora core 1 webserver en wilde op een gegeven moment de gehele machine opnieuw opstarten. Met het inloggen werkte het root-wachtwoord niet meer. Met een andere user heb ik alle data kunnen recoveren maar het voor het aanmaken van een bootdisk of een andere user (om alles te kunnen backuppen) had ik het rootwachtwoord nodig die niet werkte. Een bootdisk heb ik dus niet kunnen maken. Ik heb alles opnieuw geinstalleerd. Toch wil ik weten hoe dit zou kunnen komen.

Meer info:
Ik had een apache user tegelijker tijd ook root rechten gegeven. Kan hiet het probleem liggen?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:28
Kun je booten met: linux single ?
Dan ben je root en kun je dus je ww wijzigen....

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je zoiets als knopix?? Ik weet niet helemaal wat linux single is

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Typ linux single is een mode dat jij de enigste in je systeem kan inloggen. Zit standaard in Linux.

Artikel over vergeten passwords: http://www.redhat.com/doc...q-and-a-linux-single.html

[ Voor 48% gewijzigd door Facer op 22-02-2005 10:01 . Reden: URL toegevoegd ]

• flipm0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 17:45
Je kan volgens mij inloggen door op de command-line van je bootmanager single achter de entry te zetten. Dus bijvoorbeeld

linux single

Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
maar de vraag is meer kan het zo zijn dat hackers van buitenaf het root wachtwoord kunnen veranderen of blockeren zodat ik als admin niet meer met de root kan werken. Dat is meer de vraag. Ik heb de pc nl al opnieuw geïnstalleerd en wil voorkomen dat dit nogmaals gebeurd

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Zoals je zelf al zei, je had Apache als root draaien, als iemand door middel van apache een buffer overflow weet te genereren dan is het best mogelijk om toegang tot je shell te krijgen, en zo dus ook het paswoord van root weten te veranderen. ;) Dus een tip voor als je apache weer wilt installeren: niet als root laten draaien. ;)

Signature

Pagina: 1