December nummer van CŽT. Hier op het forum (en in heel t.net) is een erg grote schare IIyama fans aanwezig. Helemaal niks mis mee, maar geeft wel een beetje een vertekend beeld. IIyama maakt erg fijne monitoren, stopt er ook nog een flinke dosis behoorlijke electronica in maar is zeker niet DE monitoren fabrikant. Fabrikanten als Eizo en Sony zitten met hun proffesionele lijn net ff een stapje hoger dan IIyama. Toch is ook het prijsverschil er wel naar, voor een top 19" zit je al snel aan zoŽn 1800,- of hoger. Het is maar wat je er voor over hebt.
De Philips is een erg goede monitor, heb er op mijn stage 3 maanden achter mogen verblijven. Heeft alle aansluitingen en kan lekkere refresh-rates geven.
Het ontbreken van een BNC was voor mij de reden om de IIyama NIET te kopen (zeker na de test in CŽT), heb zelf nu een CTX PR960F voor mijn neus staan, kwam als een van de beste uit de CŽT test. Als je op erg hoge resoluties wil gaan werken (1280 en hoger) zou ik toch zeker voor een monitor met BNC connector gaan en daar dan ook een behoorlijke kabel bij aan te schaffen.
Heb zelf ook nog naar NEC gekeken en de FP serie is ook erg mooi (ook duur). Ik weet niet wat je voor een monitor over hebt, in het segment van 1000,- tot 2000,- heb je een enorme keuze. Voor de prijs van een top 19" ( Sony 19" GDM-F400 FL 2458,- ) kan je op dit moment ook 2 heel behoorlijke 19" -ers (Iiyama 19" MA901U Vision Master Pro 452 FL 1174,- ) kopen.....
Ik heb zelf de grens bij zoŽn 1500,- gezet, heb nu met die CTX wel de kwaliteit van een goeie Sony in huis maar wel voor een redelijke prijs (1375,-). Is alleen wel heel lastig te krijgen.
Leuk verhaaltje, kijk maar wat je er mee doet.
de betaler vervuilt