19" Iiyama/Phlip/Sony ?

Pagina: 1
Acties:

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14

TWKterry

Master Mariner

Topicstarter
Voor een nieuwe monitor dacht ik aan een van de volgende:

Iiyama A902MT (VMpro451) / Philips 109P20 /
Sony E400/G400 / Eizo F730

De Sony E400 en Eizo hebben maar een aansluiting en vallen dus eigenlijk af, terwijl de Sony G400 wel erg duur is (net als de Eizo).

Welke raden jullie aan?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:01

Flexx

This side up

Iiyama, goede qualitijd voor een redelijke prijs.
Ik heb woensdag de A902MT gekocht en hij is echt super.

Verwijderd

de pyama, dat ding is gewoonweg de beste monitor die er is, heeft het meest uitgebreide menu dat er is.
en ik vind het altijd wel fijn als ik zoveel mogelijk zelf kan instellen ..;-))

Verwijderd

Ik heb de Iiyama 902 en deze is idd erg fijn, ik heb ook een 17" EIZO en deze is scherper dan de Iiyama. EIZO is dan ook duurder dan Iiyama, het maakt mij niet uit of ik op een 17" EIZO of een 19" Iiyama werk.
Of het echter het prijsverschil (19" Iiyama <> 19" EIZO) waard is, is echter maar net de vraag. Als je echt een professionele gebruiker bent (CAD, grafisch artiest o.i.d.) is het misschien de moeite waard, maar ja... als je dan echt prof bent werk je met een Silicon Graphics met een mooie breedbeeld LCD :P en dan zou je je topic niet gepost hebben... :?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Toch was de C'T niet helemaal blij met de A902MT...

Ik zal het nr. weer ffopscharrelen...

Verwijderd

Op zondag 07 januari 2001 20:04 schreef TB het volgende:
Toch was de C'T niet helemaal blij met de A902MT...

Ik zal het nr. weer ffopscharrelen...
/me heeft het ook gelezen. Maar daarna toch de Iiyama A902MT gekocht. Ben er zeer tevreden mee trouwens [img=15,15]i&#047;s&#047;smile.gif[/img]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

December nummer van CŽT. Hier op het forum (en in heel t.net) is een erg grote schare IIyama fans aanwezig. Helemaal niks mis mee, maar geeft wel een beetje een vertekend beeld. IIyama maakt erg fijne monitoren, stopt er ook nog een flinke dosis behoorlijke electronica in maar is zeker niet DE monitoren fabrikant. Fabrikanten als Eizo en Sony zitten met hun proffesionele lijn net ff een stapje hoger dan IIyama. Toch is ook het prijsverschil er wel naar, voor een top 19" zit je al snel aan zoŽn 1800,- of hoger. Het is maar wat je er voor over hebt.
De Philips is een erg goede monitor, heb er op mijn stage 3 maanden achter mogen verblijven. Heeft alle aansluitingen en kan lekkere refresh-rates geven.
Het ontbreken van een BNC was voor mij de reden om de IIyama NIET te kopen (zeker na de test in CŽT), heb zelf nu een CTX PR960F voor mijn neus staan, kwam als een van de beste uit de CŽT test. Als je op erg hoge resoluties wil gaan werken (1280 en hoger) zou ik toch zeker voor een monitor met BNC connector gaan en daar dan ook een behoorlijke kabel bij aan te schaffen.

Heb zelf ook nog naar NEC gekeken en de FP serie is ook erg mooi (ook duur). Ik weet niet wat je voor een monitor over hebt, in het segment van 1000,- tot 2000,- heb je een enorme keuze. Voor de prijs van een top 19" ( Sony 19" GDM-F400 FL 2458,- ) kan je op dit moment ook 2 heel behoorlijke 19" -ers (Iiyama 19" MA901U Vision Master Pro 452 FL 1174,- ) kopen.....
Ik heb zelf de grens bij zoŽn 1500,- gezet, heb nu met die CTX wel de kwaliteit van een goeie Sony in huis maar wel voor een redelijke prijs (1375,-). Is alleen wel heel lastig te krijgen.
Leuk verhaaltje, kijk maar wat je er mee doet.

de betaler vervuilt

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:14

TWKterry

Master Mariner

Topicstarter
Ja, er zijn erg veel Iiyama liefhebbers hier. Maar mijn oude 17" (geen pro) stort nu in na nog geen 4 jaar en ik wilde eigenlijk iets anders.
Mijn grens ligt voor mijn gevoel ook rond de 1500 GA!S, maar voor hele goede kwaliteit wil ik wel enkele 100tjes ectra betalen. Moet wel twee comps kunnen aansluiten.

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Zou eerst een EIZO gaan kopen maar nadat ik bij een klant deze had gezien Samsung 900 IFT, wordt het toch echt die, alleen nog ff wachten op vakantiegeld in mei :D

http://www.samsung.nl/ kiezen voor IT > monitoren> 900 IFT >specificaties

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Sony, is net iets beter dan Iiyama, die Eizo dingen zijn nog beter maar dan betaal je je blauw.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb welles gewerkt op een 19 " philps monitor
zeer gaaf !
lekker strak beeld
maar ik denk dat de Iiyama beter is gezien de prijsverschil

• risjard
  • Laatst online: 11-08 20:02
Binnenkort wil ik ook een 19" aanschaffen.
Ik heb niet zoveel eisen denk ik. Hij moet plat zijn, haarscherp en een hoge resolutie kunnen hebben. USB + extra aansluitingen is leuk meegenomen, maar hier laat ik niet mijn keuze door afhangen. Ik zit nu tussen 3 merken te twijfelen:
* IIyama Vision Master Pro 451, A902MT
* Sony CPD E400 19"fd trinitron 1600x1200
* Samsung Syncmaster 900 IFT 19''

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Die 19" LG monitor.. daar heb ik ook een paar mensen over gehoord, maar ik kan er nergens specificaties over vinden, laat staan reviews :(

gaat dus om de:
LG 19" 915FT Flatron FL 1399,- (pricewatch)

• risjard
  • Laatst online: 11-08 20:02
Die wil ik ook graag, maar voorlopig nog steeds niet leverbaar.

Goedemorgen,

Inderdaad worden de leveringen van de 19"Flatron telkens weer uitgesteld
door LG Electronics, dit model is ook nog steeds niet voorradig en zal pas
in de loop van het 1e kwartaal op voorraad gaan komen zoals het er nu
uitziet, alle Vobis filialen zullen deze monitor op termijn gaan verkopen.

Met vriendelijke groet,
Compac b.v.

• T.T.
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Hardstikke bedankt risjard... ik had LG al gemaild dat ik de monitor niet op hun site zag, ben benieuwd wat ze gaan antwoorden :)
Pagina: 1