Hoi, even vraagje... Ik ben bezig met een site waarin een pulldown menutje staat en nu is het de bedoeling dat wanneer een keuze van het pulldown menutje wordt gekozen deze keuze direct opent in een popup venstertje. Dit venstertje moet een gefixeerde grootte hebben en geen scrollbars etc.
Ik heb lang zitten zoeken en combineren maar zit nu ff vast.
Dit is het verste hoe ik kwam, natuurlijk werkt dit niet omdat je in de eerste regel al aangeeft welke waarde hij altijd moet hebben als er iets gekozen wordt uit het pulldown menutje. Maargoed, zo werkt optie 1 iig wel.
Maar waarschijnlijk moet ik bij elke optie dit regeltje ertussen prutsen:
Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar. Het moet hier dus tussen gebakken worden:
Iemand een idee?!?!!
Ik heb lang zitten zoeken en combineren maar zit nu ff vast.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <form>
<select name="selecter" onChange="window.open('routebeschrijving_amersfoort.htm', 'NAAM', 'height=610, width=440, menubars=0, toolbar=0')(document.forms[0].selecter[document.forms[0].selecter.selectedIndex].value)">
<option selected>-- Selecteer richting --</option>
<option value="routebeschrijving_amersfoort.htm">Amersfoort / Apeldoorn</option>
<option value="...">Arnhem</option>
<option value="...">Utrecht</option>
</select>
</form> |
Dit is het verste hoe ik kwam, natuurlijk werkt dit niet omdat je in de eerste regel al aangeeft welke waarde hij altijd moet hebben als er iets gekozen wordt uit het pulldown menutje. Maargoed, zo werkt optie 1 iig wel.
Maar waarschijnlijk moet ik bij elke optie dit regeltje ertussen prutsen:
code:
1
| window.open('ADRES', 'NAAM', 'height=..., width=..., menubars=0, toolbar=0') |
Maar dat krijg ik dus niet voor elkaar. Het moet hier dus tussen gebakken worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <form>
<select name="selecter" onChange="window.open(document.forms[0].selecter[document.forms[0].selecter.selectedIndex].value)">
<option selected>-- Selecteer richting --</option>
<option value="routebeschrijving_amersfoort.htm">Amersfoort / Apeldoorn</option>
<option value="http://www.tweakers.net">Arnhem</option>
<option value="http://www.tweakers.net">Utrecht</option>
</select>
</form> |
Iemand een idee?!?!!
[ Voor 100% gewijzigd door Sjoerd001 op 22-02-2005 08:59 . Reden: Layout ]