Toon posts:

Wireless verbinding tussen 2 XP laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 XP laptops en 2 Linksys PCMCIA kaartjes.
Nu wil ik een wireless verbinding tussen die 2 laptops krijgen. Als ik op de andere computer kan komen is t al voldoende.

Ik heb de kaartjes geinstalleerd, de delen optie in Windowx XP aangezet, de laptops in dezelfde werkgroep geplaatst, maar toch zien de laptops elkaar niet.
Wat vergeet ik nog of doe ik fout??

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Beide Wlan kaartjes in Ad-Hoc mode zetten, dan kunnen ze elkaar wel zien bij de beschikbare netwerken. Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 07:58:
Beide Wlan kaartjes in Ad-Hoc mode zetten, dan kunnen ze elkaar wel zien bij de beschikbare netwerken. Suc6!
Ok, maar waar vind ik de ad hoc mode??

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
Heb je de utillity van de kaartjes geinstalleerd of gewoon de kaartjes erin geramd en enkel de drivers geinstalleerd zodat je nu enkel windiws wireless zero configuration hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 07:58:
@Mishmash

de adhoc functie staat aan maar het werkt nog steeds niet. Ja ik heb de laptops ook reboot gegeven! :)

Verwijderd

Topicstarter
eRRoR.InSiDe schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:14:
Heb je de utillity van de kaartjes geinstalleerd of gewoon de kaartjes erin geramd en enkel de drivers geinstalleerd zodat je nu enkel windiws wireless zero configuration hebt?
Ik heb de utility geinstalleerd, maar dan blijft ie vragen om een wep encriptie en dat wil ik niet.
Moet ik niet ergens het MAC adress invullen ofzo??

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:12:
[...]

Ik heb de utility geinstalleerd, maar dan blijft ie vragen om een wep encriptie en dat wil ik niet.
Moet ik niet ergens het MAC adress invullen ofzo??
Jawel je wilt wel WEP encryptie :), wil jij zonder beveiliging gaan netwerken ofzo?

Verwijderd

Tsja, je moet wel IP-adressen e.d. gaan instellen. Je moet gewoon dezelfde stappen volgen als bij een normaal thuisnetwerk.

Neem [rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml] eens door om er achter te komen waar het fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 12:22:
[...]

Jawel je wilt wel WEP encryptie :), wil jij zonder beveiliging gaan netwerken ofzo?
Ja, want het gaat alleen om simpel dataverkeer.
Een analyse van een sportwedstrijd doorsturen naar de andere pc, niets vertrouwelijks.
En het is alleen een verbinding tussen 2 laptops, zonder accespoint, zonder internetverbinding.
Dus dat is niet nodig.
Pagina: 1