Toon posts:

Wireless router werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik kom uit het volgende niet meer wijs uit, ik weet niet hoe ik het moet aanpakken of in welke richting ik moet zoeken. Ik hoop dat iemand mij hier uit kan helpen ik heb koppijn van het lezen van al die moeilijk termen...

Ik heb boven een pc, een amd 64 die verbonden is met een @home verbinding [basis] naar het modem. (werkt al 3 jaar naar behoren ;) ) Beneden staat een pentium 3 die ik nu ook wil gaan verbinden met het internet. Ik heb daarvoor een wireless router gekocht en een wireless internet kaartje, dus met een antenne. Nu heb ik dat ding volgens de handleiding aangesloten. Korte kabel die je erbij krijgt in je modem en naar je router {WAN-plug} aansluiten en die kabel die ik eerst gebruikte van boven in slotje nr 1 (van de 4). Drivers geinstaleert en hij zegt na een tijdje, als mijn pc opstart dat ik verbinding heb, en dat die verbinding ook sterk is...

Daarna snap ik het niet meer...
Boven geen internet en beneden niet. Hij geeft ook een error: zegt dat er 2 de identieke namen zijn. Mijn naam is iets met CP-359A zoiets zeg maar... Maar ik bedenk zo als ik die naam verander dan doet mijn internet het nooit! Ik weet dat ik iets moet instellen maar ik weet echt niet wa, hoet en waar? Ik was nog zo trots op mezelf dat ik een hele computer inelkaar had gezet. 8)7
Ik draai windows XP professional, ik denk dat verder de systeemeisen niet interessant zijn ofwel?

Bedankt voor jullie hulp alvast!

Verwijderd

Als je een router gebruikt, hoef je je PC niet de @home-naam te geven. Die @home-naam moet je nu in de router zetten (host-name). 2 PC's met dezelfde naam in 1 netwerk geeft inderdaad problemen. Verander de naam van 1 van de PC's en het probleem is opgelost.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 02:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik ben hier echt slecht in, :'(

Waar kan ik die host-name vinden van de router?
Niet bij internetoptiets ofwel?

Verwijderd

Zoek maar even op in de handleiding van het ding. Ik ga niet gokken naar merk en type en daarna voor jou zoeken in de handleiding, die ik dan ook nog eens moet downloaden. Kun jij sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende router:

merk: ERGENIC (kan de site van hun op google ook niet vinden) :?

22 Mbps wireless Router erg WL-001

Die hele handleiding ligt mij gewoon niet lekker. Ik instaleer nooit meer windows XP NL editie, vreselijk configratiescherm>>control panel :( Maja dit valt echt vies tegen...

Ik snap niet welk IP adres ik moet gebruiken en hoe ik dit moet veranderen en WAAR ik dat moet veranderen.

In iedergeval als ik dan bij internetverbindingen op die wireless verbinding eigenschappen doe dan kan ik daar TCP/IP eigenschappen zien zeg maar. In mijn handleiding staat dat ik ook een IP adres automatisch kan laten instellen, door een optie aan te vinken, heb ik ook gevonden. (denk dat dit WAAR is)

De verkoper van Dynabyte zegt dat ik mijn computernaam die cp.x.x.x.x-a in mijn router moet zetten.(Dit is die p3) Uh hoe doe je dat? En welke computernaam geef ik mijn amd 64 dan die boven staat?

Als ik dat gedaan heb moet ik mijn Web browser openen en daar het IP adres intypen en dan gaat die router een wizard opstarten zodat ik instellingen kan doen... Of moet ik daar het IP adres intypen dat ik boven zeg maar heb en kan ik daar pas die computernaam wijzigen. Ah ik word gek :'( HELP aub 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 21:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:21:
Ik snap niet welk IP adres ik moet gebruiken en hoe ik dit moet veranderen en WAAR ik dat moet veranderen.
als het goed is dan geeft jou router zelf netjes ip adressen aan je pc's daarvoor hoef je ,bijna, niks te doen.
meestal staat de computer standaard op automatisch adres verkrijgen ( dhcp )
De verkoper van Dynabyte zegt dat ik mijn computernaam die cp.x.x.x.x-a in mijn router moet zetten.(Dit is die p3) Uh hoe doe je dat? En welke computernaam geef ik mijn amd 64 dan die boven staat?
hoe je die naam opgeeft in je router staat wel in de handleiding.
je moet de pc's andere namen geven... bijvoorbeeld pc1 en pc2
Als ik dat gedaan heb moet ik mijn Web browser openen en daar het IP adres intypen en dan gaat die router een wizard opstarten zodat ik instellingen kan doen... Of moet ik daar het IP adres intypen dat ik boven zeg maar heb en kan ik daar pas die computernaam wijzigen. Ah ik word gek :'( HELP aub 8)7
uh...pc namen wijzigen.. controleren of je pc's op dhcp staan ingesteld.. en het adres inkloppen in je webbrowser...
wizard doorlopen.. ( daar kan je ook je @home hostnaam invullen )

suc6

edit:
niet om vervelend te zijn maar dit moet toch zeker in de handleiding staan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens voor jullie hulp ik kom naar mijn gevoel weer verder... _/-\o_

Nu stuit ik op dit probleem:

"Open your Web browser and type the router IP adress in the adress bar:"

Ik weet niet waar ik die router IP kan aflezen, ik denk als ik dalijk in die wizard van die modem kom dat het dan geen probleem meer moet zijn qua instellingen wijst het zich dan vanzelf lijkt mij.

Ik heb nu de computernaam veranderd en geen error meer gehad. Verder de stappen van de handleiding gevolgt. Maar hier kom ik dus weer even vast te zitten... :|

Dus hoe lees ik het ip adres van mijn router af? Sorry en dit staat echt niet in de handleiding bij mij! :'(

Verwijderd

Het ip-adres van een router is meestal 192.168.0.1 etc of iets in die richting

Ook dit moet gewoon in de handleiding staan aangezien dat wel handig is om te hebben om de router er mee in te stellen :)

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Start...instellingen....configuratiescherm....netwerkverbindingen....dubbelklikken op je lan verbinding.

Het nummer wat bij standaard-gateway staat is de IP van je server.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alles ik heb het gevoel dat ik er nu bijna ben!

Maar nog niet helemaal dus...

Ik kan nu inloggen op mijn router via het ip adres: 192.168.1.1 is standaard volgens mij :P

Maar goed dan krijg ik dus een menu van die router en daar heb ik die wizard uitgevoerd snap alles tenminste dat denk ik. Hij zegt dan op het einde dat die router moet herstarten en dan zou die het moeten doen... Na computer restarten doet IE het nog steeds niet dus er is iets mis.

Vergeet niet dat ik 2 computers op internet wil aansluiten...

- Die computernaam, of de hostname kan ik gewoon een naam verzinnen?
De ene heeft het "CPxxxx-a"( de naam die ik van @home gekregen heb) naam en de andere heb ik gewoon de naam "router" gegeven of is daar iets mis mee?
- Hij geeft tenminste niet de error dat er meer 2 identieke namen staan...
- Waar moet ik nog op letten bij een instelling? IP-adres? Submask?

Als ik hier uit kom ben ik jullie eeuwig bedankt! _/-\o_

Verwijderd

zet je 2 pc`s die ermee verbonden zijn op automatisch ip verkrijgen.

Daarna ga je in de router via 192.168.1.1 .
Daar stel je de gebruikersnaam van @home in dus------->Cp............ + gebruikersnaam en pass
als het goed is zie je nu in de router bij status connected staan.( Kabelinternet , wan )
Ck ff of de router op Dhcp staat en Wlan enabled is zonder encryptie.
Nu zou t moeten werken als t goed is.

P.S Stel encryptie in als t werkt , anders zit de buurman vieze plaatjes via jouw verbinding te downen misschien >:) >:) >:)

P.S computernaam moet je ff veranderen naar computer 1 en 2 ofzo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereeen hij doet het! _/-\o_

beneden internet en boven!

Als deze site niet bestond zat mijn stiefvader bij dynabyte herrie te schoppen :9

Verwijderd

Topicstarter
Ja nu doet internet het maar nu krijg ik een error bij Outlook Express: :?

"Kan de host mail niet vinden, controleer of u de naam van de server goed hebt opgegeven." Account: mail, server: mail Protocol POP3, poort 110, Beveiligd SSL: Nee socketsfout: 11001, foutnummer: 0x800CCC0D".

Kan ik zeker alleen beneden mn mail lezen...

stomme zooi ;(

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

je hebt de verkeerde server ingesteld voor je mail.

Kijk even in de instellingen van je account bij outlouk beneden en neem de servers voor pop3 en smtp van daar over boven.

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 18:57
bij de instellingen van outlook moet je de servers veranderen van mail in mail.home.nl en dan je ook weer email kunnen versturen en ontvangen

Scuba-diver

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Mearthen nu werkt alles naar behoren, heb hier veel van geleert! _/-\o_

Verwijderd

Hoi baalspawn,
Aangezien je nu expert bent in het instaleren van de ergenic router, had ik even een vraagje...
Ik heb hem geinstalleerd volgens het boekje, tenminste wat ik er zo'n beetje van kon maken.
Maar nu wil ik graag verbinding maken met mijn notebook, maar heb geen idee hoe dat moet??? Moet ik dan ergens wat instellen ofzo?? Ik ben niet echt heel handig met computers namelijk.. :?
Alvast bedankt!!

Verwijderd

In je notebook hoef je niks in te stellen, gewoon alles auto
Je router stell je in als volgt.

Kies cable modem en vul dan t volgende in :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mpg.peeters/router%20tune.JPG

Ja ik weet het , ik heb een kutrouter :P:P

Hoop je hiermee op weg geholpen te hebben

Verwijderd

hoi
begin een beetje hopeloos te worden!! Hij geeft aan dat lan3 ofzo niet is aangesloten en ook de wlan monitor en card not found!! Dit is echt acrabadabra voor mij! Ook het voorbeeld komt me niet bekend voor. help me... :'(

Verwijderd

Is de kaart goed geinstalleerd ?
Anders zou je kunnen proberen de pc iets dichter bij de router te zetten.

• hatsaflats
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 20:43
Een vriend van me heeft ook zo'n ERGENIC router gekocht, maar krijgt hem ook niet aan de praat met @home. We hebben al de stappen hierboven genoemd gedaan, maar nog zonder succes |:(

Momenteel is er 1 pc aangesloten met 2 netwerkkaarten die via sygate de boel deelt en dat werkt, nu die router nog. Nog wat meer gegevens: @home verbinding met com21 modem, verder alleen een cp nummer (cpxxxxx-a), de computernaam (volgens het boekje van @home) en een wachtwoord.

Alles werkt verder wel, alleen zonder internet :'(

Wat moet/zal ik waar instellen om het werkend te krijgen??
Wie o wie kan daar mee helpen
Onze dank zal groot zijn! _/-\o_

Verwijderd

ik heb alles ingesteld, zoals het hoort. Ik heb wel gewoon internet via de kabel, maar mijn notebook krijgt maar geen draadloze verbinding . Moet ik het ip adres van mijn notebook ergens invullen in de computer?

Verwijderd

misschien heb je hier iets aan ?

http://www.home.nl/abonnee/info/thuisnetwerk/
Pagina: 1