wat kan ik met deze (tv) kaart

Pagina: 1
Acties:

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 19:55

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
Ik heb hier een heele uode pc een 486 dx2 en daar zit een tv kaart in maar wat kan deze zoal?

Ik heb bij google gezocht naar drivers maar kan helaas niks vinden dus heb maar iets in getypt wat op het grootste IC staat en daar kwam ik op een afbeelding van deze kaart.

http://www.yjfy.com/images/oldhard/video/optiview.jpg
(errug trage site)

meer kan ik niet vinden van deze kaart wie o wie heeft er ooit met zo'n kaart gewerkt en wat kan ik er vandaag de dag nog mee? (wat werd er mee gedaan?)

lijkt me leuk om deze kaart te gebruiken voor de lol.

[ Voor 3% gewijzigd door sjorsfeenema op 22-02-2005 01:40 ]

die van hen is mooi....

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17
Weet je 100% zeker dat we het hier over een TVkaart hebben en niet over een oud Coax Netwerkkaartje?

Volgens mij waren er geen tv-kaarten in de tijd van de 486-er (laat staan de nodige kracht om dat te decoderen..)

Verwijderd

of tv-kaarten toen bestonden weet ik niet, maar er waren al wel van die mpeg-kaarten, die lustten ook coax.

overigens is deze kaart ISA, dus je kan er eigenlijk nix meer mee :)

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

IS sowieso iets met TV omdat er een metalen kastje als afscherming om de ontvanger zit :D

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

BacardiBreezer schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:47:
IS sowieso iets met TV omdat er een metalen kastje als afscherming om de ontvanger zit :D
kan ook een radio-kaart zijn, die waren heel populair toen.

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
het is zeker een tv kaart er staat nl. bij de aansluitingen achterop

video in
audio in
audio out

dan heb je dus nog een die naar die tuner gaat (is toch een tuner achter op?)

bij die kaart van mij zit er een sticker op en daar op staat NTSC en PAL (pal is aangevingt)

die van hen is mooi....

• sjorsfeenema

sjorsfeenema

de mijne is mooier

Topicstarter
heb em nu in mijn pc gedaan maar er wordt niks gevonden aan nieuwe hardware.

Ik draai onder windows XP
als ik de wizzard nieuwe hardware doorloop vindt hij ook niks :(

Ik wil dat ding zo graag draaiende hebben

die van hen is mooi....

Verwijderd

Welke kenmerken heeft die kaart allemaal (aan de hand van onderstaande guide) ?

VB Faq: Welke video-/tv-/capture-/[vul in] kaart heb ik?

(want er zijn honderden TVkaarten met een Philips chipje :P)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 02:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als ik goed kijk op dat plaatje zie ik een FCC-ID staan:

EMA004PV0000

Nu kan ik weinig met de 004PV0000, maar EMA is de FCC grantee code van Hewlett-Packard de Mexico :P

Het lijkt erop dat dit dus een HP TV-kaart is. Probleem met dit soort kaarten is dat er voor de introductie van de Brooktree Bt848 die gewoon ongecomprimeerd TV over de PCI bus gooide, een TV kaart altijd ofwel met doorlus-overlay moest werken, danwel op de kaart zelf de boel moest comprimeren opdat het over de ISA bus paste. Dat betekent complexe kaarten die ook totaal niet gestandaardiseerd waren. Dat betekent dat je waarschijnlijk vastzit aan de originele drivers, en reken maar dat die niet onder XP gaan werken. Win95 support (dat _misschien_ bij Win98 gaat werken) is beste wat je kunt hopen.

Sowieso gaat het onder WinXP niet zomaar werken, want WinXP ondersteunt geen non-PnP ISA kaarten. En dikke kans dat dit ding geen PnP doet...

Wat dat betreft, een TV-kaart is een van de moeilijkste stukken hardware om aan de praat te krijgen, ongeacht leeftijd. Als je dat van WinXP en non-PnP niet wist zou ik eigenlijk eerst beginnen met wat simpelere apparaten (NICs, VGA, dat soort dingen), pas als je dat aardig onder de knie hebt (zowel HW herkennen, HW configureren als drivers vinden en installeren onder een realistisch OS - DOS, Win9x, OS/2 of _misschien_ Linux) zou ik aan dit soort monsters beginnen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1