Toon posts:

[TFT 17"] iiyama "out-of-range" tijdens boot

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
---SPECS---
Panel TN Wide Angle
Beelddiagonaal 17" (43 cm)
Reactietijd 40 msec
Contrast (verhouding) 400 : 1 typical
Helderheid (nominaal) 250 cd/m² typical
Inkijkhoek horizontaal 150°, verticaal 140°; rechts/ links a 75°, boven/ beneden a 70°
Optimale resolutie 1280 x 1024 (1,3 megapixel) / 75 Hz
Luidsprekers 2 x 2W Stereo
---SPECS---

Beste mensen.. ik heb hier een iiyama monitor, die perfect werkt.. maar tijdens de boot, dan is de monitor 'out-of-range'... ;( en stel dat ik nu net opnieuw windows moe installeren en nix zie...
(ik krijg hele rare resolutie, kga het proberen op te schrijven, iets met 12??x8xx als de monitor outofrange is)

kent iemand dit probleem, en weet men hoe op te lossen... ik gebruik gwn iiyama's display drivers etc... thanks if you can help...

• wceend7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-04-2025
je heb je resolutie te hoog ingesteld, of je hz (kan ook bijde ) gewoon een reboot doen en in veiligemodes je drivers van je videokaart opnieuw installeren

werkte bij mij :)

suc6

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17
wceend7 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:17:
je heb je resolutie te hoog ingesteld, of je hz (kan ook bijde ) gewoon een reboot doen en in veiligemodes je drivers van je videokaart opnieuw installeren

werkte bij mij :)

suc6
als je zijn post leest zie je staan dat de monitor tijdens het booten out of range is, want dus een probleem vormt als hij in zn BIOS wil of Windows oid opnieuw moet installeren.

Hoe heb je je monitor eigenlijk aangesloten? gewoon via de d-sub of met dvi?

Verwijderd

Topicstarter
via d-vi d8 ik, dsub poort ligt er namelijk uit, weet je hoe je dat kan instellen...? (blauwe = Dsub toch?)

want ik denk dat het daaraan ligt..

Verwijderd

Topicstarter
via DVI zeker.. maar Dsub moet ik em weer opzette maar weet iemand hoe?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:08
Doet een monitor normaal automatisch, mijn Samsung 191T iig wel

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:55:
Doet een monitor normaal automatisch, mijn Samsung 191T iig wel
thx for the info, maar mijnes dus niet ;(

en ik wil dus weten hoe ik em op D-Sub zet.. alles is gwn aangesloten op de pc

[EDIT]
trouwens als ik de INPUT knop druk zegt hij input2 no signal using input1... heeft datmet die d-sub/d-vi temaken?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 01:58 ]

• SyS_ErroR
Ehh... DVI stekker eruit, DSub stekker erin (de blauwe ja..)

Enneh.. als je monitor "out of range is", wat krijg je dan voor een signaal bij input 2?

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 02:02:
Ehh... DVI stekker eruit, DSub stekker erin (de blauwe ja..)

Enneh.. als je monitor "out of range is", wat krijg je dan voor een signaal bij input 2?
NO signal.... heb ik geprobeerd, maar ehm.... ff 1 vraagje... heb je msn ofzo, want dit werkt niet egt :P... kga ff proberen om dsub te gebruiken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 02:06 ]

Verwijderd

Met mijn Iiyama TFT merk ik, dat het omschakelen tussen de verschillende screen-modes nogal traaaaaaaag verloopt. Kan het daar niet aan liggen? Ik krijg vaak ook zo'n beetje niets mee van de POST van mijn PC. Dat komt omdat:
- het scherm zich instelt voor de POST van de videokaart. Op het moment dat hij daarmee klaar is:
- is de POST van de videokaart voorbij en schakelt hij over in een andere mode voor de POST van het moederbord.
En als de POST van je moederbord een beetje vlotjes verloopt, is die ongeveer alweer afgerond op het moment dat je TFT "zover" is.

Probeer eens op de gok in het BIOS te komen. Lukt dat wel? (Meestal DEL, F10, F1 of F2) Thuis heb ik een Philips 180MT TFT-monitor en ik heb het idee, dat die minder traaaaaag is.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Als traagheid het probleem is, zou je eens de pauze knop in kunnen drukken tijdens de post.
Je pc stopt dan met de post, en gaat weer verder als je op een andere toets drukt.

Dus druk tijdens de post eens op pauze, en wacht een paar seconden, misschien is traagheid inderdaad het probleem en verschijnt na die paar seconden je beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 22-02-2005 04:16 ]

• SyS_ErroR
Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 02:06:
[...]

NO signal.... heb ik geprobeerd, maar ehm.... ff 1 vraagje... heb je msn ofzo, want dit werkt niet egt :P... kga ff proberen om dsub te gebruiken
msn staat in mn profiel :)..
Misschien is traagheid idd het probleem (lijkt me sterk though..)

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
heb je je TV-out kabel ingeplugd?

dat kan er nl voor zorgen dat je GFX-kaart 50Hz geeft in het bootscherm. en dat geeft dus weer de out-of range melding. heb ik ook nl met mn ATi 9800PRO + TFT...

niks aan te doen behalve TV-kabel eruit trekken als je je bios in wilt

[ Voor 29% gewijzigd door Puppetmaster op 22-02-2005 21:13 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Puppetmaster schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:11:

dat kan er nl voor zorgen dat je GFX-kaart 50Hz geeft in het bootscherm. en dat geeft dus weer de out-of range melding. heb ik ook nl met mn ATi 9800PRO + TFT...

Idd, ik heb ook hetzelfde "probleem" gehad op m'n Hercules TFT. Opstarten zonder TV-out kabel erin
en de melding was weg.
Maar het gekke is, onlangs heb ik m'n tv-out kabel weer eens aangesloten, na deze een paar maandjes niet gebruikt te hebben, maar die signal out of range melding die ik weer verwachtte te krijgen krijg ik niet meer. :) :?
Het enige wat ik kan verzinnen wat veranderd is in de tussentijd is andere Ati drivers. :/

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 16:53:
Het enige wat ik kan verzinnen wat veranderd is in de tussentijd is andere Ati drivers. :/
toch lijkt me dat geen reele optie, aangezien er in het bootscherm nog geen drivers geladen zijn :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
Puppetmaster schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 20:11:

nee het is goed gekomen.. kheb gwn D-VI kabel eruit getrokken en laat dat ding rennen op D-sub tot hij goed geinstalleerd is.. ;)
Pagina: 1