[MCE 2005] zwart beeld, maar niet meteen

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hallo, ik las de FAQ's, en ook onderstaande:
---------------------------------------------------------------------
Algemeen
Help, ik krijg geen (zwart beeld), de checklist
Dit is een van de meest voorkomende problemen. hieronder staan een aantal oplossingen.

* Heb je wel een compatible tuner kaart? bekijk de
lijst hierboven
* Download een compatible MPEG2 decoder. Bijvoorbeeld NVDVD. Deze is
hier te vinden. klik hier voor meer
* Gebruik
DECCHECKSetup.EXE van Microsoft.com. Met dit tooltje kan men een primaire video codec instellen.
* Een kaart met te weinig videogeheugen (minder dan 128) wil soms geen video afspelen. Bij dit probleem schiet de hardware dus te kort.
---------------------------------------------------------------------

Als de PC start, springt het scherm op ' PC channel' en we zien alles (bios enzo) tot en met de 'knight rider LEDs' van XP zelf, XP start dus op, en na 2 keer LEDs van links naar rechts / daarna zwart beeld....

Geprobeerd te herstarten, hibernate, en weer starten, PC uit zetten, ff wachten en weer aanzetten, muis en keyboard gebruiken ivm mogelijke screensaver....lijkt me stug meteen na opstart maar goed.

Het betreft hier een volledig HP MCE 2005 product incl. "phocus" scherm, hele pakket komt van bij officecentre vandaan. Registreren van de pc was geen enkel probleem, er was beeld, geluid, internet alles.

Nu las ik wel iets van wat ik ken met laptops, namelijk de gekozen uitgang van de videokaart.
Nu kan het zijn dat HP de boel niet zo pre-installed dat ie ook uit de vga connector blijft beelden sturen naar de 'pc channel' van het scherm?

Hoe kan ik dan met de MCE remote kiezen voor welke pc beeld uitgang, videokaart, analoog 15 pins , want daar zit het scherm op. Of is er een toetsencombi. ivm keyboard wellicht?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
hangt van de videokaart af, maar kun je niet gewoon even een tv aansluiten?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
StanTheMan schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 07:09:
hangt van de videokaart af, maar kun je niet gewoon even een tv aansluiten?
Ja er zit een lcd tv bij / in dat HP MCE 2005 pakket van officecentre.
En een standaard vga kabel (geen dvi) op de pc in van die ´phocus´ lcd tv.

En straks sluiten we even een laptop aan (daarvan is wel bekend hoe die met Fn ´uitgang´ toets kan worden verteld dat ie de externe vid.uit moet gebruiken.
Blijft raar dat de boel wel zichtbaar is TOT windows werkelijk in beeld met komen toch?
Waarom zou MCE het videosignaal van de PC bij de standaard videokaart uitgang weg halen?
HP heeft immers zelf gekozen lijkt het, voor de standaard pc 15 pins dsub kabel en dus uitgang.

Vanavond meer..

[ Voor 7% gewijzigd door notsonewbie op 23-02-2005 00:17 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Opgelost, het zwarte scherm tijdens / direct na opstarten van mce 2005 / win xp home is nu blijvend verdwenen.

De oplossing is simpel voor de combinatie HP pc en een lcd tv, met elkaar verbonden via een standaard 15 pins vga kabel vanuit de videokaart.

Druk bij opstarten F8 voor opties binnen windows XP, kies in die opties voor VGA MODE en that is it.

Ik vermeld er bij dat de HP helpdesk ons eerst het bios default liet zetten en de software 'resetten / herstellen' middels een (ik meen) F10 optie van HP wat je in de startup ziet langskomen, 'omdat dat wel vaker hielp bij zwart beeld na opstarten'...
De F8 en VGA keuze oplossing kwam van elders, de telefonische helpdesk van zowel office center als HP zelf noemden deze opties niet !