${SUBJECT} kon ik via google op een aantal redenen traceren:
Hier de details:
Ik probeer Windows XP professional op mijn systeem te installeren, booten van de CD en de installatie tot aan de eerste reboot gaat prima, daarna wordt de bootloader geladen die vervolgens de Windows installatie niet kan vinden.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
IDE disk aan primary IDE master (sec IDE master ook al geprobeerd)
Asus A8V moederbord
Hieraan hangen verder nog een DVD RW aan de primary IDE slave en twee SATA disks aan de betreffende controller. Het is de bedoeling dat Windows op de IDE disk op de eerste partitie komt te staan.
Mijn boot.ini ziet er als volgt uit:
Ik was van plan om hier maar eens multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS te proberen (ik begreep van wat mensen op IRC dat die eerder klopt dan de rdisk(2) die de installer ervan maakt. Ik heb dus de recoveryconsole van de CD opgestart, maar kon in de lijst met ter beschikking staande programma's niks vinden waarmee ik dat bestandje kan aanpassen. (Het command edit was me nog bekend, echter kent de recoveryconsole het niet.) Ik had - zoals in de FAQ gesuggereerd reeds geprobeerd om bootcfg te gebruiken, maar die verzint ongeveer hetzelfde voor de boot.ini, een entry die niet boot vanwege ontbrekende / brakke hal.dll.
Zoals boven al aangegeven heb ik het met verschillende disks geprobeerd, en ook verschillende ISOs gepakt, het probleem bleef hetzelfde.
Hier nu mijn vragen:
1) Hoe kan ik boot.ini editen?
2) Wat kan ik verder proberen om Windows te booten?
Ik vermoed dat ik iets heel stoms fout doe, maar heb helemaal geen ervaring met Windows, dus heb aub een klein beetje geduld met mij.
Ik gok op 2 of 4 en sluit 5 uit omdat de hardware verder prima werkt (en deels al vervangen is, wat niet mocht baten).1. The Default value in the [Boot Loader] section of the Boot.ini file is missing or invalid.
2. Windows XP is not installed in the location specified in the Boot.ini file.
3. The Ntoskrnl.exe file is missing or damaged.
4. The partition path in the Boot.ini file is not set correctly.
5. General hardware failure.
Hier de details:
Ik probeer Windows XP professional op mijn systeem te installeren, booten van de CD en de installatie tot aan de eerste reboot gaat prima, daarna wordt de bootloader geladen die vervolgens de Windows installatie niet kan vinden.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
IDE disk aan primary IDE master (sec IDE master ook al geprobeerd)
Asus A8V moederbord
Hieraan hangen verder nog een DVD RW aan de primary IDE slave en twee SATA disks aan de betreffende controller. Het is de bedoeling dat Windows op de IDE disk op de eerste partitie komt te staan.
Mijn boot.ini ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
| [boot loader] timeout=1 default=multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect |
Ik was van plan om hier maar eens multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS te proberen (ik begreep van wat mensen op IRC dat die eerder klopt dan de rdisk(2) die de installer ervan maakt. Ik heb dus de recoveryconsole van de CD opgestart, maar kon in de lijst met ter beschikking staande programma's niks vinden waarmee ik dat bestandje kan aanpassen. (Het command edit was me nog bekend, echter kent de recoveryconsole het niet.) Ik had - zoals in de FAQ gesuggereerd reeds geprobeerd om bootcfg te gebruiken, maar die verzint ongeveer hetzelfde voor de boot.ini, een entry die niet boot vanwege ontbrekende / brakke hal.dll.
Zoals boven al aangegeven heb ik het met verschillende disks geprobeerd, en ook verschillende ISOs gepakt, het probleem bleef hetzelfde.
Hier nu mijn vragen:
1) Hoe kan ik boot.ini editen?
2) Wat kan ik verder proberen om Windows te booten?
Ik vermoed dat ik iets heel stoms fout doe, maar heb helemaal geen ervaring met Windows, dus heb aub een klein beetje geduld met mij.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.