amd speed-strip ssa-1

Pagina: 1
Acties:

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
ik heb een asus A7N8X-E Deluxe met een amd xp 3000+ barton core

ik wil er een speed-strip opdoen zodat ik me multiplier hoger kan zetten dan 13x

ik heb dit al geprobeerd in de bios maar dan gebeurde er nix hij bleef op 13x staan.

ik heb de oude serie amd xp 3000+ met axda serie nummer werkt dat dan op mijn asus nforce2 bordje die speed-strip??

zo ja waar kan ik die bestellen behalve bij perfect-systems voor 30 want inkoop maar 13 a 14 euro

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:40

Mojo

The Power Within

Zo een speedstrip zou alleen maar zin hebben op de oudere Palomino Core's. Op de nieuwe Barton's heeft het geen zin, die zijn locked en ook niet meer te unlocken. Oudere bartons. (= vóór week 40 in '03) zijn van zichzelf al unlocked.

Conclusie: Niet kopen dat ding, je hebt er niets aan ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mojo schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 08:09:
Oudere bartons. (= vóór week 40 in '03) zijn van zichzelf al unlocked.
Mits je de goede chipset gebruikt inderdaad, en in het geval van de topicstarter mag de Nforce2 ook geen probleem vormen :)

Overigens heeft de A7N8X zelf gewoon problemen met hogere multipliers (Boven 12.5x). Dat is geen chipset/processor probleem.

Maargoed, met dat bord kun je er ook beter voor kiezen om de FSB te verhogen en op die manier het maximale uit je proc te halen :)

• jorisw86
ik heb de oude serie 3000+ je kan op cpu kijken erna dus hij zou moeten werken op de mijne hijs gewoon gelocked.

maar weet iemand waar je ze kan kopen??

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Let ff op het taalgebruik ;). Dat leest makkelijker.

Post jouw OPN code van de CPU eens.
Het gaat daarbij om de hele code, incl. productiedatum e.d.
Aan alleen AXDA heb je niet genoeg ;).

Als je toch een unlockte CPU hebt kun je dit testen door de mutliplier te verlagen. Als je vanaf MP 5x tot en met 12,5 kunt werken is de CPU unlocked. Echter kom je niet hoger dan 13x omdat het BIOS dat niet wil.

Om dat te omzeilen moet je de CPU modden. Bv, een mod naar een MP met 13,5x.

Ik heb mijn AMD Athlon XP 1700+ naar 2200+ gemod zodat ik alle multipliers kan gebruiken (van 5x tot en met 24x ;)).

Hier kun je een scrpit vinden die de bruggen van de CPU uit tekent. Je moet jouw CPU invoeren en dan bv. de MP op 13,5x zetten. Je ziet dan dat de L3 bruggen veranderen.

Als je een brug moet opblazen kun je dit doen m.b.v. een voeding. 2 Naalden in de 5V lijn en dan een brug opblazen.
Bruggen dichtmaken kun je als het goed is met bison silver kit doen, echter heb ik nog nooit een brug opgevuld omdat ik er maar 3 op hoefde te blazen ;)

Let wel op !, dit is allemaal op eigen risico.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• jorisw86
ik kan me multiplier niet vezetten hij is locked

en ga me cpu niet uit me computer halen als het niet nodig is

als je op speed-strip.com kijkt staat als jouw cpu met code axda bla bla bla ensow heeft dan is die te gebruiken erop.

dat heb ik nagekenen toen ik hem kocht en dat klopte

waar kan je hem kopen behalve perfect-systems.nl

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Wees nou eens duidelijk !. Haal jouw tekst eens door de spellingscontrole.

Met de code "AXDA bla bla".
Post jij eens welke code je exact nodig hebt en welke code jij op jouw CPU hebt staan.
"AXDA bla bla" zegt werkelijk niets of de CPU unlocked of unlockbaar is.

Als jij de OPN code van jouw CPU hier post kan ik je zo vertellen of het een unlocked of locked CPU is.

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 22-02-2005 18:14 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De info op de site van speed-strip.com slaat dus nergens op, alle Bartons die na week 39 van 2003 (0339) geproduceerd zijn zijn gelockt, en niet te unlocken via een speedstrip. Zonder productiedatum weten we dus nog niks...

🖥️ | 🚗

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:58
ik heb een NIEUWE barton 3000+ op een msi K7N2 delta L en een maat van mij heeft ook een 3000+ maar dan op dat zelfde bord als wat jij hebt en wat me opviel aan dat asus bord is dat het geen extra powerconnector heeft (4 pins geval) vooral bij OCen hakt dit er dan lekker in omdat de voltages dan instabiel worden(die 4 pinner is voor aparte voeding voor je proc dacht ik), overgens, ik kon mijn multiplier gewoon hoger zetten van mijn nieuwe barton, zit nu op 13 maar kan hoger nog (al eerder gedaan) klinkt raar maar is echt zo, heb nix hoeven unlocken ofzo

btw dat bord staat er om bekend problemen te hebben met FSB boven de 333 mhz en het zijn ook niet echt lekkere OCers, (voordat ik hier commentaar op krijg, er zijn natuurlijk uitzonderingen ;) maar in de regel klokken ze niet lekker)

[ Voor 35% gewijzigd door 1nsane op 22-02-2005 18:28 ]

Adjust non olet, plerumque...

• jorisw86
mijn mobo kan een fsb van 400 standaard aan.

ik heb zo'n soort code

http://img.neoseeker.com/...hp?articleid=1575&image=3

axda en dan de rest een waar die op zou moeten werken

haal hem er niet om te kijken welke datum

[ Voor 13% gewijzigd door jorisw86 op 22-02-2005 18:37 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

1nsane schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:22:
ik heb een NIEUWE barton 3000+ op een msi K7N2 delta L en een maat van mij heeft ook een 3000+ maar dan op dat zelfde bord als wat jij hebt en wat me opviel aan dat asus bord is dat het geen extra powerconnector heeft (4 pins geval) vooral bij OCen hakt dit er dan lekker in omdat de voltages dan instabiel worden(die 4 pinner is voor aparte voeding voor je proc dacht ik), overgens, ik kon mijn multiplier gewoon hoger zetten van mijn nieuwe barton, zit nu op 13 maar kan hoger nog (al eerder gedaan) klinkt raar maar is echt zo, heb nix hoeven unlocken ofzo

btw dat bord staat er om bekend problemen te hebben met FSB boven de 333 mhz en het zijn ook niet echt lekkere OCers, (voordat ik hier commentaar op krijg, er zijn natuurlijk uitzonderingen ;) maar in de regel klokken ze niet lekker)
Commentaar coming up >:)
Ik zou graag bronnen zien over die problemen boven 333Mhz, heb ik nog nooit iets over gehoord. En natuurlijk klokken ze minder goed over dan een NF7-S, maar zeker niet slecht ofzo (zie m'n systeemspecs ;))
Enne over die 3000+:
- Weet je zeker dat de multiplier daadwerkelijk veranderd is na een reboot?
- Wat is de productiedatum van de cpu
jorisw86 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:36:

ik heb zo'n soort code

Iedere AMD processor heeft 'zo'n soort code', maar zonder productiedatum weet je dus nog niks.

🖥️ | 🚗

• Thandor

Thandor

SilverStreak

jorisw86 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:36:

ik heb zo'n soort code

Waarom moeilijk doen met "AXDA blabla" als je daar toch niets aan hebt.
Daarnaast moet je nog steeds een zorgen dat je je bericht een beetje netjes post, dat leest veel makkelijker en aantrekkelijker :).

@1Nsane
De 4pins 12V Power connector zorgt er bij een AMD Athlon XP niet voor om verder te kunnen overclocken. Er zijn meer dan genoeg moederborden zonder die extra connector die ontzettend hoog kunnen oc'en en een hele zware CPU kunnen trekken.
Sterker nog, de meeste Socket A moederborden hebben geen 4 Pins 12V power connector ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Thandor op 22-02-2005 19:22 ]

• jorisw86
oke nu snap ik het niet meer.

zover als ik het snap is dat als jouw cpu met een bepaalde code begint hij te unlocke is met de speed-strip.

zover als ik weet heeft mijn cpu die code toen in de tijd van aanschaf nagekeken.

waar is die te koop???

• 1nsane
MadMarky schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:58:
[...]

Commentaar coming up >:)
Ik zou graag bronnen zien over die problemen boven 333Mhz, heb ik nog nooit iets over gehoord. En natuurlijk klokken ze minder goed over dan een NF7-S, maar zeker niet slecht ofzo (zie m'n systeemspecs ;))
Enne over die 3000+:
- Weet je zeker dat de multiplier daadwerkelijk veranderd is na een reboot?
- Wat is de productiedatum van de cpu

[...]

Iedere AMD processor heeft 'zo'n soort code', maar zonder productiedatum weet je dus nog niks.
heb hem op de HCC dagen gekocht, en ja de multiplier BLIJFT veranderd, heb het al gecontroleerd, ik ga nu naar 3800+ snelheid, en prime loopt perfect en memtest 86 ook ondanks dat ik corsair valueram heb, die blijft gewoon stabiel zonder heatsinks (ga ik er btw wel opzetten voor de sier ;) )

Iedere AMD processor heeft 'zo'n soort code', maar zonder productiedatum weet je dus nog niks.[/quote]

• 1nsane
Thandor schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 19:21:
[...]

Waarom moeilijk doen met "AXDA blabla" als je daar toch niets aan hebt.
Daarnaast moet je nog steeds een zorgen dat je je bericht een beetje netjes post, dat leest veel makkelijker en aantrekkelijker :).

@1Nsane
De 4pins 12V Power connector zorgt er bij een AMD Athlon XP niet voor om verder te kunnen overclocken. Er zijn meer dan genoeg moederborden zonder die extra connector die ontzettend hoog kunnen oc'en en een hele zware CPU kunnen trekken.
Sterker nog, de meeste Socket A moederborden hebben geen 4 Pins 12V power connector ;)
mij is verteld dat dat connector voor aparte voeding voor de proc is, denk dat je daarmee wel stabieler draait met hogere core voltages.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Die kabel is inderdaad voor stabiliteit van de CPU. Echter hebben de meeste AMD Athlon's (K7) moederborden de stroomtoevoer anders geregeld en is de connector niet nodig.
Op een enkel Socket A moederbord na hebben de meeste niet zo'n stekker.

@Jorisw86
Het is toch niet zo moeilijk om te begrijpen dat je aan "AXDA blabla" niet kunt zien of je een unlocked of een locked CPU hebt.

Je hebt de productiedatum nodig. Als je nog meer over de CPU wilt weten heb je de volledige OPN code nodig.
OPN staat voor Ordering Part Number. De OPN code staat bij jouw CPU in het zwarte vlakje.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
jorisw86 schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 08:18:
oke nu snap ik het niet meer.

zover als ik het snap is dat als jouw cpu met een bepaalde code begint hij te unlocke is met de speed-strip.

zover als ik weet heeft mijn cpu die code toen in de tijd van aanschaf nagekeken.

waar is die te koop???
Snap je het echt niet of wil je het niet snappen (niet lullig bedoeld maar die indruk krijg ik echt)?

Lees alle reacties op jouw post nou eens rustig door. Als je dat gedaan heb zal je tot de conclusie komen dat we de volledige OPN code van jouw CPU nodig hebben, zodat wij jouw dan kunnen vertellen of de speedstrip wel of niet zal werken.

Totdat jij met die code komt kunnen wij hier weinig (tot niks) voor je betekenen.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hij wil weten waar het te koop is geloof ik.

Volgens mijn verkocht tweakstore ze, maar die zijn failliet.

staan ze in de pricewatch?
www.perfect-systems.nl misschien?

En om alle reacties samen te vatten:

HET GAAT 90% ZEKER NIET WERKEN OP JOU PROCESSOR!

Wil je toch voor de overige 10% gaan moet je je koeler eraf halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bertus op 23-02-2005 18:13 ]

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Beste Thandor,

Ik lees net op dit forum het volgende : Als jij de OPN code van jouw CPU hier post kan ik je zo vertellen of het een unlocked of locked CPU is.

Ik neem aan dat ik mijn OPN van me CPU ook aan jou kan doorgeven en dat jij voor mij kijkt of ie gelockt of geunlockt is?

Greetz Ruck

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ruck, dit topic is een jaar oud. Ik heb sterk het vermoeden dat Thandor, laat staan jorisw86, niet echt meer met dit probleem zit ;)

🖥️ | 🚗

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 23:25:
Ik lees net op dit forum het volgende : Als jij de OPN code van jouw CPU hier post kan ik je zo vertellen of het een unlocked of locked CPU is.

Ik neem aan dat ik mijn OPN van me CPU ook aan jou kan doorgeven en dat jij voor mij kijkt of ie gelockt of geunlockt is?
Zet die code maar neer... iedere beetje oc freak op dit forum weet oftie unlocked is.
Is te zien aan de productie datum zoals ook te lezen is in deze thread
Pagina: 1