Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik heb een fax en die wil ik aansluiten. Dat doe ik dus mooi en het lijkt allemaal te werken, tot mijn vriendin me belt :> Ik neem op en begin te praten, maar op de achtergrond hoor ik de stem van de fax: een moment, u wordt doorgeschakeld! Dat wil ik dus niet!.

De situatie:
Er komt een kabel uit de muur (de hoofdaansluiting dus). die gaat naar de hoofdaansluiting in de woonkamer (het officiele isra-punt dus). Vandaar wordt de lijn "gesplist": 1 gaat er naar een telefoontoestel, 1 gaat er verder naar boven. Daar sluit ik mijn fax aan. Vanuit de fax heb ik ook nog een telefoontoestel aangesluiten (de telefoonuitgang van de fax zelf).

De vragen:
Heb ik het zo goed aangesloten, of kan dit in principe niet (dat de fax dus altijd voor alle andere toestellen enzo moet zitten, ADSL-alike)?
Heb ik het wel goed aangesloten, waarom krijg ik dan nog die stem er tussendoor?

Ik kan me voorstellen dat je meer wilt weten om dit te beantwoorden, ik kan me alleen niet voorstellen WAT je dan wilt weten, dus vraag het dan gerust!

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-07 11:10

japaveh

Jield BV

Ik heb het op een vergelijkbare manier aangesloten. Maar je moet ervoor zorgen dat de fax pas na 4 maal overgaan 'opneemt' Je hebt dan ongeveer 20sec de tijd om zelf op te nemen, de fax doet dan niets.

Neem je niet, of te laat op dan heb je de fax erdoorheen (bij losse telefoon) of wordt de verbinding verbroken (bij telefoon achter de fax). Ik heb hier een HP officejet staan.

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
oke, dus het moet kunnen werken.. dan wordt het zoeken naar de instelling voor automatisch opnemen.

Ik heb een canon B100. Is een oudere fax, maar die moet het nog wel kunnen.
* bdgroot gaat op zoek naar de instellingen!
edit:
Gevonden! Ik kan het inderdaad instellen bij de kop "telefoonbel". Bedankt voor de tip!!!

[ Voor 21% gewijzigd door bdgroot op 21-02-2005 23:14 ]

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Je hebt tegenwoordig ook kastjes die na gaan of het een fax of een telefoongespek betreft. Als het er een fax binnenkomt wordt deze volgens mij direct doorgestuurd naar het faxapparaat. Ik heb er zelf echter nooit meegewerkt dus ik kan helaas geen details geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Paters schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:44:
Je hebt tegenwoordig ook kastjes die na gaan of het een fax of een telefoongespek betreft. Als het er een fax binnenkomt wordt deze volgens mij direct doorgestuurd naar het faxapparaat. Ik heb er zelf echter nooit meegewerkt dus ik kan helaas geen details geven.
Flinke kick, maar wil wel graag weten wat voor kastjes dat zijn...

Zal gelijk maar ff situatie uitleggen. Op de 4pins aansluiting in de woonkamer zit deze hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.willempen.org/afbeeldingen/splitter/splitter-tmb.jpg
Op de 4pins zit de KPN Malibu 630 (met 2e handset die boven staat) van kpn. Aan die rj11 zit een lange verlengkabel naar de fax die boven staat.(samsung 3160fn).

Nou wil ik dus niet dat mensen de fax aan de lijn krijgen ténzij ze een fax sturen. Kan dit?

Of moet ik dan het basisstation van de telefoon achterop de fax aansluiten?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 10-10-2007 19:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde